poniedziałek, 18 września 2023

Polskie seriale historyczne nakręcone na podstawie książek

Drodzy Czytelnicy. Dziś biorę na tapet temat trochę literacki, a trochę serialowy. Chciałam Was bowiem zapytać o polskie seriale historyczne nakręcone na podstawie książek. Mnie przychodzą do głowy zaledwie cztery tytuły. Jestem ciekawa czy znacie więcej.


 
Polskie seriale historyczne nakręcone na podstawie książek to : 
  • Stulecie Winnych- ekranizacja sagi o tym samym tytule autorstwa Ałbeny Grabowskiej. Serial emitowany w latach 2019- 2022.
  • Ludzie i Bogowie- jedną z inspiracji była książka  Juliusza Kuleszy Z wyroku Polski Podziemnej. 
  • Drogi Wolności- serialowa adaptacja serii Drogi do wolności Stanisława Krzemińskiego, który był także pomysłodawcą serialu.  Produkcja zrealizowana z okazji setnej rocznicy odzyskania
  • Dewajtis- ekranizacja książki Marii Rodziewiczówny o tym samym tytule- premierowy odcinek 17 września 2023 roku o 20.15 w TVP1. 
Telewizja Polska przez ostatnich piętnaście lat wyprodukowała  jeszcze kilka  innych seriali historycznych począwszy od Czasu Honoru ( 2008- 2014), poprzez Młody Piłsudzki 2019- 2020), a skończywszy na Domu Pod Dwoma  Orłami emitowanym od stycznia do marca tego roku.  Jednak kanwą żadnego z nich nie była książka. 
 Znacie inne polskie seriale historyczne nakręcone na podstawie książek, oglądacie tego typu produkcje ?  Który z wymienionych przeze mnie tytułów lubicie najbardziej i dlaczego ?
 
Udanego dnia. Anne 18.  

7 komentarzy:

  1. Stulecie Winnych.
    Nie kojarzę też innych nakręconych na podstawie książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tytuły, które wymieniłaś są mi znane, ale żadnego z tych seriali nie oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam Stulcie Winnych oraz Ludzie i Bogowie, są extra ja polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie oglądałam żadnego, ale mam ochotę się w jakiś wciągnąć. Kusi mnie Dewajtis, ale niestety przegapiłam pierwszy odcinek. Aneta S.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że kojarzę jedynie Stulecie Winnych.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie widzialam powyższych produkcji, dziś oglądałam odcinek Historii Bez Cenzury

    OdpowiedzUsuń
  7. Te seriale ogólnie są znane i mam zamiar je wszystkie zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.