sobota, 25 kwietnia 2020

Kącik Filmowy #9 Edukacja filmowa od Sfilmowanych i moje propozycje polskich filmów wartych obejrzenia

Wykonanie : Klaudyna Maciąg

Kącik Filmowy by Anne 18 - miejsce  gdzie będę pisać o filmie. W kąciku znajdą się nie tylko recenzje polskich produkcji które obejrzę i  uznam za warte polecenia.  Będę pisać także o blogach i kanałach w serwisie Youtube poświęconych filmowi.   Znajdziecie tutaj moje  recenzje, przemyślenia i  garść filmowych inspiracji. 

Dziewiąta odsłona kącika będzie  krótka, ale  mam nadzieję treściwa.  Na początek pokaże nowy odcinek cyklu Słowniczek filmowy realizowanego na kanale Sfilmowani. W drugiej części napiszę, o dwóch polskich filmach, które  oglądałam jakiś czasu temu i uważam, że warto je polecić.  Dodam, że  oba znajdziesz w serwisie Netflix.

I. Słowniczek filmowy odc. 3  Kadr, ujęcie, scena.  Podstawowe pojęcia filmowe wyjaśnione w przystępny sposób.  Definicja +  przykład.
 
II. Polskie filmy, których obejrzenia nie pożałujesz.
  •  Ostatnia rodzina. Film Jana Pawła Matuszyńskiego z 2016 roku z fenomenalnymi kreacjami Andrzeja Seweryna i Dawida Ogrodnika.   Jego scenariusz powstał na kanwie losów rodziny Beksińskich. 
  • Pomiędzy słowami.  Film Urszuli Antoniak z Jakubem Gierszałem w roli głównej. Opowieść o wyobcowaniu i poszukiwaniu tożsamości. 

O poprzednich odsłonach Słowniczka filmowego również w tym kąciku wspominałam.  Wpisy te znajdziesz tutaj  oraz  tutaj

Myślę, że Dawid Adamek i Agnieszka Pisarek tworząc Słowniczek filmowy wpadali na bardzo dobry pomysł. Taka edukacja filmowa w pigułce pozwala jednym odświeżyć wiedzę zdobytą w szkole, a drugim po prostu zdobyć nowe wiadomości. 

Jeśli Drogi Czytelniku widziałeś któryś z dwóch filmów jaki polecam w dzisiejszym poście napisz co o nim sądzisz. Jeśli nie zachęcam do obejrzenia. Nie są to lekkie i przyjemne, ale za to wartościowe opowieści. 

Udanego dnia. Anne 18.

4 komentarze:

  1. Nie oglądałam tych filmów. Na takie klimaty muszę mieć odpowiedni nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnego z tych filmów nie miałam okazji obejrzeć, ale na zajęciach miałam spisać 2minutową obserwacje z filmu "Ostatnia rodzina"

    OdpowiedzUsuń
  3. To już wiem co dzisiaj będę oglądać

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomiędzy słowami wydaje się naprawdę intrygującą propozycją i do tego jeszcze kadry "BW"

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.