środa, 7 lipca 2021

Kącik blogowy # 39 Kontakt ze swoimi czytelnikami

Drodzy Czytelnicy. Dziś w Kąciku blogowym chciałabym poruszyć temat utrzymywania kontaktu z czytelnikami Waszych blogów. Nie mam tu na myśli wymiany komentarzy tylko np. wiadomości na portalach, społecznościowych, mejle spotkania na wydarzeniach poświęconych literaturze, blogowaniu, itd. Chodzi o ten bardziej prywatny kontakt

 

źródło

Ja osobiście nigdy nie utrzymywałam bliskiego kontaktu z żadną blogerką. Nie potrzebowałam tego. Wystarczyła mi wymiana komentarzy. Mejle do moich czytelników wysyłałam tylko wtedy, gdy chciałam ich zaprosić do któregoś z blogowych projektów.  Sama też chętnie przyjmowałam zaproszenia do np. tekstów gościnnych czy udziału w dyskusji.

Osobiście znam jedną blogerkę, ale poznałyśmy się zanim założyła bloga. Tak jak wspomniałam wyżej nie czuję potrzeby utrzymywania bliskiego kontaktu z czytelnikami. Myślę, że przez te prawie 10 lat mojego blogowania oni też zdążyli to dostrzec i  się do tego przyzwyczaić. Czasem odpowiadam na różne pytania w serii wpisów Q &A aczkolwiek nie wiem jeszcze czy w tym roku też taki post się tutaj pojawi. 

Każdy jest inny i w blogosferze potrzebuje i szuka czegoś innego. Myślę, że to jest bardzo dobre podejście. Nie każdy musi chcieć  uczestniczyć w blogowych spotkaniach, organizować wymiany bądź konkursy.  Każdy jest otwarty na tyle na ile chce być  i powinno się to uszanować.

Myślę, że chęć utrzymywania kontaktu z czytelnikami to kwestia bardzo indywidualna. Sytuacja ulega zmianie jeśli blog staje się sposobem na zarabianie. Wtedy role są nieco inne, bo czytelnicy stają się nie tylko odbiorcami publikowanych treści, ale również potencjalnymi klientami. Jednak to już temat na  osobny wpis i taki tekst  na pewno  nie  pojawi się na moim blogu, bo on zawsze był  pisany z pasji, a nie z chęci zarabiana na nim. 

Jak wygląda Wasz kontakt z czytelnikami ? Opiera się tylko na wymianie komentarzy czy jest nieco bliższy ? Bierzecie udział w spotkaniach/ blogowych targach książki ? Macie jakąś bratnią duszę, którą poznaliście dzięki blogowaniu ?

Udanego dnia. Anne 18. 

 


 

11 komentarzy:

  1. Kontakty blogowe u mnie przekształciły się w relację poza i takie utrzymuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulina Kwiatkowska7 lipca 2021 10:15

    Dzięki blogowi poznałam kilka dziewczyn, z którymi utrzymuję dość stały kontakt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z niektórymi wymieniam e-maile tak sobie piszemy i tym sposobem utrzymujemy kontakt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Utrzymuję stały kontakt z niektórymi blogerkami. Czasami nawet się odwiedzamy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Osobiście znam jedną blogerkę. Spotkanie z nią było dużą przyjemnością. Z kilkoma wymieniamy się komentarzami. To bardzo miłe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie blogowe znajomości mogą przekształcić się nawet w przyjaźnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporo blogowych znajomości przerodziło się w prawdziwe relacje:) I bardzo mnie to cieszy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki blogowaniu poznałam wielu wspaniałych ludzi, którzy mają podobne pasję albo działają w podobnych branżach. Czytelników też kojarzę i po wielu komentarzach odnoszę wrażenie, jakbym ich znała, relacje są dla mnie bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  9. wiele blogerek mam wśród znajomych, które raz na jakiś czas organizują spotkanie, cieszę się, że mogę je bliżej poznać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno takie spotkania są cenne, ciekawe, ja kontakt przeniosłam poza blogi, bo niektórzy już nie piszą.

      Usuń
  10. Dzięki blogowaniu poznałam wiele wspaniałych osób, a znajomości przeniosły się do świata realnego :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.