poniedziałek, 19 lipca 2021

Albumy tematyczne - często je przeglądacie i czytacie, a może nawet dajecie komuś w prezencie?

Drodzy Czytelnicy. Dziś chciałabym zapytać Was jakie macie zdanie na temat różnego rodzaju albumów tematycznych i ich kupowania czy to dla siebie czy dla kogoś innego. 

Lubicie oglądać tego rodzaju albumy, leksykony i czytać zawarte w nich informacje ? Czy uważacie, że dzięki ich przeglądaniu bądź dokładnemu czytaniu  rzeczywiście można poszerzyć swoją wiedzę ?  

Mnie osobiście tego rodzaju albumy kojarzą się z prezentami na zakończenie roku szkolnego zwłaszcza w szkole podstawowej. Wtedy nauczyciele często dawali  jako nagrodę  różnego rodzaju publikacje przyrodnicze czy podróżnicze. 

Uważam, że teraz takie albumy powstają i mogą powstać praktycznie na każdy temat. Od tych dotyczących historii, przyrody, podróży poprzez te o książkach, filmie, na fotografii i technice kończąc.


 

 

 

 

 

 

 źródło

Kiedyś bardzo chciałam przeczytać lub choć przejrzeć kilka albumów tematycznych Wydawnictwa Elipsa takich jak : 

  •  1001 miejsc, które musisz zobaczyć- Arnold Helen
  • 1001 książek, które musisz przeczytać-Peter Boxall
  • 1001 fotografii, które musisz zobaczyć- Paul Lowe
  •  1001 budynków, które musisz zobaczyć - Mark Irving
  • 1001 idei, które zmieniły nas sposób myślenia- opracowanie zbiorowe

Z czasem jednak trochę straciłam ochotę na ich lekturę. Po pierwsze dlatego, że dawno zakończyłam współpracę z Grupą Wydawniczą Publicat, której Elipsa była częścią, więc nie miałam szansy otrzymać żadnego z tych albumów do recenzji, a że  są  one dość obszerne ich cena również  jest dość wysoka. 

Nie zależało mi na ich lekturze tak bardzo żeby je kupić. Po drugie  gdybym kupiła jeden pewnie korciłoby mnie, aby zakupić całą serię. Po trzecie nie mam pojęcia ile z wymienionych  albumów w ogóle  jest jeszcze dostępnych  na rynku oraz ile kolejnych tytułów ukazało się w tejże serii w ostatnich latach.

Nie zmienia to  faktu, że gdybym miała okazję przejrzeć, któryś z nich to chętnie bym to zrobiła, bo inne pochodzące z tej serii albumy o filmach czy płytach bardzo mi się podobały. 

Albumów o roślinach i zwierzętach wystarczająco dużo naoglądałam się w dzieciństwie. Do oglądania tych o podróżach nieco zniechęcił mnie Wojciech Cejrowski i jego program Boso przez świat

Za to chętnie obejrzałabym jakiś album bądź leksykon o tematyce historycznej np. dotyczący  Powstania Warszawskiego. Ciekawy mógłby być  też album o europejskich stolicach takich jak : Londyn, Paryż czy Rzym. O polskich miastach takich albumów  powstało pewnie tysiące tylko ja nie mam o nich pojęcia.  Częściej niż albumy przeglądam np. blogi podróżnicze.

Co sądzicie o albumach tematycznych wypełnionych pięknymi fotografiami, ale z małą ilością tekstu? Może wolicie te, w których zachowane są odpowiednie proporcje między tekstem  i  zdjęciami ? 

Jeśli już kupujecie taki album dla kogoś lub dla samych siebie to czym się kierujecie  ?  Jaką tematykę wybieracie najczęściej ? Znacie serię 1001, o której wspominam ?  



Zapraszam do wymiany poglądów. Udanego dnia. Anne 18. 

 

 

 

10 komentarzy:

  1. Lubię takie albumy, ale zazwyczaj wykorzystuję je w wolnym chwilach to oglądania pięknych zdjęć. Też kojarzą mi się przede wszystkim z nagrodami szkolnymi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z albumów kupuję jedynie te o makijażu. Inne mnie nie interesują.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię albumy. Zawsze zachwycam się pięknymi zdjęciami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jest się czym zachwycić, zdjęcia tam są naprawdę piękne.

      Usuń
  4. Spodobł mi się album 1001 fotografii.....już nawet wiem komu mogłabym go pdrować

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś niespecjalnie sięgam i kupuję albumy - w sensie jest tak łatwy dostęp do zdjęć i treści w sieci, że już dawno odeszłam od wydań albumowych czy encyklopedycznych. Chociaż na prezent dla kogoś, kto np. lubi podróże może być to fajna opcja.

    OdpowiedzUsuń
  6. Paulina Kwiatkowska20 lipca 2021 18:40

    Lubię od czasu do czasu sięgać po albumy tematyczne, ale nie robię tego za często.

    OdpowiedzUsuń
  7. Osobiście bardzo cieszyłabym sie z takiego albumu- ciekawa propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Albumy tematyczne na pewno sprawdzą się w roli prezentu, jednak nie jest to wydanie, do którego często się wraca.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadałam za tego typu książkami, do czasu jak zobaczyłam album o lesie. Magia!

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.