piątek, 1 stycznia 2016

Noworoczna lista filmów, do których lubię wracać.

Witajcie w 2016 roku.  Mam nadzieję, że  jesteście zadowoleni z tego w jaki sposób spędziliście Sylwestra i że podobnie jak ja wchodzicie w kolejny rok z nowymi celami do zrealizowania, marzeniami i planami na najbliższe miesiące. Może część z Was snuje nawet jakieś konkretne postanowienia czy to zawodowe czy te bardziej prywatne. Jakiekolwiek by nie były, niech się spełnią.

Długo zastanawiałam się o czym powinien być  ten pierwszy w roku post. Nie chciałam zaczynać standardowo od recenzji. stosiku, ani  tworzyć kolejnego podsumowania, bo wszystko co najważniejsze w tym temacie zostało już napisane. Pomysł podsunęła mi niezawodna Klaudyna, która kilka dni temu stworzyła ranking zatytułowany 50 filmów do, których lubię wracać . Przeglądając jej listę pomyślałam sobie, że ja też mam filmy, które potrafię oglądać dziesiątki razy mimo, iż dokładnie wiem, co się za chwilę zdarzy, jaką kwestię wypowie bohaterka, lub który utwór zabrzmi w tle.  Postanowiłam zatem sporządzić podobną, choć nieco krótszą listę. Znajdą się na niej produkcje raczej z niższej półki, takie, które oglądałam  jeszcze jako mało wymagający telewidz. Większość z nich powstała w okresie mojego dzieciństwa i dorastania  dlatego też wiążą się z nimi miłe wspomnienia.  Będzie  tam także kilka i tu moja własna wymyślona na potrzeby tego wpisu nazwa brylancików kinematografii. Ciekawe czy traficie z ich tytułami. Zapraszam do przeglądania.

Wykonanie : Klaudyna Maciąg Kreatywa

  •  Titanic (1997)
  •  Dirty Dancing (1987)
  •  Step Up (2006)
  •  Harry Potter wszystkie części ( 2001- 2011)
  • Pamiętnik (2004)
  • Pamiętnik Księżniczki(2001)
  • Szkoła uczuć (2002)
  • Most do Terabithii (2007)
  • Wciąż ją kocham (2010)
  • Tajemniczy Ogród ( 1993)
  • Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów (2005)
  • Bez mojej zgody (2009)
  • Dlaczego nie(2007)
  • Tylko mnie kochaj (2006)
  • Kochaj i tańcz ( 2009)
  • Kopciuszek roztańczona historia(2008)
  • Karol - człowiek, który został papieżem( 2005)
  • Karol- papież, który pozostał człowiekiem (2006)
  • Zmruż oczy (2003)
  • Cześć Tereska (2001)
  • Skazany na bluesa (2005)
  • Twój na zawsze (2010)
  • Miasto aniołów (1998)
  • Dom nad jeziorem (2006)
  • Labirynt fauna( 2006)
Czy gdybyście i Wy mieli stworzyć takie zestawienie znalazłby się na nim których z powyższych filmów ? 

Jeszcze raz zapraszam Was do mojego wyzwania filmowego. Szczegóły i zapisy pod tym linkiem . Na dzisiaj to wszystko uciekam szykować następne blogowe niespodzianki. Miłego, być może filmowego wieczoru.  Na pasku bocznym pojawiła się nowa ankieta. Zachęcam do  oddania w niej głosu. Anne 18.

10 komentarzy:

  1. Kilka razy widziałam "Szkołę uczuć" i "Pamiętnik". Do swojej listy dodałabym "Cztery wesela i pogrzeb" i "Dziennik Bridget Jones" :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. "Będzie tam także kilka i tu moja wasna" - nie do końca zrozumiałam ten fragment ;)

    Fajne zestawienie. Uwielbiam 'Cześć, Tereska' i 'Skazanego na bluesa', ale mam problem z częstym wracaniem do nich. To znaczy: widziałam parę razy, ale do tego zdecydowanie potrzeba mieć odpowiedni nastrój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za czujność , literówka mi się wkradła miało być moja własna wymyślona na potrzeby tego wpisu nazwa itd. Błąd już poprawiony. Dopiero teraz ten fragment brzmi logicznie.

      Usuń
  3. Kilka tytułów by nam się powtórzyło, np. Dirty Dancing, Potter, Szkoła uczuć, Bez mojej zgody, Tylko mnie kochaj. Lubię wracać do ulubionych filmów. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z wymienionych przez Ciebie filmów na pewno znalazłby się u mnie Harry Potter. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka filmów z Twojej listy, znalazłoby się również na mojej liście :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Och, Pottera to ja tez mogę oglądać wciąż i wciąż :) Świetne są te filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka filmów z Twojej listy znam i również bardzo chętnie je oglądam po kilka razy. Zwłaszcza lubię: Titanic, Szkoła uczuć, I wciąż ją kocham, Karol - człowiek, który został papieżem. Często też oglądam: Sami swoi, Taxi, Uprowadzona, Szklana pułapka itp.

    OdpowiedzUsuń
  8. Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów mogłabym oglądać na okrągło. Kojarzy mi się z wakacjami, słońcem, przyjaźnią i niesamowitymi przygodami :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.