piątek, 10 czerwca 2022

Wakacyjne plany kulturalne- robicie je , korzystacie z letnich atrakcji ?

Drodzy Czytelnicy. Dziś chciałabym zapytać Was o to czy macie na tegoroczne wakacje konkretne  plany związane z różnego rodzaju imprezami kulturalnymi. W lipcu i sierpniu w kinach i teatrach dzieje się dużo mniej. Te pierwsze nie szykują na ten czas zbyt wielu premier, a w tych drugich granych jest mniej spektakli, bo zazwyczaj trwa wtedy przerwa między sezonowa.

źródło

Często są za to inne atrakcje takie jak: 

  • Festiwale muzyczne
  • Festiwale filmowe
  • Kino samochodowe
  • Koncerty plenerowe
  • Spektakle plenerowe 
  • Spektakle  tradycyjne, ale grane w różnych miastach Polski, a  nie tylko w tym, w którym znajduje się siedziba danego teatru
  • Letnie imprezy kulturalne  jak np. Imieniny Miasta czy inne lokalne święta
  • Letnie maratony filmowe
  • Letnie seanse w kinach dedykowane np. dzieciom (sporo animacji ma swoje premiery właśnie w wakacje)
  • Inne
Wymieniłam powyżej kilka różnych typów wakacyjnych atrakcji, ale przyznam szczerze, że bardzo rzadko z nich korzystam. Dla mnie najatrakcyjniejsza pod względem kulturalnym zawsze jest jesień. To wtedy do kin wchodzi najwięcej nowych filmów w tym moich ulubionych komedii romantycznych. To wtedy w mojej okolicy odbywają się festiwale teatralne i inne cykliczne wydarzenia artystyczne.  Może w końcu wezmę w nich udział. 

Na tegoroczne wakacje nie mam planów, do kina chodzę wyłącznie na polskie filmy, a tych przez dwa najbliższe miesiące będzie jak na lekarstwo. Pewnie będę korzystać z przebogatej oferty Netflixa. Mam do nadrobienia sporo filmów i seriali. 

Jak wyglądają Wasze wakacyjne plany jeśli chodzi o kulturę ? Korzystacie z wymienionych wyżej typowo letnich atrakcji czy po prostu  wybieracie się  do teatru/ kina/ na wystawę ? Jaki stosunek do wydarzeń kulturalnych mają członkowie Waszej rodziny, zabieracie ich na  nie  czy wolicie raczej  wyjścia w towarzystwie znajomych bądź przyjaciół ? 
 
Udanego dnia. Anne 18. 

8 komentarzy:

  1. Ja w wakacje raczej nie planuję uczestnictwa w tego typu imprezach, chociaż chciałabym uderzyć na Plener czytelniczy w Gdyni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja raczej nie robię takich planów.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie wszystko dzieje się spontanicznie. Nie często planuję

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas królują festiwale i koncerty w plenerze, jak co roku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie korzystam z różnych imprez, ale zwykle na spontanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie korzystałam z imprez plenerowych.. Ale jak wybieramy się na wycieczkę to planuję

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście, że korzystamy! Zawsze wypatrujemy ciekawych kulturalnych propozycji, zwłaszcza w miejscach, w których spędzamy wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetną opcją jest kino plenerowe, byłam w zeszłym roku i mam nadzieję że jeszcze się uda. Nie robię większych planów, zwykle spontanicznie. :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.