czwartek, 23 sierpnia 2018

Post, który już dawno chciałam napisać. Inspirujące wywiady, które wbijają w fotel i sprawiają, że na chwilę się zatrzymujesz

Do stworzenia posta, który dzisiaj publikuję zabierałam się  od kilku miesięcy. Długo szukałam materiałów i nagrań, które będą odpowiednie. W końcu znalazłam ich tyle ile chciałam i takie jakich szukałam. Inspirujące,  wzruszające , wbijające w fotel i zachęcające  do refleksji.  

Pokażę dzisiaj kilka wywiadów przeprowadzonych przez Łukasza Jakóbiaka. Jednak tym razem nie będą to rozmowy z osobami znanymi tj. aktorami, wokalistami czy celebrytami. Pokażę rozmowy ze zwykłymi ludźmi, którzy mają na koncie niezwykle trudne i traumatyczne przeżycia, ale  które swoją postawą pokazują, że nawet w najtrudniejszych życiowych sytuacjach nie wolno tracić nadziei.  Osoby te udowadniają, że można powstać z kolan nawet gdy wszyscy inni twierdzą, że to się nie uda.  Przypominają, że zawsze warto być optymistą, walczyć o siebie i przeżyć życie najlepiej jak tylko się da.  Mimo trudności, pokus i  przeciwności losu.  Bo życie zawsze mamy tylko jedno.
  
Dlaczego zdecydowałam się opublikować ten post właśnie teraz ? Przecież są  jeszcze wakacje, mamy lato, być może większość z Was jest  na urlopie  i nie ma ochoty oglądać długich i trudnych tematycznie  wywiadów. Do niczego nie zmuszam, co najwyżej zachęcam.  Publikuję ten post teraz  z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że chcę i uważam, że warto.  Po drugie pomyślałam, że w czasie wakacji możecie mieć trochę więcej czasu, aby te wywiady  obejrzeć, od początku do końca. 

Możecie znaleźć czas, by na chwilę się zatrzymać i pomyśleć o tym co obejrzeliście. Pomyśleć o życiu, bo to bardzo życiowe i mądre rozmowy.  Każdą z  nich mogłabym opatrzyć obszernym komentarzem. Jednak nie zrobię tego. Dlaczego ? Bo takich wywiadów się nie komentuje. Takich wywiadów się słucha, takie wywiady się ogląda, o takich wywiadach długo się nie zapomina. O nich nie trzeba zbyt wiele pisać, one mówią same za siebie.  Po ich obejrzeniu człowiek zwłaszcza młody, ale nie tylko może zacząć myśleć o rzeczach, o których wcześniej  w ogóle nie myślał  lub myślał niewiele twierdząc   Przecież mnie to  jeszcze nie dotyczyPrzecież to mnie nigdy nie będzie dotyczyć. Nie będę  szerzej komentować tych wywiadów  z jeszcze jednego powodu. Uważam, że czasem pewne refleksje warto zostawić tylko  dla siebie. 

1. Odcinek specjalny. Tak minęło życie. 20 m2, talk show, odcinek 271. 
 2. Czy można odbić się od dna ? 20 m2, talk- show, odcinek 282.
 3. Straciłam wzrok. Agnieszka Turowska. 20 m2 , talk show, odcinek 308.
4. Jak przetrwać trudne chwile? 20 m2 , talk, show, odcinek 297.
 

Cztery wywiady, cztery kobiety i cztery historie, które warto poznać, którym warto poświęcić  chwilę tak cennego dzisiaj czasu.  Drogi Czytelniku. Być może w Twojej głowie pojawia się  teraz pytanie   Czy ja wyciągnę z tych wywiadów coś dla siebie, czegoś się nauczę, przed czymś się uchronię?  Czy coś coś  wartościowego zobaczę ? Nie jestem w stanie udzielić Ci odpowiedzi  na te wszystkie pytania.  Nie jestem Tobą.  Odpowiedzi te zależą od tego czy będziesz chciał te wywiady  tak po prostu  obejrzeć i o nich zapomnieć czy też zdecydujesz się na chwilę refleksji.  Ja ze swojej strony serdecznie do niej zachęcam.  Taki moment zadumy jest potrzebny nawet w czasie letnich wakacji. 

Zanim Drogi Czytelniku zostawię Cię sam  z tym postem przytoczę  słowa jednego z bohaterów powieści Mały Książę. Słowa  te brzmią:   Dobrze widzi się tylko sercem najważniejsze jest niewidoczne dla oczu. 

Mam nadzieję, że tak jak ja  zobaczycie  i usłyszycie w tych historiach to co na pierwszy rzut oka nie jest widoczne, a co zaczyna się dostrzegać i o czym zaczyna się myśleć dopiero po obejrzeniu i wysłuchaniu całości.   Anne 18.

7 komentarzy:

  1. Z chęcią obejrzę i posłucham, dzięki za garść inspiracji.0

    OdpowiedzUsuń
  2. Też z chęcią je obejrzę. Dobrze, że je wyszukałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam! <3 Dziękuję za ten wpis <3 Tego mi dzisiaj było trzeba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Nie ma za co dziękować. Wpadaj częściej będzie więcej podobnych wpisów.

      Usuń
  4. O, akurat na nudny dzień w pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lukasz robi swietne wywiady :) takie naturalne rozmowy przy kawce ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo inspirujące i ciekawe wywiady z niesamowitymi ludźmi. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.