poniedziałek, 8 stycznia 2024

[Dyskusja] Rok 2024 w kulturze - czyli nowości we wszelkich dziedzinach, o których nie wiem

Drodzy Czytelnicy.  Na początku 2024 roku chciałabym zapytać Was o to jaki Waszym zdaniem będzie ten rok w kulturze. Przyznam szczerze, że jestem kompletnie " zielona" jeśli chodzi o jakiekolwiek zapowiedzi książkowe czy muzyczne. Nie mam pojęcia kto co planuje napisać czy nagrać. Nieco więcej wiadomo na temat polskich premier filmowych o których pisałam już tutaj

 


 
Jeśli chodzi o książki to w 2024 chciałabym poznać kilka tytułów, których nie zdążyłam przeczytać w roku ubiegłym tj : 
  • Uwierz w Mikołaja  Magdaleny Witkiewicz 
  • Dzieci Wojny Moniki Odrobińskiej 
  • Halo Pogotowie Janka Świtały 
  • Wcale nie jestem taka Marie Aubert
  • Chłopki opowieść o naszych babkach- Joanna Kuciel - Frydryszak
  • Inne rekomendacje Marty z kanału Sezon Literacki oraz Natalii z kanału Kursywa 
  • Kolejnym planem jest czytanie jak największej ilości reportaży i literatury faktu, a jak najmniej literatury obyczajowej. 
  • Wrócić do klasyki polskiej literatury i przeczytać z niej to czego jeszcze nie przeczytałam. 
W tematyce teatralnej też nie jestem na bieżąco. O premierach najczęściej dowiaduję się ze stron teatrów na Facebooku. Jeśli będę miała okazję chciałabym obejrzeć na żywo choć jeden spektakl.   Zamierzam za to regularnie oglądać Teatr Telewizji.

Muzyka i nowe płyty to coś co śledzę regularnie, choć nie mam listy tych które chciałabym kupić. Może poza najnowszym albumem zespołu LemON wydanym w listopadzie 2023 roku. 

Nie wiem co nowego będą mieć dla nas  organizatorzy tras koncertowych, bo na koncerty się nie wybieram. 

Czy śledzicie zapowiedzi i nowości na 2024 rok ? Wiecie już na co chcecie wybrać się do kina  lub teatru ? Jakie książki chcecie kupić ?   Co nowego pojawi się na  księgarskich półkach/ kinowych ekranach  w drugiej połowie roku? Możecie polecić mi coś wartego obejrzenia/ przeczytania w 2024?

Udanego dnia. Anne 18.


4 komentarze:

  1. Ja czekam i obserwuje co przyniesie czas w kulturze, nie zgaduje co to będzie

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie śledzę specjalnie zapowiedzi, sama wpadają mi w oczy, cieszę się, kiedy książka już wpadnie w moje ręce, taki wybór, że wszystkiego nie da się obserwować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś starałam się być na bieżąco, teraz jest to już praktycznie niemożliwe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie jestem w trakcie czytania ,,Chłopek". Książka bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.