poniedziałek, 24 października 2022

Książki z quizami i zagadkami logicznymi- kupujecie , a może omijacie tego typu rozrywki ?

Drodzy Czytelnicy. Dziś na tapet biorę temat książek trochę nietypowych, które można  nazwać fitnessem dla umysłu. Mam tu na myśli publikacje dotyczące technik zapamiętywania, metod nauczania oraz sposobów na ćwiczenie pamięci.  Na rynku jest sporo  pozycji  zawierających nie tylko czystą teorię, ale  także ćwiczenia dzięki, którym możemy spróbować przeczytane wcześniej wskazówki przetestować na konkretnych zadaniach czy testach. 
 
We wspomnianych wcześniej publikacjach możemy znaleźć różne rodzaje zadań w tym między innymi : 
  • Krzyżówki panoramiczne 
  • Krzyżówki Jolki 
  • Sudoku
  • Wykreślanki
  • Zagadki logiczne 
  • Inne rodzaje zadań także te znajdujące się w standaryzowanych testach na inteligencję 
 Ja przyznam szczerze, że  nie mam na półce żadnej takiej publikacji, ale jestem wielką miłośniczką wszelkich krzyżówek i wykreślanek. Mogłabym je rozwiązywać godzinami.  Robię to jeśli nie codziennie to przynajmniej trzy razy w tygodniu.Trochę mniej lubię zagadki logiczne, bo kojarzą mi się z matematyką, której od zawsze szczerze nie cierpiałam.  
 
Książki, krzyżówki , wykreślanki to jedno , ale dla mnie fantastycznym sposobem na ćwiczenie i sprawdzanie pamięci, ale też poszerzanie wiedzy jest oglądanie teleturniejów, a oglądam wszystkie, które są obecnie emitowane w tym między innymi : 
  • Gra Słów Krzyżówka
  • Familiada
  • Jeden z dziesięciu 
  • Milonerzy
  • Postaw na milion 
  • Va Banque 
Jednak to temat na zupełnie inny znacznie dłuższy tekst. 
Zdradźcie czy korzystacie z tego typu książek , jakie macie sposoby na ćwiczenie pamięci, jak często ćwiczycie pamięć ? Ilu spośród moich czytelników jest fanami krzyżówek, wykreślanek oraz teleturniejów ? 
Zapraszam do dyskusji. Udanego dnia. Anne 18. 
 

4 komentarze:

  1. Jestem fanką zagadek logicznych, krzyżóek i wykreślanek! Nie ma podróży pociągiem bez krzyżówek u mnie :) Ja też muszę dobrze zastanowić się nad tonikiem. Nie każdy pasuje do mojej wybrednej cery :) pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie wszelakie zagadki, quizy ale takowych ksiazek nie kupuje, jakos wystarcza mi strony internetowe :)
    Agaman

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno bardzo lubię wykreślanki. Są naprawdę świetne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Korzystałam, kiedy miałam więcej wolnego czasu. Teraz niestety bardzo mi go brakuje.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.