niedziela, 1 maja 2022

Układ książek w biblioteczcze- zwyczajny czy specjalny ?

Drodzy Czytelnicy. Dziś chciałabym zapytać o układ książek w Waszych biblioteczkach. Wiem, że wśród moich czytelników są blogerki, które posiadają naprawdę ogromne biblioteczki. Macie jakiś specjalny sposób na układanie w nich książek ? 

 

źródło

Powieści w biblioteczce można uporządkować w następujący sposób:
  • Alfabetycznie według tytułów lub nazwisk autorów.
  • Gatunkowo.
  • Kolorystycznie np. od czarnych do czerwonych okładek.
  • Objętościowo tj. od najcieńszych do najgrubszych lub odwrotnie.
  • Seriami.
  • Wydawnictwami.
  • Ze względu na  status książki tj. własna, pożyczona od kogoś. wypożyczona z biblioteki.
  • Ze względu na charakter książki tj. prezent, książka, z autografem, książka z dedykacją.
  • Ze względu na to czy książka jest już przeczytana czy nie. 
  • Ze względu na wiek czytelnika tj. osobna biblioteczka dla dzieci i dorosłych.
  • Inne, bo każdy może mieć swój system
Moje 316książek w biblioteczce jest w miarę uporządkowane. Serie osobno, romanse i literatura obyczajowa osobno, fantastyka w jednym miejscu, materiały do nauki języków obcych w innym.  Swoje miejsce ma również literatura faktu i książki wydawnictwa Altenberg. 
Pozycje na, które brakuje miejsca są ułożone w pudle. 

W jaki sposób uporządkowane są Wasze biblioteczki ? Przywiązujecie do tego dużą wagę, a może układacie książki tam gdzie zostało jeszcze na nie miejsce ?  Książki znajdują się na regałach, na półkach, w szafkach, a może w pudełkach ? 
  
Udanego dnia. Anne 18.


 
 

 

 

6 komentarzy:

  1. Moje są poukładane według wielkości książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. 316 książek... Ja mam ponad 700, większość po przeprowadzkach mieszka wciąż w kartonach

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja układam według wielkości. Póki co jeszcze nie przywiozłam wszystkich do swojego nowego miejsca zamieszkania. Kiedy to uczynię zamierzam kupić nowy duży regał i wszystko poukładać od nowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co jakiś czas układam od nowa i zmieniam książkom porządek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W moim pokoju układam według autorów, w pozostałych różnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja czytam książki z biblioteki wiec nie mam tego problemu :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.