czwartek, 20 kwietnia 2023

Książki o teorii i historii sportu- często po nie sięgacie?

Drodzy Czytelnicy. Dziś będzie o książkach, o które chyba jeszcze nie pytałam. Książkach o teorii i historii różnych sportów. Tych pierwszych wyjaśniających zasady obowiązujące w grach zespołowych lub sportach indywidualnych jest raczej niewiele. Tych drugich, w których możemy przeczytać o historii piłki nożnej, siatkówki, tenisa ziemnego czy skoków narciarskich na rynku pojawia się dużo więcej. Zwłaszcza tuż przed ważną imprezą taką jak choćby Mistrzostwa Europy czy Mistrzostwa Świata w danej dyscyplinie. 



 
Okazją do wydania książki opisującej historię danego sportu czy sportowca są także Igrzyska Olimpijskie, turnieje wielkoszlemowe czy zakończenie kariery przez osobę , która konkretny sport uprawiała. 
 
Przyznam się szczerze, że regularnie oglądam tylko trzy dyscypliny sportowe tj. siatkówka, skoki narciarskie i tenis ziemny. Ich zasady znam najlepiej. Często też czytam biografie i wywiady z ludźmi uprawiającymi te sporty. Pozostałe sporty drużynowe czy indywidualne oglądam bardzo rzadko tj. właściwie tylko przy okazji Igrzysk Olimpijskich.  Nie  cierpię piłki nożnej, sportów motorowych, wodnych i walki.   Lubię za to od czasu do czasu obejrzeć zawody w łyżwiarstwie figurowym. 

Gdybym miała polecić Wam trzy książki o sporcie to były by to : 
1. Edyta Kowalczyk i Jakub Radomski  Ludzie ze złota 20 rozmów o tym jak zostaje się mistrzem.
2, Małgorzata Glinka- Mogentale i Kamil Składowski  Wszystkie odcienie złota.
3. Jakub Radomski i Natalia Żaczek Za punktem K. Rozmowy nie tylko o tym co widać na skoczni. 

Jak często sięgacie po książki o tematyce sportowej? Natrafiliście kiedyś na publikację wyjaśniającą zasady obowiązujące w jakimkolwiek sporcie  zespołowym lub indywidualnym ? Na ile w ogóle interesujecie się sportem i rozumiecie zasady poszczególnych dyscyplin ? Może jesteście tak zwanymi  " niedzielnymi kibicami", którzy oglądają sport tylko przy okazji meczów reprezentacji narodowej czy startów Polaków na Igrzyskach Olimpijskich ? 

Zapraszam do dyskusji. Udanego dnia. Anne 18.

10 komentarzy:

  1. Ja nie, ale czasem warto coś poczytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznaje,że ro nie moja tematyka,ale może warto się skusić
    Agaman

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytam o sporcie, raczej nikt mnie nie przekona- nie oglądam sportu w TV bo bardzo tego nie lubię. Ale filmów kilka obejrzałam, spośród których bardzo polecam historię Jerzego Górskiego, film nosi tytuł "Najlepszy". Pisałam o nim u siebie na blogu, zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzadko sięgam po książki o tematyce sportu, ale nie mówię nie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niekoniecznie jest to moja ulubiona dziedzina, ale czasem się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj nie, rzadko czytam takie książki. Ale na przykład przeczytałam kiedyś książkę Jerzego Dudka, sporo w niej poświęcono pamiętnemu finałowi Ligi Mistrzów z 2005 roku - co to był za mecz! Takich emocji się nie zapomina :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po takie książki siegam rzadko, żeby nie powiedzieć w ogóle!

    OdpowiedzUsuń
  8. Joanna Postupalska-Bożek23 kwietnia 2023 22:41

    Z racji tego, że syn jest piłkarzem przeczytałam biografię Roberta Lewandowskiego. Mam tez w domu biografię Messiego, ale jeszcze nie czytałam. Poza tym nie czytałam innych związanych ze sportem, a widzę, że to może być źródło inspiracji i wiedzy. Postaram się coś wybrać i przeczytać z takich właśnie tematów. Dziękuje za polecenie 👍

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam szczerze że zarówno sport jak i czytanie o nim nie są w gronie tego co szczegolnie mnie interesuje

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że zawsze dzięki książkom warto poszerzać swoje horyzonty.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.