środa, 27 lutego 2013

HIGH FIVE RANKING - MOJE ULUBIONE FILMY.






HIGH FIVE! to nowa akcja, w związku z którą na blogu pojawiać się będą rankingi ulubionych, najlepszych, najbardziej interesujących, bądź najgorszych książek, filmów, gier, postaci, itp...
Dzięki temu zarówno czytelnicy mogą poznać bliżej blogerów, jak i blogerzy czytelników, jeśli ci będą chętni na podzielenie się swoimi przemyśleniami i opiniami.

Temat nr 1 Moje ulubione filmy. 



Co prawda podobne zestawienia   robione były już ramach akcji Top 10 , ale ja takiego rankingu jeszcze nie stworzyłam. Teraz jest okazja aby to zmienić.  Tak więc prezentuję pięć moich ukochanych filmów . Kolejność tym razem  nie jest przypadkowa.

1. Titanic- niezapomniany duet Leonardo DiCaprio i Kate Winslet .Film , który zdobył wiele w pełni zasłużonych nagród. Genialna gra aktorska i przepiękną muzyka. Piosenka tytułowa w wykonaniu Celine Dion jest jedną z moich ulubionych.


2. Szkoła Uczuć - ekranizacja powieści Nicholasa Sparksa "Jesienna Miłość". Choć widziałam ten film już kilkakrotnie i wiem jak potoczą się losy bohaterów  nadal dostarcza mi on ogromnych wzruszeń.  Tę niezwykłą opowieść o sile miłości, miłości aż do końca trudno wymazać z pamięci. Shane West zagrał tak jak powinien a Mandy Moore oprócz roli Jamie genialnie zaśpiewała świetną balladę " Only Hope".
3. Zielona mila- kolejna ekranizacja  jednej z najbardziej znanych książek Stephena Kinga. Najpierw obejrzałam film aby potem móc skonfrontować go  z jego wersją papierową. Historia czarnoskórego więźnia skazanego na karę śmierci . Nie mniej  ważny jest w  tu  strażnik , który prawdę o więźniu poznaje etapami.  W jego rolę wcielił się Tom Hanks- wielka gwiazda światowego kina.
4. Lot nad kukułczym gniazdem- powstał na podstawie powieści o tym samym tytule. Książki jeszcze nie miałam okazji czytać ale mam nadzieję, że w tym roku mi się to uda. Jej filmowy odpowiednik  zdobył kilka Oscarów, Złotych Globów i innych najbardziej prestiżowych nagród filmowych. Otrzymał również sporo nominacji ( za najlepsze zdjęcia, muzykę , montaż ). Uhonorowano również aktora grającego główną rolę . Jack Nicholson  zdobył Oscara w 1976( kategoria najlepszy aktor  pierwszoplanowy). Opowieść o więźniu, który aby uniknąć kary udaje  niepoczytalność jest jednym z najlepszych filmów jakie widziałam.


           
5. Dirty Dancing -  znów pamiętny duet nieżyjącego już Patricka Swayze i Jennifer Grey. Film lubię nie tyle za samą historię (choć ta też jest fajna) co za muzykę. Piosenka The Time  Of My Life została zresztą  uhonorowana   Złotym Globem w 1988r. Otrzymała również kilka wyróżnień od amerykańskiego instytutu filmowego  a także  nominację do nagrody Grammy.     
Oczywiście nie są to wszystkie filmy, które znajdują się na mojej liście ulubionych . Jednak zasady są jasne Top 5 to Top 5    :) .                        


14 komentarzy:

  1. 1., 2., 5. oglądałam i uwielbiam, a "Only Hope" bardzo często zdarza mi się nucić pod nosem. 3. i 4. muszę koniecznie nadrobić. (:
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam wszystkie i wszystkie są świetne. "Zielona mila" i "Lot..." to już w ogóle klasyka kina, genialne produkcje, absolutne must-see. Pozostałe - bardziej melodramatyczne, rozrywkowe - ale babskie, przez co również warte poznania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy ranking. U mnie numer jeden to na pewno Dirty Dancing, mogłabym oglądać ten film milion razy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze trzy znalazły się i w moim rankingu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego właśnie napisałam, że część tytułów nam się pokryje :)

      Usuń
  5. Również uwielbiam Titanic, Szkołę uczuć oraz Zieloną mile. Fenomenalne produkcje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że wszyscy lubię Szkołę uczuć:) Piękny film, choć w moim top5 by się nie znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Szkoła uczuć" i u mnie by się znalazła w rankingu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Muzyka z Titanica jest świetna, lubię ten film, a zwłaszcza drugą połowę, jak już doszło do katastrofy. "Zielona mila" też jest bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z Twojego zestawienia najbardziej lubię "Zieloną milę". "Titanic" mi się nie podobał, "Dirty dancing" też nie bardzo. Pozostałe dwa filmy bardzo lubię, ale do top 5 by nie trafiły.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja trochę nie na temat, ale zapytuję o Twoje lutowe lektury do trójki e-pik. Robię podsumowanie, więc się nieśmiało przypominam :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie widziałam jedynie "Lotu nad kukułczym gniazdem", ale z pewnością szybko to nadrobię! A pozostałe filmy także bardzo lubię :)

    Serdecznie zapraszam do mnie na kulturka-maialis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się tytuł rankingu, kojarzy mi się z Barney'em z "Jak poznałem waszą matkę" :)) A jeśli chodzi o filmy - Titanic dawniej bardzo lubiłam, teraz trochę mi się "przejadł", ale nadal dobrze go wspominam - podobnie zresztą Szkołę uczuć. Zieloną milę, Lot nad kułczym gniazdem i Dirty dancing po prostu uwielbiam - każdy z tych filmów jest inny, ale każdy ma w sobie "to coś" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoła Uczuć, Titanic, Zielona Mila :) Także moje ulubione:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.