środa, 6 lutego 2013

TOP 10 PISARZE, KTÓRZY POWINNI WYDAĆ NOWE KSIĄŻKI.

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Dziś przyszła pora na... Dziesięciu pisarzy, którzy powinni wydać nowe książki!
Często jest tak , że   choć skończymy czytać jakaś serię  mamy ochotę  poznać dalsze losy wykreowanych  przez autora/autorkę postaci. Albo poznać opisaną w powieści historię z perspektywy nie głównego lecz jakiegoś innego bohatera. . Bywa też tak , że jakiś twórców najzwyczajniej w świecie lubmy. Wtedy nie ma znaczenia czy książka okaże się dobra, średnia, kiepska i tak po nią sięgniemy by przekonać się co ulubiony pisarz tym razem chce nam zaoferować. To właśnie im poświęcony jest dzisiejszy ranking, który będzie wyglądał nieco inaczej niż te wcześniejsze( zawiera tylko 9 nazwisk +inna forma). 
Zachwycili w minionym roku.
Na  przysłowiowy  pierwszy ogień idą ci, których   utwory miałam przyjemność przeczytać  w roku ubiegłym . Oceniłam  je wysoko lub bardzo wysoko. Są  to:
  • Jacek Hugo- Bader za znakomitą  Białą Gorączkę.
  • Olga Tokarczuk za zbiór opowiadań "Gra na wielu bębenkach".
  • Agnieszka Lingas - Łoniewska za trylogię "Zakręty losu".
Ci, których lubię/cenię.
Jest kilku takich pisarzy/pisarek po, których powieści sięgam w ciemno bo wiem, że i tak się nie zawiodę. Zawsze dostanę to na co czekam Są też tacy   których  książki  czytam niezbyt często, ale bardzo cenię to w jaki sposób piszą. Na owej liście znajdują się:
  • Jodi Picoult- za to , że mam odwagę poruszać w swoich  książkach pisać o różnego rodzaju problemach, takich jak choćby aborcja, zdrada czy homoseksualizm.
  • Nicholas Sparks za to w jaki sposób potrafi  opowiadać  o uczuciu, które rodzi się pomiędzy bohaterami powieści.
  • Stephen King  choć do tej pory przeczytałam zaledwie trzy jego utwory już wiem , że zasługuje tytuł króla horroru i grozy.
Pozostali
Na koniec trójka autorów w stosunku do, których nie mam żadnych szczególnych oczekiwań . Chcę aby dalej tworzyli bo dobrze im to wychodzi. Ta trójka to:

  • Paulo Coelho - wiem , że książki tego autora wzbudzają sporo kontrowersji . Ja jednak uważam , że wcale nie są takie złe. Owszem zdarzają się lepsze i gorsze powieści , ale niektórym książkom z jego literackiego dorobku warto dać szansę.
  • Richard Paul Evans- cieszę się , że pisarz dzięki  dwóm tomom dzienników pisanych w drodze  nie jest już kojarzony tylko i wyłącznie z powieściami , których akcja toczy się podczas Świąt Bożego Narodzenia.
  • Nora Roberts - zgodzę się ze stwierdzeniem , że autorka ta piszę dość schematycznie . Jednak jej książki mają w sobie coś co podoba się  ogromnej rzeszy stałych czytelników. Miliony sprzedanych egzemplarzy to nie tylko dowód sympatii jaką  zyskała wśród odbiorców, ale też potwierdzenie , że jest dobra w tym co robi. 
Czy, któryś z wymienionych przeze mnie twórców znałby się i w Waszym rankingu?

12 komentarzy:

  1. Jodi Picoult - uwielbiam i też czekam aż wyda coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię Jodi i lubię Agnieszkę - za całokształt. Chociaż moja lista pewnie wyglądałaby zupełnie inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oczywiście Agnieszka Lingas-Łoniewska a ze swojej strony dodałabym Jonathana Carrolla

    OdpowiedzUsuń
  4. W moim rankingu nie byloby zadnego wymienionego przez Ciebie pisarza, ale to przeciez bez znaczenia, prawda? Cieszy mnie to, ze jestesmy rozni i inne rzeczy nas zachwycaja. Dzieki temu mam okazje poznac opinie o ksiazkach, po ktore sama nie siegelabym. A moze mnie cos zainteresuje?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym dorzuciła Michała Witkowskiego, ale to mój prywatny fetysz. :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiśćie King ;) W tym roku mają podobno wyjść 2 nowe książki, nakładem Prószyńskiego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Paulo Coelho ma bardzo trafne spostrzeżenia :) lubie go ;) Pozdrawiam i zapraszam na nową notkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tych autorów zbyt dobrze nie znam, ale co do kilku się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. w moim rankingu znalazłaby się grupa nr 2, Picoult, Sparks oraz King :)

    OdpowiedzUsuń
  10. W moim rankingu na pewno znalazłaby się Agnieszka Lingas- Łoniewska oraz Nora Roberts.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam wszystkich autorów, ale wydaje mi się, że żaden z nich nie ma zamiaru na razie przerwać pisania :)
    W mojej liście znalazłaby się na pewno Suzanne Collins, gdyż Igrzyska Śmierci nie mogą się tak po prostu skończyć! :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.