niedziela, 3 lutego 2013

TOP 10 ULUBIONE SERIALE.

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Dziś przyszła pora na... Dziesięć ulubionych seriali!
Lubię oglądać seriale . Wcale  się tego  nie wstydzę ani nie uważam żeby była to strata czasu. Wręcz przeciwnie traktuje je jako alternatywę dla książek czy filmów. Nie przedłużając przejdę do prezentacji rankingu . W zestawieniu znajdą się seriale, które oglądałam jako mała dziewczynka i  z , którymi dorastałam. Nie zabraknie też  tych , które nadal są emitowane  a ich oglądalność wcale nie spada.  Tak wiec oto 10 seriali do, których albo mam ogromny sentyment, albo po prostu je lubię. Seriale podane są w przypadkowej kolejności. Przy każdym tytule znajdzie się kilka słów komentarza. Oto moja lista:.
1. Zbuntowany Anioł (2000-2006) - wielki argentyński hit emitowany przez telewizję Polsat. To on przyniósł Oreiro popularność nie tylko w  świecie Latino , ale i na kontynencie europejskim. Doskonale pamiętam jak w wieku może sześciu , siedmiu lat z zapartym tchem oglądałam każdy z dwustu siedemdziesięciu odcinków. Każdego dnia zasiadałam przed telewizorem a po zakończeniu odcinka nuciłam pamiętną piosenkę "Cambio dolor".


2. Zbuntowani  - mam, do tego serialu ogromny sentyment. Od niego  zaczęła się moja nauka języka hiszpańskiego oraz  chwilowa fascynacja  muzyką latynoską. Fenomenalny serial dla młodzieży i o młodzieży. Zostały w nim pokazane różnorodne problemy z, którymi zmaga się większość nastolatków. Było o próbie pokazania , że potrafi się być lepszym i  silniejszym. Nie  pominięto też różnego rodzaju tematów tabu takich jak, narkomania, otyłość,  astma,adopcja, samotność, poszukiwanie miłości, śmierć lub choroba bliskiej osoby, przemoc  w rodzinie, walka o przyjaźń i wiele innych.  Jednym słowem było co oglądać. Dodatkowy plus to bardzo fajna muzyka zespołu RBD, który tworzyli aktorzy grający pięć  głównych ról.


3. Życie na fali  (2003-2007  w Polsce  2006/2007)-serial emitowały dwie stacje TVN oraz TVN Siedem. Ja jednak obejrzałam wszystkie cztery sezony  w sieci gdy w, któreś wakacje nie miałam zbyt wielu książek na półce. Moją ulubioną postacią zawsze była Marissa Cooper. Żałowałam , że w  ostatnim  odcinku trzeciej serii została uśmiercona.


4.Pogoda na miłość- w Polsce  ku mojemu wielkiemu niezadowoleniu wyemitowano tylko dwa z dziewięciu sezonów. Szkoda bo  naprawdę niezła produkcja dla  młodzieży.

5. Czarodziejki - opowieść o siostrach Halliwell( Prue, Paige , Phoebe,  Piper.. Wszystkie one obdarzone były jakimiś szczególnymi umiejętnościami. W  Polsce serial  był emitowany w stacjach takich jak  TVP 1 , Polsat ,   czy Sci fi Universal  a obecnie jest  pokazywany  przez  Fox Life od poniedziałku do piątku, o godz. 17:00, z powtórkami na kolejny dzień powszedni, o godz. 13:00.

6. Plotkara -  serial oparty na powieściach  o tym samym tytule . Liczył on  121 odcinków ( 6 serii). Wyświetlany był przez pieć kolejnych lat w TVN lub TVN7. Jego  emisję zakończono w 2012r.
7. Beverly Hilis 90210- " Emisją zajęła  się stacja  TVN ,  która pokazywała serial od poniedziałku do piątku po godzinie 17. 00. Od 1. sezonu. Po zakończeniu 4. sezonu, stacja TVN podjęła decyzję o kontynuacji serialu w paśmie wieczornym. Premierowe odcinki można było oglądać w środowe wieczory. W trakcie emisji Beverly Hills 90210, godziny i dni były kilkukrotnie zmieniane. Ostatnie sezony można było oglądać w środy po godzinie 21.30. Po zakończeniu emisji dziesięciu serii i wyświetleniu ostatniego odcinka serial powrócił na antenę w godzinach popołudniowych. Polscy widzowie mogli śledzić losy paczki przyjaciół z Beverly Hills ponownie pięć razy w tygodniu, o godzinie 14.15".   Źródło cytatu : http://pl.wikipedia.org/wiki/Beverly_Hills,_90210

