wtorek, 23 listopada 2021

Cykl Językowo # 34. Hiszpański - język, którego uczę się dla własnej przyjemności






 

Drodzy Czytelnicy. W ostatniej odsłonie cyklu Językowo opowiadałam o nauce  francuskiego. Dziś biorę na tapet kolejny język tym razem hiszpański  Jest to język, który polubiłam będąc nastolatką dzięki latynoskim telenowelom i muzyce. Od czego ta fascynacja się zaczęła, ile trwa moja przygoda z hiszpańskim, w jaki sposób się go uczę i ile umiem ? O tym wszystkim dzisiaj. Zainteresowani ? Jeśli tak zapraszam do dalszej lektury.

Ja i hiszpański- jak to się zaczęło ? 

Moje zainteresowanie językiem hiszpańskim zaczęło się w 2007 roku kiedy stacja TV4 rozpoczęła emisję meksykańskiej telenoweli Zbuntowani, której zresztą wszystkie 440 odcinków do dziś można znaleźć na Youtube. Potem były kolejne seriale tj. Nie igraj z aniołem oraz Mój Grzech. Ponadto uwielbiałam wtedy słuchać utworów meksykańskiego zespołu RBD, a mieli ich na koncie blisko 150. Seriale i piosenki mają to do siebie, że bardzo często słowa w nich się powtarzają, można je szybko i swobodnie wyłapać. Tak, więc oglądając kolejne odcinki seriali czy słuchając muzyki po hiszpańsku nieświadomie się tego języka uczyłam. Jednak kiedy zakończono emisję Zbuntowanych i innych telenowel nie myślałam, aby kontynuować przygodę z hiszpańskim. 

Moja samodzielna nauka języka hiszpańskiego- początki.

Decyzję o tym, że chcę uczyć się hiszpańskiego na własną rękę podjęłam w lipcu 2012 roku. Byłam po maturze, miałam najdłuższe w życiu wakacje i chciałam ten czas jakoś mądrze wykorzystać. Postawiłam sobie jasny cel : Przez trzy miesiące do rozpoczęcia roku akademickiego nauczę się podstawowych hiszpańskich słów i zwrotów oraz powtórzę wszystko to czego "uczyłam się" przez seriale i piosenki.

Pierwszą książką, którą kupiłam do nauki hiszpańskiego był kurs Beaty Pawlikowskiej Blondynka na językach Hiszpański europejski. We wrześniu 2012 roku sięgnęłam po podręcznik wydawnictwa Edgard Hiszpański nie gryzie.  W ciągu miesiąca przerobiłam trzynaście znajdujących się w nim rozdziałów pomijając zagadnienia gramatyczne , ponieważ od początku postanowiłam, że będę uczyć się tylko słownictwa.  Po trzech miesiącach nauki umiałam to co chciałam umieć na dobry początek. W okresie studiów tj. w latach 2012- 2017 moja nauka hiszpańskiego ograniczała się do powtórek, ponownego zaglądania do wspomnianych podręczników i korzystania z fiszek wydawnictwa Edgard Często wracałam też do piosenek RBD i odcinków Zbuntowanych.

Moja nauka hiszpańskiego obecnie .

Aktualnie języka hiszpańskiego uczę się tylko od czasu do czasu korzystając z następujących kanałów i blogów: 

  • Agata uczy - kanał na, którym można uczyć się zarówno słownictwa, gramatyki jak i poprawnej wymowy. Znajdziecie tam także podcasty, ciekawostki o Hiszpanii i inne ciekawe materiały. Polecam też blog Agaty
  • Elisa Pena - nauka z native speakerem czyli coś dla ambitnych. Więcej materiałów znajdziecie na blogu
  • World Language School - kanał , na którym można uczyć się wielu języków w tym także hiszpańskiego.
 Na dziś to już prawie wszystko.  Jeszcze tylko kilka krótkich pytań:
  
Mieliście kiedyś do czynienia z językiem hiszpańskim? Znacie kogoś kto się go uczy ? Czy byliście kiedyś w hiszpańskojęzycznym kraju ? Oglądaliście telenowele o, których wspomniałam ?    Zapraszam do dyskusji. 
 
Udanego dnia. Anne 18. 



13 komentarzy:

  1. Uwielbiam naukę języków obcych, kilku uczę się wytrwale od kilku lat, inne jedynie przez krótszy okres, tak dla poznania ich brzmienia i zasad językowych. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie miałam doczynienia z tym językiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie miałam do czynienia z hiszpańskim, najbardziej lubię rosyjski.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dla przyjemności uczę się francuskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie syn męczy o naukę jezyka francuskiego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hiszpański jest bardzo wdzięczny do nauki, przydaje się również podczas podróży, wiele osób się nim posługuje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością tak jest, to dość popularny język.

      Usuń
    2. to prawda, język ten jest niedoceniany przez wiele osób, a jest jednym z popularniejszych na świecie

      Usuń
  7. hiszpański to bardzo ciekawy język, lubię go słuchać podczas oglądania hiszpańskich seriali :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy mnie nie interesował hiszpański, mało mam z nim wspólnego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie uczyłam się tego języka, jestem pod wrażeniem ile jest możliwości by edukować sie samemu w domu. Dzięki za inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  10. ja to chciałabym się nauczyc najpierw dobrze angielskiego - nie dla przyjemności ;) a potem mogę inne języki :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.