czwartek, 25 marca 2021

Inspiracje prosto z serwisu Youtube czyli kilka ciekawych wywiadów i materiałów edukacyjnych

Drodzy Czytelnicy. Dziś kolejny post z serii tych zawierających ciekawe materiały z zakamarków Internetu. Jak wiecie w tego typu postach pokazuję filmiki bądź teksty, z których można się czegoś nauczyć i dowiedzieć. Nie inaczej będzie tym razem. 

Wybrałam tylko pięć ale za to bardzo ciekawych materiałów.  Będzie  szybka lekcja angielskiego z Arleną Witt oraz porady dotyczące tego co zrobić, aby mieć lepszą dykcję. Udzieli ich Paulina Mikuła z kanału Mówiąc Inaczej wraz z zaproszonymi do odcinka aktorami. To jednak nie wszystko.  Znalazłam też coś dla miłośników filmu, teatru i .... biologi. 

Zaintrygowani ? Znakomicie. Zapraszam do dalszej lektury, a następnie do słuchania, oglądania i dzielenia się swoją opinią. 


 
  • Perseverance- jak to się czyta? Po Cudzemu odc. 225.
 
  •  Nauka to Lubię- cykl Jak działa człowiek? odc.9 Kości.
 

  • Kiedy wspominam lekcję religii jest mi siebie żal, 7 metrów pod ziemią. Wywiad z Weroniką, która choruje na  Zespół Tourette'a.

  •  Jak w prosty sposób poprawić dykcję. Mi feat Zosia Zborowska- Wrona i Rafał Rutkowski. Mówiąc Inaczej odc. 169. 
 

  • Wojciech Malajkat, rektor warszawskiej akademii teatralnej w rozmowie z Tomaszem Raczkiem.


Ponadto chcę pokazać  podcast Radka Kotarskiego i Dawida Podsiadło. Można się nie tylko sporo dowiedzieć, ale i trochę pośmiać. Warto zajrzeć także na kanały Magdy Mołek  oraz Karola Paciorka
 
Znajdziecie na nich mnóstwo interesujących wywiadów z np.  ludźmi kultury. Zarówno Mołek jak i Paciorek  robią wszystko, aby pokazać swoich gości z zupełnie innej strony. Z takiej z jakiej ich jeszcze nie znamy.
 
Na kanale Magdy Mołek szczególnie polecam rozmowy z Margaret i Kayah. Na Imponderabiliach zdecydowanie warto zobaczyć wywiad z  zespołem Kwiat Jabłoni oraz teatrologiem i krytykiem filmowym Tomaszem Raczkiem.
 
Na dziś to już wszystkie internetowe inspiracje. Mam nadzieję  znajdziecie wśród nich coś dla siebie. 
 
Udanego dnia. Anne 18. 




 

 

9 komentarzy:

  1. Kojarzę profil Arleny Po cudzemu, ale już bardzo dawno go nie oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto teraz mieć na uwadze takie kanały , bo za darmo można poszerzyć wiedzę lub dowiedzieć się czegoś ciekawego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Raz oglądałam jeden odcinek z kanału Magdy Mołek. Robiła wywiad z Małgorzatą Rozenek. Podoba mi się jak Magda przeprowadza wywiady widać, że to z krwi i kości prawdziwa dziennikarka.
    Reszty kanałów nie miałam okazji oglądać, ale na pewno nadrobię bo mnie zainteresowałaś swoim wpisem.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe materiały przygotowałaś. Jeśli będę miała chwilę czasu to zajrzę na te kanały.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słuchałabym Magdy Mołek gdyby była na Spotify :D to jedyne miejsca na którym odsłuchuję podcasty, a mało tego - robię tow pracy :D Po za pracą, podcasty dla mnie nie istnieją :D Arlenę i Paylę znam, 7 metrów pod ziemią słuchałam ostatnio (na Spotify oczywiście :D ) chciałabym by doba była dłuższa. Jest tyle ciekawych kanałów, stron, artykułów, a czasu tak mało. Czytanie książki, nauka angielskiego i kilka mniejszych postanowień praktycznie zapełniają mi całe popołudnie, natomiast do południa siedzę w pracy więc siłą rzeczy trzeba przyjemności odłożyć na potem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale,że na YouTube można znależć też waetościowy, edykacyjny content - a nie tylko patostreamy...

    OdpowiedzUsuń
  7. żałuję, że nie znajduję czasu na takie mądre inspiracje, niestety mój grafik jest na tyle napięty, że ciężko coś wcisnąć

    OdpowiedzUsuń
  8. Materiały z biologii zawsze przykują moją uwagę, czasem zapuszczam sobie, aby dowiedzieć się czegoś nowego, albo zmienić całkowicie klimat dla mózgu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Arlenę i Paulinę oglądam na bieżąco. Paulina podoba się mojemu partnerowi - w takim sensie, że nie jest on Polakiem i dużo się z jej "odcinków" dowiaduje :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.