poniedziałek, 13 listopada 2023

Książki o najnowszej historii naszego kraju

Drodzy Czytelnicy. Dziś chciałabym zapytać Was o  książki dotyczące najnowszej historii  naszego kraju.  Najnowszej czyli tej po 1989 roku. Mam wrażenie, że  tych publikacji jest  dużo mniej niż tych dotyczących innych okresów historii.  Nie  mam tu na myśli biografii polityków, a raczej publikacje popularnonaukowe opisujące historię najnowszą to co działo bądź dzieje się w Polsce , leksykony ze spisem  osób, które sprawują bądź sprawowały najważniejsze funkcje. Począwszy od prezydentów, których zna chyba każdy, poprzez poszczególnych ministrów , a skończywszy na rzecznikach Praw Dziecka czy Praw Obywatelskich.
 

 

źródło

Znacie tego typu pozycje, co byście szczególnie polecali ? Zgadzacie się, że stwierdzeniem, że wiedza na temat historii najnowszej zwłaszcza u osób młodych nie zawsze jest taka jak powinna  jest niewystarczająca  lub przerażająco niska ?  Myślicie, że tego typu publikacje pomagają / mogą pomóc w jej poszerzaniu ? 
 
Zapraszam do dyskusji. 

Udanego dnia. Anne 18.

 

4 komentarze:

  1. Ciężko mi polecić jakąś książkę historyczną z okresu po 89 roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na studiach na przedmiocie z historii Polski XX w. uczułam się z książki prof. Roszkowskiego. Czy polecam? Cięzko powiedzieć, czytałam tylko najważniejsze fragmenty tej książki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja praktycznie nie sięgam po takie tematy, ciężko mi coś polecić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fakt, w ogóle nie przychodzą mi do głowy żadne tytuły

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.