8. Mój grzech -  serial emitowany przez TV4 od kwietnia 2010r. Meksykańską telenowelę oglądałam z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego , że główną rolę zagrała w nim aktorką , którą polubiłam za rolę w serialu "Zbuntowani" (  Maite Perroni).   piosenkę Po drugie chciałam nadal uczyć się chociaż podstaw hiszpańskiego. A seriale w, których używa się tego języka są bardzo dobrą okazją  aby swój plan wcielić w życie.


9.  Barwy Szczęścia- emitowane od poniedziałku do piątku o 20.05 w TVP2.
10. M jak miłość - serial , który ma już ponad dziesięć lat a mimo to nadal chętnie się go ogląda. Emitowany w pierwsze dwa dni tygodnia o 20.40.  





12 komentarzy:

  1. Czarodziejki i Zbuntowany Anioł to seriale, które pamiętam jeszcze z takich młodszych lat :). Barwy szczęścia i M jak miłość oglądałam dawniej, teraz nie oglądam telewizji, ale jak wyjątkowo trafię na odcinek Barw to lubię obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. The O.C i Plotkara to z całej dziesiątki moje ulubione seriale. Resztę też oglądałam (oprócz Mi Pecado), ale raczej sporadycznie. Wielki sentyment mam do latynoskich "tasiemców" dzięki którym poznałam podstawy hiszpańskiego i zafascynowałam się Ameryką Łacińską :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zbuntowany anioł, Mój grzech - bardzo lubię:)
    To mój ranking: http://miedzystronami-agrey.blogspot.com/2013/02/top-10-ulubione-seriale.html :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja także nałogowo oglądałam "Zbuntowanego anioła", kiedy był emitowany przez Polsat.
    "Zbuntowanych" też uwielbiam, oglądam sobie na youtube, chociaż ostatnio z braku czasu zaprzestałam, ale zamierzam niedługo wrócić do tego serialu. (:
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś oglądałam "Beverly Hills 90210" i "Czarodziejki", ale nie tak systematycznie, jedynym serialem który oglądałam od pierwszego do ostatniego odcinka i wszystkie sezony był "Lost" ... no i "Alternatywy 4" które uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie tylko Zycie na fali - za wartość sentymentalną (nastoletnie moje lata i podkochiwanie się w głównym bohaterze, eh, zapomniałam, jak mu było na imię i płacz za Marissą!) i "Plotkara" - dość zbliżone nawet, nieco bardziej wyniosłe, ale lubię, do tej pory oglądam czasem. Reszta - zdecydowanie nie w moim guście. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka z Twoich ulubionych seriali równiez bardzo lubię.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z powyższych swego czasu oglądałam jedynie "Beverly Hills 90210", ale kiedy to było... :D

    OdpowiedzUsuń
  9. BH90210 uwielbiałam. Choć jak zaczęli wymieniać obsadę to coraz mniej oglądałam. Jako dziecko lubiłam "Zbuntowanego anioła". "Plotkarę" zaczęłam oglądać w zeszłym roku, na razie widziałam 3 sezony i kawałek czwartego. Niektóre odcinki są słabe, ale podoba mi się wątek Chucka i Blair:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, oczywiście oglądałam kiedyś "Zbuntowanego anioła" o "Beverly Hills 90210", które były moimi ulubionymi serialami. Mam za sobą pierwszy sezon "Pogody na miłość" oraz "Życia na fali", ale chcę obejrzeć wszystkie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. 1, 4, 6 i 7 to moje klimaty.

    Jeśli akurat jestem u mojego M. i nie mamy co robić, puszczamy właśnie 'Barwy szczęścia' :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Zbuntowany anioł... czasem lubię sobie do nich wrócić :3

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.