piątek, 3 marca 2023

Cykl Językowo# 42 Nowy rok= nauka nowego języka. Ile razy próbowaliście ?

 

 
 
 
 
Drodzy Czytelnicy. W pierwszym w 2023 roku poście z cyklu Językowo chcę zapytać Was o często stawiane, ale rzadko realizowane postanowienie noworoczne związane z nauką języka. Dla  wielu brzmi ono mniej więcej tak : W nowym roku zacznę uczyć się nowego języka, obcego  jeszcze nie wiem jakiego, ale zacznę. 
 
Przyznam szczerze, że w latach 2019- 2022 trzykrotnie robiłam takie postanowienie i trzykrotnie po mniej więcej trzech miesiącach kapitulowałam. W 2019 oprócz angielskiego i  hiszpańskiego chciałam wrócić do poznanego w liceum języka francuskiego. Pandemiczny rok 2020 chciałam spędzić ucząc się włoskiego zaś w 2021 myślałam, aby wybrać któryś z mniej oczywistych języków, ale ostatecznie nie wybrałam żadnego.
 
Dlatego w 2022 roku i teraz też postanowiłam nie robić językowych postanowień. Kiedy mam na to ochotę uczę się angielskiego i hiszpańskiego korzystając z kanałów Po Cudzemu  Agata Uczy  , książek Arleny Witt oraz  innych materiałów, na które natrafię. 
 
Trzy razy coś sobie obiecywałam i stawiałam wysoko poprzeczkę. Dziś już uczę się języków wtedy kiedy chcę i bez żadnej presji.
Ile razy w nowym roku próbowaliście uczyć się nowego języka i z jakim skutkiem ? Na jak długo wystarczyło Wam motywacji ? Uczyliście się mniej popularnych języków czy jednak stawialiście na te, które są przydatne ?  Z jakich kursów/ materiałów najczęściej korzystacie ?
 
Udanego dnia. Anne 18.  

4 komentarze:

  1. Nie robię takich postanowień, bo nie mam chęci ich realizować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Swój wolny czas wolę poświęcić na realizację tematycznego kursu niż naukę języka obcego.

    OdpowiedzUsuń
  3. oo i jestem na jednym z najlepszych blogów... ja wolę rozwijać się jako radiowiec....niż naukę języka obcego. jednak to jest bardzo potrzebne

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze mówiąc rzadko. Chyba tylko raz, kiedy chciałam nauczyć się norweskiego.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.