czwartek, 1 czerwca 2023

Czerwcowe i wakacyjne nowości kinowe czyli garstka premier + pytanie o ciekawe seriale i filmy dokumentalne nie tylko na Netflixie

 

Wykonanie : Klaudyna Maciąg

Kącik Filmowy by Anne 18 - miejsce, gdzie będę pisać o filmie. W kąciku znajdą się nie tylko recenzje polskich produkcji które obejrzę i  uznam za warte polecenia. Będę pisać także o blogach i kanałach w serwisie Youtube poświęconych filmowi. Znajdziecie tutaj moje recenzje, przemyślenia i  garść filmowych inspiracji. 
 
Drodzy Czytelnicy. W czerwcowym kąciku filmowym nie będzie za dużo o premierach, bo wakacje  zarówno w kinie jak i telewizji są sezonem ogórkowym, w którym właściwie nic się nie dzieje, a emitowane są wyłącznie powtórki. Oferta kin w tych letnich miesiącach skierowana jest głównie do młodszego widza  i choć premier jest niewiele  to grane są one dużo dłużej niż np. jesienią w szczycie sezonu kin. 

Ja osobiście w okresie wakacyjnym oglądam głównie transmisje sportowe, niektóre powtórki teleturniejów oraz filmy dokumentalne  na kanałach takich jak :
  • Discovery Channel
  • Polsat Viasat History
  • History
  • Planet+ 
  • BBC Lifestyle
  • TVN Style
  • Polsat Cafe
  • Netflix - tu szczególnie polecam filmy dokumentalne o sportowcach cykl Break Point, o wokalistkach takich jak Taylor Swift czy Lady Gaga oraz opowieści o zwierzętach czy najpiękniejszych parkach narodowych świata.
Tyle słowem wstępu, a teraz pora na tę garstkę wakacyjnych premier kinowych. Jeżeli   po publikacji wpisu w repertuarze pojawi się coś jeszcze post zostanie zaktualizowany.

I.Polskie premiery kinowe czerwiec- sierpień 2023. 

  • Spider Man poprzez Multiwersum- premiera 2.06
  • Najlepsze urodziny Królika Karola- premiera 9.06
  • Rysiek Super wróbel-premiera 16.06
  • Miraculous Biedronka i Czarny Kot Film- premiera 7.07
  • Barbie- premiera 21.07
  • Porady na zdrady 2- premiera 4.08
  • Kicia Kocia na pikniku- premiera 11.08
  • O psie, który jeździł koleją- premiera . 25.08

Jeszcze  być może do połowy czerwca w kinach grane będą animacje takie jak Mała Syrenka (premiera 26.05) oraz Super Mario Bros ( premiera 26.05). 

 II.Nowości Netflix - czerwiec 2023


Na dziś to już wszystko. Wybieracie się w wakacje do kina , sami bądź z dziećmi? Co oglądacie w wakacje w telewizji? Możecie mi polecić interesujące  filmy dokumentalne na kanałach tematycznych lub platformach streamingowych ? Tematyka, która mnie najbardziej ciekawi to historia, muzyka, sport, lifestyle i podróże, ale bardziej w kontekście zwiedzania muzeów, zabytków. 
 
 Udanego dnia. Anne 18.






8 komentarzy:

  1. Ponoć Almodovara jakieś dzieło miało niedawno premierę, mam nadzieje że w naszych kinch sie też pojawi

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post jak i cały blog, a co do postu- mam nadzieje że w moim kinie sie też pojawi

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo rzadko oglądam filmy, więc nawet nie mam co polecić. Może latem uda się nadrobić trochę zaległości i obejrzeć coś ciekawego.

    OdpowiedzUsuń
  4. My z harcerzami w drugiej połowie miesiąca wybieramy się właśnie na Małą Syrenkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja ostatnio byłam w kinie na Super Mario z dziećmi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym chciała obejrzeć Barbie! Widziałam zwiastun, uroczo-różowo-kiczowaty, i coś czuję, że to będzie fajny film na relaks :) Zresztą dla mojego pokolenia Barbie to taka wyśniona lalka z dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na pewno wybieram się z synkiem na psa, który jeździł koleją - bo to jedna z naszych ulubionych książek i chętnie obejrzymy jej filmową adaptację.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe propozycje. Nie będzie czasu na nudę :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.