czwartek, 22 czerwca 2023

Książki o serialach- natrafiliście na takie , a może wolicie oglądać seriale nakręcone na podstawie książek ?

Drodzy Czytelnicy. Dziś  chciałabym zapytać o książki, na które chyba jeszcze nie natrafiłam, a mianowicie książki o polskich bądź zagranicznych serialach. Książki odsłaniające ich kulisy lub zdradzające historię ich powstania. 
 
Ja osobiście słyszałam  jedynie o dylogii Roberta Lacey The Crown oficjalny przewodnik po serialu. Wydaje mi się, że najwięcej tego typu publikacji mogło pojawić się, gdy w Polsce tryumfy zaczął święcić Netflix, bo to jego seriale budziły i nadal budzą spore zainteresowanie widzów.  Kilka dni temu natrafiłam nawet na artykuł o tej tematyce. 
 
 
 
Proszę zajrzyjcie do przywołanego artykułu i sprawdźcie ile książek o serialach przeczytaliście  i jeśli znacie jakieś inne napiszcie o tym w komentarzu. 
 
Może jesteście z tych, którzy wolą inną stronę tego tematu czyli zamiast czytać książki o serialach wolicie oglądać seriale nakręcone na podstawie książek? Netflix ma ich w ofercie całe mnóstwo. Począwszy od Bridgetonów, Gambitu Królowej, poprzez Cesarzową Sisi, Orange is new black, a skończywszy na Kajko i Kokoszu oraz wielu innych. 

Jesteście czytelnikami książek o serialach czy miłośnikami seriali nakręconych na podstawie  danej powieści ? Ile takich seriali znacie i które szczególnie polecacie ? 

Udanego dnia. Anne 18.
 
 

7 komentarzy:

  1. Na szybko nic mi nie przychodzi do głowy... Jako dziecko oglądałam serial Czarodziejka z księżyca i czytałam komiks o jej przygodach :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba Przyjaciele doczekali się takiego wydania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie takie są, ale mi żaden nie przychodzi w tej chwili do głowy. Częściej zdarza się jednak w drugą stronę, czyli na ekran przenosi się książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja nie oglądam seriali, ksiażek o nich nie czytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba jednak wolę filmy i seriale na podstawie książek, a nie odwrotnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie wolę serial nakręcony na podstawie książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pewnie jest kilka takich pozycji.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.