piątek, 9 lutego 2018

80 książek, które muszę przeczytać

Niezawodna Klaudyna znowu mnie zainspirowała. Czym ? Wpisem 100 książek, które muszę przeczytać.
Zainspirowała do tego stopnia, że zaczęłam przeglądać swoje półki z książkami, książkowe listy życzeń oraz książki na wirtualnych półkach na portalu Lubimy czytać i postanowiłam stworzyć podobny choć nieco krótszy bo liczący 80 pozycji spis. 

źródło: pixbay

Na liście pojawi się trochę klasyki, kilka biografii, powieści ulubionych autorów i czytelnicze "wyrzuty sumienia" czyli książki, które od dawna obiecywałam sobie przeczytać oraz te, które jako humanistka , miłośniczka literatury po prostu powinnam znać.  Kolejność tytułów jest przypadkowa.


1. Lew Tołstoj  Anna Karenina
2. Gabriel Garcia Marquez Sto lat samotności
3. Gabriel Garcia Marquez Miłość w czasach zarazy
4. Jose Samarago Miasto ślepców
5. Marcel Proust W stronę Swana
6. Bruno Schulz Sklepy cynamonowe
7.Bruno Schulz Sanatorium pod klepsydrą
8. Jane Austen Emma
9.Jane Austen Rozważna i romantyczna
10. Jane Austen Opactwo Northanger
11. Jane Austen Perswazje
12. Charlotte Bronte Jane Eyre Autobiografia
13. Bolesław Prus Emancypantki 
14. Charlotte Bronte Vilette
15. Bolesław Prus Faraon 
16. Roman Bratny Kolumbowie
17.Henryk Sienkiewicz Ogniem i mieczem
18. Henryk Sienkiewicz Pan Wołodyjowski 
19. Władysław Reymont Ziemia obiecana
20. Ryszard Kapuściński Heban
21. Ryszard Kapuściński Podróże z Herodotem
22. Paweł Zagumny Życie to mecz
23. Andrzej Niemczyk, Marek Bobakowski Życiowy tie-  break
24. Łukasz Kadziewicz Siatkówka & rock "n" roll
25. Piotr Bąk Arkadiusz Gołaś Przerwana podróż
26. Anna Herbich Dziewczyny z powstania
27.Anna Herbich Dziewczyny z  Syberii
28. Anna Herbich Dziewczyny sprawiedliwe
29. Artur Rolak Jestem Isia Rozmowa z Agnieszką Radwańską
30. Ed Sheeran Graficzna podróż
31. Jojo Moyes Zanim się pojawiłeś
32. R.J Pacacio Cudowny chłopak
33. Nicholas Sparks Bezpieczna przystań
34. Nicholas Sparks We dwoje
35. Richard Paul Evans Bliżej słońca
36. Richard Paul Evans Hotel pod jemiołą
37. Richard Paul Evans Obietnica pod jemiołą
38. Richard Paul Evans Stokrotki w śniegu
39. Richard Paul Evans Zegarek z różowego złota
40. Richard Paul Evans Dotknąć nieba 
41. Richard Paul Evans Na rozstaju dróg
42. Richard Paul Evans Kręte ścieżki
43. Richard Paul Evans Zimowe sny
44. Jodi Picoult Głos serca
45. Jodi Picoult Pół życia
47. Jodi Picoult Tam gdzie ty
48. Jodi Picoult To co zostało
49. Lisa Scottline Wracajmy do domu
50. Łukasz Maciejewski Aktorki Odkrycia
51. Łukasz Maciejewski Aktorki Portrety
52. Łukasz Maciejewski Aktorki Spotkania
53. Anna Ficner- Ogonowska Alibi na szczęście 
54. Anna Fincer - Ogonowska Krok do szczęścia 
55. Anna Ficner-- Ogonowska Zgoda na szczęście 
56. Anna Fincer- Ogonowska Szczęście w cichą noc
57. Katarzyna Michalak Gwiazdka z nieba
58. Katarzyna Michalak Leśna polana
59. Sarah Jio Kameliowy ogród
60. Marzena Rogalska Wyprzedaż snów
61. Maciej Dzrzewicki, Grzegorz Kubicki Ania Biografia Anny Przybylskiej
62.Marek Bieńczyk Książka twarzy
63.Lisa Genova Kochając syna
64. Lisa Genova Motyl
65. Jacek Cygan Życie jest piosenką
66. Jerzy Bralczyk, Jan Miodek i inni Wszystko zależy od przyimka
67. Robert Janowski Muzyka mojego życia
68. Katarzyna Michalak Bezdomna
69. Łukasz Modelski Dziewczyny wojenne
70. Szymon Nowak Dziewczyny wyklęte
71. Janusz Korczak Pamiętniki i inne pisma z getta
72. George Orwell Rok 1984
73. Władysław Szpilman, Jerzy Waldorf Pianista
74. Leopold Tyrmand Dziennik 1954
75. Richard Paul Evans List
76. Richard Paul Evans Papierowe marzenia 
77. Anna Herbich Dziewczyny sprawiedliwe
78. Ken Kesey Lot nad kukułczym gniazdem
79. Beata Tadla Czego oczy nie widzą
80. GibaPauolo Montez Luiz Giba W punkt Autobiografia

