piątek, 6 sierpnia 2021

[Dyskusja] Książkowe porządki czy wakacje to Wasz czas na nie ?

Drodzy Czytelnicy. Dziś chciałabym podyskutować o wakacyjnych porządkach książkowych.  Często latem przeglądacie swoje półki sprawdzając co można by na nich zmienić ? Zdarza się Wam sprzedawać książki w Internecie, wymieniać je lub zostawiać w specjalnych miejscach zabierając z półki inny tytuł ?


 źródło

Ja muszę przyznać, że od zawsze byłam, jestem  i chyba zawsze będę książkowym chomikiem. Choć czasem brakuje mi miejsca na półkach nie sprzedaję książek, nie biorę udziału w wymianach, ani nie oddaję tytułów do, których już nie wrócę do biblioteki.  

 Może Wam się to wydać dziwne, ale jakoś ciężko mi się rozstawać z książkami. Lubię patrzeć na swoją rozrastającą się biblioteczkę. Tak swoją drogą wymiany książkowe to kolejny element dawnej blogosfery, który chyba bezpowrotnie zniknął. 

Wydaje mi się, że niewiele osób kupuje książki poprzez np. grupy na Facebooku czy znane portale internetowe.  Teraz większość  czytelników przerzuciła się na powieści w wersji elektronicznej bądź audio. 

Podczas przeglądania swojej biblioteczki nigdy dokładnie nie sprawdzałam ile powieści się w niej znajduje. Myślę, że gdybym to zrobiła byłam mocno zdziwiona, że mam ich aż tyle.

Na dziś to już prawie wszystko. Jeszcze tylko kilka pytań, które być może będą podstawą do rozpoczęcia ciekawej dyskusji o książkowych porządkach i nie tylko.  

1, Jak często robicie blogowe porządki i jak one wyglądają ? 

2. Czy blogowe porządki skutkują oddaniem części zbiorów komuś innemu, przeniesieniem ich w inne miejsce itd ? 

3. Ile książek liczy Wasza biblioteczka ? 

4. Kiedy i gdzie najczęściej sprzedajecie książki ? 

5. Czy zdarza Wam się wystawiać książki na różnych grupach na Facebooku typu Sprzedam/ Oddam/ Zamienię ?

6. Czy kupujecie bądź sprzedajecie używane książki na portalach typu OLX, Allegro, Spotted? 

7. Zdarzyło  Wam się  brać udział w wakacyjnej lub innej blogowej wymianie książkowej ?  

8. Jakie były Wasze najtrudniejsze blogowe porządki i na czym, ta trudność polegała ? 

Zapraszam do dyskusji. Jestem ciekawa co macie na ten temat do powiedzenia. 

Udanego dnia. Anne 18.  

19 komentarzy:

  1. Na pewno kiedyś trudniej było mi się rozstać z książkami, ale teraz dużo oddaję na licytacje charytatywne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulina Kwiatkowska6 sierpnia 2021 11:09

    Mam ulubionych autorów, których książki zbieram, a większość tytułów oddaje dalej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno teraz nie ma tyle grup sprzedażowych co kiedyś i trudniej jest coś kupić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię zbierać książki, ale zdaję sobie sprawę z tego że nie mam tyle miejsca by wszystkie zatrzymać.

    OdpowiedzUsuń
  5. P. Kwiatkowska6 sierpnia 2021 15:50

    Nie robiłam nigdy blogowych porządków na blogu książkowym, czasem delikatnie zmieniam szablon.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam podobnie jak Paulina Kwiatkowska, swoich ulubionych autorów lub ulubione książki trzymam, pozostałe książki zdarza mi się oddać na aukcje charytatywne itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo oddaję na aukcje charytatywne, niech książki idą dalej w świat i pomagają.

      Usuń
  7. Ja kupuje tylko takie ksiazki,ktore wiem,ze przeczytam znow :) jak nie jestem pewna tytulu to pozyczam go albo pozniej oddaje komus, tak dobrze sie obchodze z ksiazkami,ze zawsze wygladaja jak z prasy drukarskiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie mamy na półkach te ulubionych autorów i to ich tytuły dokupujemy na własność.

      Usuń
  8. Gdybym miała więcej miejsca nie oddałabym chyba żadnej książki, ale brak miejsca wymusza takie działanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już nie mam miejsca na nowe książki, ale ciągle ich przybywa

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety latem nie mam czasu na porządki książkowe :) książek mam mnóóóóstwo, a mąż mi zrobił super półeczki w nowym mieszkaniu, więc póki co jest miejsce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to już w ogóle super. U mnie miejsca trochę brakuje.

      Usuń
  11. Nie ma o czym dyskutować ze mną. Nie biorę udziału w wymianach, co najwyżej pożyczam książki od czasu do czasu. Jestem bardzo związana z moją biblioteczką do której tylko dorzucam nowe egzemplarze. Miedzy innymi dlatego dwa lata temu stworzyłam im w domu kilka nowych kątów. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z racji bloga książkowego biblioteczka zaczyna pękać mi w szwach. Staram się czasami podarować komuś te książki, bo wyglądają jak nówki sztuki. Ale mam też takie, których nie byłabym w stanie się pozbyć

    OdpowiedzUsuń
  13. nigdy nie brałam udziału w żadnej wymianie książkowej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dość często robię książkowe porządki. Wybrane pozycje oddaję do biblioteki. Niech służą innym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często nosiłam tam pełne siatki, teraz oddaję na licytacje charytatywne.

      Usuń
  15. Porządki robię na bieżąco, sporo książek puszczam dalej w świat.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.