niedziela, 25 września 2016

Okiem studenta i absolwenta #3 Socjologia (specjalność Nowe Media)

W trzeciej odsłonie  blogowego poradnika dla  maturzystów i wszystkich innych przyszłych studentów głos ma Dorota . Obecnie kończy studia socjologiczne ze specjalizacją Nowe Media . Jej uczelnia to Collegium Civitas w Warszawie. Wraz z przyjaciółką prowadzi bloga Girls Imaginie More
Czy poleca swoje studia ? Przeczytajcie sami
.


Słowem wstępu powinnam uprzedzić, że wybierając studia, które aktualnie kończę kierowałam się swoim ówczesnym etatem. Zależało mi, aby wykonywane przeze mnie obowiązki poparte były solidną dawką wiedzy teoretycznej. Szukając nowego kierunku kształcenia pracowałam w marketingu i z tą właśnie branżą wiążę swoją daleką przyszłość. Szukając odpowiedniego kierunku i uczelni długo analizowałam dostępne na rynku możliwości kształcenia. Zależało mi na studiach II stopnia, na dogodnej lokalizacji uczelni oraz co najważniejsze, na programie skupiającym w sobie wszystkie aspekty marketingu internetowego (od analityki, poprzez trade marketing, social media itp.). Tradycyjny kierunek – zarządzanie i marketing – który oferują państwowe uczelnie okazał się już podczas początkowych poszukiwań niewłaściwym. Po zapoznaniu się z tokiem kształcenia wiedziałam już, że to nie to, czego szukam. Za dużo było tam historii, do niczego nieprzydatnych przedmiotów zapychających plan zajęć (np. „Kobiety w sztuce”), które nie wnosiły żadnej wiedzy. Wykładowcy też bardziej straszyli, niż zachęcali, bo co podstarzały profesor z kilkudziesięcioletnim stażem w murach uczelni może wiedzieć o najnowszych trendach w marketingu internetowym. 90% kadry wykładowców to teoretycy, uznałam że nie tędy droga.
Oferta Collegium Civitas na tyle mnie zainteresowała, że zapoznałam się ze wszystkimi dostępnymi materiałami. Przeszukałam również grono znajomych, a także znajomych znajomych i dotarłam do osób, które studiowały tam i mogły mi z własnych doświadczeń opowiedzieć o uczelni i atmosferze, która tam panuje na co dzień.
Specjalizacja, jaką wybrałam to Nowe Media. Z racji tego, iż każda specjalizacja w Polsce musi być przypisana do jakiejś dziedziny nauki, w tym przypadku Nowe Media są specjalizacją na Socjologii, co jest zdecydowanie wielkim plusem. W toku nauczania mamy do czynienia z przemyceniem kilku przedmiotów typowo socjologicznych, ale wykładanych pod kątem Nowych Mediów. Jest to idealne połączenie, bo dzięki socjologicznym teoriom analizujemy to, w jakim kierunku zmierza aktualny świat marketingu, skąd się biorą takie, a nie inne działania. Cały program ułożony jest tak, by podczas 4 semestrów przejść przez wszystkie możliwe dziedziny bezpośrednio i pośrednio związane z marketingiem internetowym. Jak sama nazwa specjalizacji wskazuje przedmioty są dostosowane do tematyki Nowych Mediów. Jeżeli jesteśmy na wykładzie dotyczącym PR’u to mowa jest o PR’ze on-line. W przypadku analityki analizujemy wskaźniki również pod kątem działań on-line. Poznajemy również działania SEO, SEM czy Mobile Marketingu.
To, co sprawia że te studia są wyjątkowymi na rynku, jest fakt że wykładowcami są praktycy! Tak, praktycy w dosłownym słowa znaczeniu. Przedmiotów specjalizujących w Nowych Mediach uczą założyciele agencji, pracownicy domów mediowych, aktywni uczestnicy Social Mediów – wielu z nich obserwowała jeszcze przed podjęciem studiów. Niesamowitym uczuciem był fakt, że zawiłości konwergencji mediów wyjaśniał człowiek, który wprowadził TVP w świat działań on-line – przekształcił typowy newsroom, bazujący na telefonach i komunikatach prasowych w newsroom rodem z wielkiego świata pracujący 24h on-line. O działaniach w Social Mediach opowiadał dyrektor Działu Social Media jednej z najlepszych agencji w Polsce. Chociażby po to, by poznać tych ludzi, by posłuchać co mają do przekazania warto iść na te studia.
Uczelnia, jako cały organizm spisuje się również bardzo dobrze. Pracownicy są nastawieni pozytywnie do studentów i chętnie pomagają, co jest rzadkością na innych uczelniach. Wszystkie czynności, jak rejestracja na przedmioty, przekazywanie prac zaliczeniowych robimy on-line. Otrzymujemy dostęp do swojego konta w uczelnianym systemie i w każdej chwili możemy podejrzeć informacje o planie zajęć, przedmiotach, sylabusach płatnościach. Jest to prywatna uczelnia więc każdy tok studiów jest płatny, ale są to standardowe opłaty, niczym nie wyróżniające się wśród pozostałych uczelni.
Aktualnie skończyłam ostatni semestr, przede mną obrona pracy magisterskiej. Jeżeli mam być szczerą, to chętnie bym tam jeszcze została. Rozważam studia podyplomowe, ale najpierw skupię się na zbliżającej się obronie. 

Czy wśród moich czytelników są osoby, które studiują lub ukończyły  socjologię ? Jeśli tak to podzielcie się swoimi  studenckimi wspomnieniami. Maturzystów i wszystkich zainteresowanych studiowaniem  tego kierunku i specjalności zachęcam do zadawania  pytań. Dorocie  która z przyjemnością na nie odpowie  i której jeszcze raz serdecznie dziękuję za przyjęcie zaproszenia do projektu. Anne 18.





4 komentarze:

  1. bardzo ciekawy kierunek, choć kompletnie mi nieznany. \Podoba mi się, że wiele czynności, takich jak rejestracja na przedmioty, przekazywanie prac zaliczeniowych robionych jest on-line. To naprawdę duża zaleta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dość nietypowy kierunek, tak bym powiedziała ;) ważne, by ten, kto go studiuje, byl zadowolony - mysle, ze moze i mnie by zaciekawil ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrą specjalizację wybrałaś, warto kształcić się w tym zakresie, dobrych specjalistów z SM wciąż brakuje na rynku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kierunek o tyle dobry, że daje dobrą wiedzę na start przy praktycznej działalności w branży. I dotyczy w zasadzie trendów obecnie panujących. Tak jak napisał Maiusz - dobrych specjalistów w branży społecznościowej w Polsce nigdy za wiele.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.