poniedziałek, 7 czerwca 2021

Kącik Filmowy # 18. Nagrody, nominacje i premiery czyli o tym co się działo w świecie kina przez ostatnie miesiące

Wykonanie : Klaudyna Maciąg
Kącik Filmowy by Anne 18 - miejsce  gdzie będę pisać o filmie. W kąciku znajdą się nie tylko recenzje polskich produkcji które obejrzę i  uznam za warte polecenia.  Będę pisać także o blogach i kanałach w serwisie Youtube poświęconych filmowi. Znajdziecie tutaj moje recenzje, przemyślenia i  garść filmowych inspiracji. 
 
Drodzy Czytelnicy. Ostatni Kącik Filmowy pojawił się tutaj 11 lutego 2021 roku. Od tego czasu w świecie kina mimo pandemii sporo się wydarzyło. Rozdano Złote Globy, Cezary i Oscary. Na francuską statuetkę szansę miało Boże Ciało Jana Komasy zaś Oscara mógł dostać Dariusz Wolski, który był nominowany w kategorii zdjęcia. Ostatecznie  żaden z nich  nagrody nie otrzymał.
 
22 kwietnia ogłoszono nominacje do Polskich Nagród Filmowych czyli Orłów. Więcej o tym, kto może je zdobyć w dalszej części posta. Teraz jeszcze  wspomnę, że za nami również 61 Krakowski Festiwal Filmowy. 
 
Od 21 maja otwarte są kina. Z racji pandemicznych przesunięć na premierę czeka ponad 50 polskich produkcji także tych, które w zeszłym roku zostały nagrodzone na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Są wśród nich między innymi Magnezja i Sweat. Na swoją kolej czekają także komedie romantyczne takie jak choćby To musi być miłość czy Szczęścia chodzą parami.
 
Obecnie na ekranach polskich kin można oglądać między innymi nagrodzony Oscarem Nomadland czy Cruellę z Emmą Stone w roli głównej. Fani rodzimego kina z pewnością czekali na premierę filmu Śniegu już nigdy nie będzie. Dlaczego ? Choćby dlatego, że to właśnie on był polskim kandydatem do Oscara, choć ostatecznie nie znalazł się na końcowej liście nominacji w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny. Niebawem do kin trafią zagraniczne filmy takie jak : Minari, Na Rauszu lub  La Gamera.Więcej informacji o majowych i czerwcowych  premierach kinowych znajdziecie na blogu Bliżej Ekranu. Gorąco polecam teksty 10 najciekawszych filmów maja10 najciekawszych filmów czerwca. 
 
Wcześniej wspomniałam o zagranicznych oraz polskich nagrodach filmowych. Poniżej  prezentuję artykuły na ich temat zawierające pełną listę zarówno nominowanych jak i nagrodzonych. Zapraszam do lektury. 

 
Najwięksi wygrani  Złotych Globów i Oscarów?  Zdecydowanie Nomadland , Ojciec, Minari, Na Rauszu i Co mi w duszy gra ? Na koniec lista nominacji do Orłów 2021. Gala finałowa już w czerwcu w Canal+.
 
Na dziś to już wszystko. Dajcie znać co sądzicie  o oscarowym werdykcie sprzed kilku miesięcy ? Ile z nagrodzonych filmów widzieliście  i który szczególnie polecacie ? Chodzicie już do kina ? Jeśli tak to na jakim filmie  już byliście, a jaki dopiero chcielibyście zobaczyć ?

Czekam na Wasze opinie i komentarze. Udanego dnia. Anne 18.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


21 komentarzy:

  1. Do kina zawsze chodziłam rzadko, teraz dzięki Netflixowi i innym stronom tego typu udaje mi się nadrobić filmowe zaległości. A widzę, że jest na co czekać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko chodziłam do kina, nie za bardzo interesowałam się oskarami w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze powiem, że oscarowy film nie zrobił na mnie wrażenia. Chyba przez pandemię i sam fakt zamknięcia kin jakoś nie mogę nabrać zapału do ponownego zaprzyjaźnienia się z filmami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś tak nie mogę przekonać się do tych oskarowych nagród, często odbiór filmu przeze mnie nie pokrywa się z opinią jury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet za bardzo się tym nie interesuje, bardziej patrzę na fabułę.

      Usuń
    2. Ja na swojej liście 25 zagranicznych filmów do obejrzenia 10 mam oscarowych, jakoś nie mogę się za nie wziąć , choć większość jest na Netflixie.

      Usuń
    3. Trochę widzę w tym analogii do książek nagrodzonych Noblem, wiele już z nich przeczytałam, nie zawsze doceniłam, ale kilka to prawdziwe perełki. :)

      Usuń
    4. No w przypadku polskich filmów takimi oscarowymi perełkami są na pewno Zimna Wojna i Boże Ciało. Oglądając Idę trochę się męczyłam.

      Usuń
  5. Przed pandemią chodziłam do kina kilka razy w miesiącu. Uwielbiałam to, byłam na bieżąco. W kinie nie byłam od marca 2020 :( Nawet nie wiem co teraz grają :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem przeczytaj posty z bloga Bliżej Ekranu, do których odsyłam. Tam są przedstawione najciekawsze niedawne i przyszłe premiery kinowe.

      Usuń
    2. Ja jakoś z kolei nigdy nie interesowałam się premierami, ale czasem odwiedzałam kino.

      Usuń
    3. Ja mając na studiach licencjackich Wiedzę o filmie siłą rzeczy musiałam być na bieżąco. Potem to zainteresowanie trochę spadło, ale w 2018 roku kiedy zaczęłam przynajmniej raz w miesiącu chodzić do kina to ono wróciło. Ostatni raz byłam w kinie w styczniu 2020. Chciałabym się wybrać na Na chwilę na zawsze z Pawłem Domagałą. Premiera 25 czerwca ma być.

      Usuń
    4. To fajnie, na pewno były to w jakimś stopniu interesujące studia.

      Usuń
    5. To były studia pedagogiczne na licencjacie miałam specjalność Praca kulturalno- oświatowa i na tej specjalności przez semestr miałam wiedzę o filmie.

      Usuń
    6. Fajnie, na pewno można było wiele wynieść z takich studenckich zajęć.

      Usuń
  6. Ja ostatnio mam fazę na film "Cruella"

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesujący jest "Nomadland".

    OdpowiedzUsuń
  8. Przed pandemia często chodziliśmy do kina.Teraz nadrabiamy w internetach

    OdpowiedzUsuń
  9. Przed pandemia często chodziliśmy do kina.Teraz nadrabiamy w internetach

    OdpowiedzUsuń
  10. przestałam śledzić takie gale, ponieważ przekonałam się, że istnieje masa wartościowych filmów, które nigdy nie pojawiły się na żadnej z nich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie tytuły konkretnie masz na myśli? Podaj tytuły.

      Usuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.