Część z tych pozycji mam na swojej półce od paru lat, kilka może  kiedyś kupię jak znajdę w rozsądnej cenie, inne może od kogoś pożyczę. Czas pokaże.  Ile książek z tej listy znacie, co szczególnie polecacie ? Może na liście jest książka, którą powinnam sobie odpuścić, bo szkoda na nią czasu ? 

Zapraszam do dyskusji i czekam na  Waszą lis książek, które koniecznie chcecie przeczytać. Jeśli już takie stworzyliście zostawcie link w komentarzu. Możecie też podawać swoje propozycje książek z  którymi Waszym zdaniem powinnam się zapoznać. Kto wie może dzięki Wam pojawi się na niej magiczne 100  tytułów? Udanego dnia. Anne 18. 
     
               
  

20 komentarzy:

  1. "Annę Kareninę" Ci gorąco polecam. To uniwersalna książka. Ja sobie nie robię takich list.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę mam do nadrobienia z tej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale dluga lista! No to powodzenia :) trzymam kciuki :) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasyka mnie z lekka przeraża. Aczkolwiek mam kilka pozycji na swoich półkach głównie za sprawą kończenia roku szkolnego z wyróżnieniem. Znajdzie się np Pan Wołodyjowski czy Potop... nie czytałam bo jakoś tak... no odpycha mnie taka literatura i kojarzy z czymś nieprzyjemnym i przymusowym. Również mam swoją listę książek, które chciałabym przeczytać. Niekoniecznie w tym roku, tylko taką ogólną. Mam ją u siebie na kanale o tutaj: https://youtu.be/ADQazSIZxYg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz zajrzę i zobaczę czy coś się pokrywa.

      Usuń
  5. Jeśli chodzi o klasykę, to nie ma takiej siły, która zmusiłaby mnie do sięgnięcia po ten gatunek :)
    Ogólnie nigdy nie robię żadnej książkowej listy życzeń. Czytam po prostu, co akurat mi wpadnie w ręce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Klasyki naczytałam się sporo na studiach, od tamtego czasu raczej unikam... Ale kilka tytułów z Twojej listy znam.
    Znam też 34, 36, 37, 38, 56, 57, 58, 68 - wszystkie ok :)
    Zaczęłam parę lat temu trylogię Ficner-Ogonowskiej, ale nie podeszła mi... Odłożyłam póki co.

    Powodzeniu w poznawaniu kolejnych pozycji!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wielu pozycji nie znam. Szykuję się do przeczytania R.J Pacacio "Cudowny chłopak". Ze swej strony polecam "Małe życie" Hanya Yanagihara. To książka, która na długo zapada w pamięć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rozumiem że to autorska lista, ale Ed Sheeren tutaj? ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedyna książka Jane Austin, którą.polecam to Rozważna i romantyczna. Książki Zagumnego, Kadziewicza o Niemczyku i Gołasiu szczerze polecam😀

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż tyle książek chcesz przeczytać ? Niezły pomysł :-)
    Większość książek już przeczytałam , więc nie będę tu przepisywać listy i myślę ,że inni coś ci polecą :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. 13, 27, 28, a także serię Anny Ficner-Ogonowskiej gorąco polecam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Sporo tego, ale popieram:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna lista, sporo książek znalazłoby się i na mojej :) tylko bez Richarda Paula Evansa - jakoś do mnie nie trafia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy pomysł na wpis, może się zainspiruje i stworzę swoją listę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli stworzyłaś/ stworzysz podrzuć link. Chętnie zajrzę.

      Usuń
  15. Hahah, spojrzałem i na kilka sekund zamarłem, odhaczałem od pierwszej pozycji. Wszystko przeczytane aż do ósemki, kiedy wyleciałaś trochę z babskim pisaniem. Spojrzałem dalej i już tylko pojedyncze pozycje przeczytane, a te nie zaliczone jakoś mnie nie przekonują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się pierwsze osiem książek to absolutna klasyka. A jakie tytuły z listy jeszcze przeczytałeś ?

      Usuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.