poniedziałek, 28 lipca 2014

[Dyskusja]Lubię czytać książki bo....

Tematy kolejnych dyskusji miały wyjść od czytelników tego bloga. Skoro jednak nie było żadnych propozycji to postanowiłam napisać o tym  dlaczego tak bardzo lubię czytać książki(oczywiście poza tym, że sprawia mi to przyjemność) i Was zapytać o to samo. 

Lubię czytać książki , ponieważ :
1). Pozwalają  " wejść" do innego świata- czytając człowiek na chwilę odrywa się od rzeczywistości, relaksuje i zapomina o obowiązkach czy problemach. Niejednokrotnie lektura wzrusza, bawi i poprawia nastrój. Kiedy bierzemy do ręki jakiś tytuł to wyruszamy w literacką podróż. Poznajemy bohaterów, których czasem  zachowanie nas denerwuje a niekiedy śmieszy i możemy przeżyć interesującą przygodę
2) Dzięki ich lekturze wzbogacamy słownictwo- tak dobrze widzicie i to wcale nie jest żaden mit.
3)Pozwalają choć na chwilę znaleźć się w miejscu, którego być może nigdy nie odwiedzę oraz dowiedzieć się jak kiedyś wyglądało życie ludzi- mam tu na myśli  nie tylko powieści historyczne, ale też książki  podróżnicze czy przygodowe. 
4) Po zakończeniu lektury czasem zastanawiam się co bym zrobiła gdybym znalazła się w podobnej sytuacji co bohaterka . -chwila refleksji i przemyśleń też jest czasem potrzebna.
A Wy  moi Drodzy Czytelnicy  dlaczego lubicie czytać książki? Zapraszam do dyskusji. 

8 komentarzy:

  1. Wszystkie 4 punkty tyczą się i mnie. Sama nie wiem, który jest dla mnie ważniejszy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy czytam, zapominam o Bożym Świecie. Wydaje mi się, że wszystko przydarzyło się nie bohaterowi, tylko doświadczam tego ja. To jest fajne, czasem mniej, ale niezmiennie mnie fascynuje...

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytam już z okładem ponad 50 lat i muszę się przyznać, że nie potrafiła bym powiedzieć dlaczego to robię. Po prostu czytam, bo kocham czytać i robię to stricte dla przyjemności. A cała reszta jest mi tu przydana, czyli poznanie, rozwój intelektualny itp.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytam bo to po prostu sprawia mi przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z czytania jest duo plusów ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam czytać, bo mogę poznawać nowe, interesujące historie innych ludzi, a także mogę wracać do ukochanych bohaterów. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja czytam, bo pragnę się rozwijać.
    Dlatego więc czytam, co czytam.
    Z Twoimi argumentami oczywiście się zgadzam :)
    -J.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię czytać książki, ponieważ czuję, że się wówczas rozwijam i poszerzam swoje horyzonty. Nie ukrywam jednak, że uczęszczam jeszcze do szkoły, przez co dysponuję dość ograniczonym, budżetem. Zawsze wybieram więc tanie księgarnie internetowe. Podręczniki nabyć tam można w naprawdę rewelacyjnych cenach!

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.