poniedziałek, 25 kwietnia 2022

Ksiażki na temat... Waszego miejsca zamieszkania.

Drodzy Czytelnicy. Dziś biorę na tapet temat książek dotyczących Waszego miejsca zamieszkania. Mam tu na myśli zarówno literaturę popularno naukową jak i liczne dłuższe bądź krótsze broszury, foldery, opracowania, przewodniki, atlasy , albumy oraz książki historyczne i tak zwaną  " literaturę lokalno- regionalną". 
 
Jestem ciekawa czy tylko ja czytałam tego typu literaturę jedynie wtedy kiedy wymagano tego w szkole. Np podczas przygotowywania prezentacji na lekcję historii w podstawówce, wiedzy o społeczeństwie w liceum czy jeszcze wcześniej na etapie edukacji wczesnoszkolnej. 
 
Oczywiście teoretycznie im większe/ bardziej znane miasto tym więcej literatury i opracowań na jego temat. Jednakże nawet o małych miejscowościach  czy wsiach pisze się coraz więcej. Trzeba tylko  umieć szukać i chcieć o  nich czytać.  Takie przynajmniej mam wrażenie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Na tego typu  publikacje można natrafić w lokalnych instytucjach kultury w tym w bibliotekach, ale teraz już nawet w salonach Empik. Jedne liczą kilkanaście, a inne kilkaset stron.  W niektórych przeważają zdjęcia , a w innych tekst w tym najważniejsze informacje o zabytkach i ciekawostki. 
 
Czytacie książki na temat Waszego miejsca zamieszkania jego tradycji, zwyczajów, zabytków oraz historii ? Jeśli tak to jak często to robicie i  gdzie znajdujecie/ kupujecie takie publikacje ?
 
Udanego dnia. Anne 18.  

1 komentarz:

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.