poniedziałek, 30 października 2023

Inspiracje październik - Wywiady, quizy i garść różnorodnych tematycznie artykułów do poczytania i obejrzenia na jesienne dni

Drodzy Czytelnicy. Czas na kolejny wpis zawierający inspiracje z  zakamarków Internetu. Tym razem będą pokażę Wam interesujące treści znalezione w październiku 2023 roku. Jak zwykle będą wywiady, bo np Rafał Gębura czy Magda Mołek wykonują fantastyczną dziennikarską robotę, której efektem są wartościowe rozmowy.  Swoje robią też autorki  kanału Po Cudzemu, Agata uczy  i Mówiąc Inaczej wyjaśniając językowe zawiłości.

 źródło
 
Nie mogłam nie zamieścić w tym wpisie linków do wartościowych tekstów z innych blogów. Ich tematyka jak zwykle jest różnorodna. Począwszy od artykułów o organizacji czasu, poprzez te dotyczące filmu, języków obcych, wakacyjnych podróży a skończywszy na wywiadach i quizach.

Uważam, że wartościowych treści nigdy dość, więc zachęcam Was nie tylko do czytania i oglądania tego co dla Was wybrałam , ale i podsyłania własnych, internetowych inspiracji w komentarzach. 

I. Ciekawe materiały od twórców internetowych. 
 
 
  •  Daughter- jak to się wymawia ? Po Cudzemu odc 281. Niby proste słowo, które zazwyczaj poznajemy na jednej z pierwszych lekcji angielskiego, ale czy na pewno wiemy jak się je wymawia ? Sprawdźcie sami.


  •  Jak samodzielnie nauczyć się hiszpańskiego ? Źródła metody i plan nauki .  Kolejny filmik, który może być przydatny na początkowym etapie nauki języka hiszpańskiego .


  •  15 trudnych słów, które warto poznać. Mówiąc Inaczej odc. 203. Odcinek o trudnych słowach używanych często przez publicystów, dziennikarzy i polityków.  Przyznam szczerze, że połowy z nich nigdy nie słyszałam.  Jestem ciekawa czy Wy również.


  •  Chłopi: jak powstawał film i czy ma szansę na Oscara ? Mirosław Baka Imponderabilia . Bardzo interesująca rozmowa. Aktor opowiada o kulisach powstania filmu Chłopi, konieczności mierzenia się z kultową postacią Macieja Boryny, tym ile ten obraz ma wspólnego z książką Reymonta. Są opowieści o rolach w filmach Kieślowskiego i polskim teatrze. Blisko półtorej godziny rozmowy, która... mogłaby być nawet dłuższa.

  • Nowości na Netflix listopad 2023 - kolejne  nowości filmowe i długo wyczekiwana pierwsza część finałowego sezonu serialu  The Crown to tylko kilka Netflixowych premier na listopad. O reszcie dowiecie się oglądając poniższy filmik.
 

  • Rodzina zastępcza 7 metrów pod ziemią. Tym razem gościem Rafała Gębury jest Aleksandra Michalak- Jaroszewicz, która wraz z mężem od kilku lat tworzy rodzinę zastępczą dla dziewięcioletniego Bartka i czteroletniej Amelii. Opowiada o realiach życia takiej rodziny w Polsce,  obalając przy tym kilka mitów. Zdecydowanie warto posłuchać. 
 


II. Inspirujące treści od blogerów i nie tylko. 
 
Na dziś to już wszystkie inspiracje. Mam nadzieję, że  Was zainteresują i, że zachcecie podesłać mi własne.  

Udanego dnia. Anne 18.
 
 

 

10 komentarzy:

  1. U Ciebie zawsze znajdę ciekawe treści do obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie zainteresował artykuł na temat Andrzejek. Do tego quizy. Jest super!

    Magdalena z Weekendownika

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe propozycje. Myślę, że znajdę tu wiele ciekawych materiałów do przeczytania lub obejrzenia w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na kolejne quizy chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mirosław Baka, uwielbiam go, nie długo zobaczę na żywo:) Pamiętam ze spektaklu "Kto sie boi virginia woolf" gdzie grał z Dorotą Kolak, jedna z lepszych sztuk.
    Jak lubisz take podcasty w formie rozmów to polecam Ci kanał, moje odkrycie: "Przemek Górczyk Podcast".
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Chłopów jestem bardzo ciekawa, muszę obejrzeć ten film. Słyszałam o nim same pozytywne opinie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chłopów widziałam i z czystym sumieniem polecam. Zarówno aktorsko jak i muzycznie majstersztyk. Wizualnie to już w ogóle kosmos. Idźcie póki możecie naprawdę warto. Zdecydowanie film zasługujący na Oscara i na wysoką frekwencję w kinach. Cudowny. Anne 18.

      Usuń
  7. Jeżeli chodzi o te filmiki na YT, to część z kanałów znam, i chętnie oglądam, jak mam trochę czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie słabo z YT jakoś go średnio włączam, ale niektóre propozycje z chęcią obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekam na kolejną serię The Crown, ale kilka innych zapowiedzi też mnie zainteresowało

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.