wtorek, 1 września 2015

Chcesz wpółtworzyć ze mną trzy posty na blogu ? to zapraszam dziel się pomysłami do pierwszego z nich.


 Witam Was Moi Kochani Czytelnicy i Czytelniczki na początku nowego miesiąca. 1 września to dzień symboliczny, kolejna 76 rocznica wybuchu II Wojny Światowej, ale nie tylko. Jest to również ważna (choć nie zawsze lubiana) data dla wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców, którzy właśnie dziś inaugurują nowy rok szkolny. Trzymam kciuki za wszystkie sześciolatki rozpoczynające naukę w klasie pierwszej, bo dla niektórych z nich na pewno jest to spore wyzwanie i przeżycie. Moje wakacje trwają teraz trochę dłużej, ale kiedy jeszcze chodziłam do szkoły często bardzo czekałam na ten dzień. Może to dziwnie brzmi jednak naprawdę tak było. Żeby przez chwilę pozostać w klimacie szkolnym i powrócić do czasów kiedy  uczestniczyłam w lekcjach, a nie w ćwiczeniach czy wykładach postanowiłam wprowadzić Was w tajniki mojego nowego, składającego się z trzech części projektu, który niebawem pojawi się na  blogu. Mam nadzieję, że Wy będziecie jego współtwórcami.  O co konkretnie chodzi ? Już wyjaśniam. 
Źródło zdjęcia
Nazwa projektu to Literackie, Ale to już było czyli dawne lektury szkolne  Cel ? Przedstawienie, a także dyskusja i zachęcanie innych do  czytania książek, które kiedyś były w kanonie lektur, ale z różnych powodów z niego wypadły. Mam tu na myśli wszystkie szczeble kształcenia szkołę podstawową tj. klasy 4-6 ( lista lektur dla nauczania początkowego jest raczej stała), gimnazjum oraz liceum ( stąd trzy części). Oczywiście  mam sporą wiedzę na ten temat  i ją wykorzystam, a pozostałe informacje bez problemu mogłabym znaleźć na stronach internetowych związanych z tym tematem , ale nie chcę iść na łatwiznę i zrobić wszystkiego sama. Chcę, zrobić ten miniprojekt wspólnie z Wami. Mam nadzieję, że pomysł się podoba. 
 

Czego ja od Was chcę ? Propozycji, książek, które mogłabym przedstawić w postach z tego cyklu. Każdy typ będzie brany pod uwagę, ale nie ukrywam, że najbardziej liczę na aktywność osób młodszych i starszych ode mnie, ponieważ to one czytały / czytają lektury trochę inne niż te z jakimi sama miałam do czynienia. Kanon ma pewne stałe elementy, ale na przestrzeni lat  trochę się zmienił. Moje i Wasze typy będą prezentowane w następujący sposób: Propozycja + nick osoby+ autor i tytuł + uzasadnienie dlaczego szkoda, że ta lektura wyszła z kanonu/ dlaczego warto ją znać, ta ostatnia część opcjonalnie
Przykład:
Propozycja Anne 18  Joseph Conrad Lord Jim- tu uzasadnienie 
Zbieranie propozycji do kolejnej części rozpocznie się po publikacji pierwszego postu z tego projektu.
Propozycje do notki Literackie, Ale to już było czyli dawne lektury szkolne cz.1. Szkoła Podstawowa klasy 4-6 możecie zostawiać  pod tym postem do 20 września. Maksymalnie do 25 września pojawi się post, który mam nadzieję stworzymy razem To jak, wchodzicie w to ? Zapraszam, może wyjść coś naprawdę fajnego. Przynajmniej ja w to wierzę. W razie jakichkolwiek pytań piszcie. Na koniec mam dla Was  piosenkę związaną z dzisiejszą rocznicą.

PS. Przypominam, że dzisiaj oficjalnie startuje moje wyzwanie filmowe. Zapisy tutaj banner do pobrania w zakładce Autorskie wyzwanie Filmy z duszą. Na pasku bocznym pojawiła się nowa ankieta zapraszam do głosowania .


8 komentarzy:

  1. Fajny pomysł na cykl, będę go śledzić z zainteresowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o lektury, nie bylam ich fanka :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Lektury czytałam wszystkie, ale czy je pamiętam? Nie jestem chyba w stanie wymienić. Najwyżej stwierdzić że czytałam lub nie, czyli były w kanonie lub nie w moich czasach.
    Wesprę Cię w projekcie duchowo ponieważ fizycznie będzie to niemożliwe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanowię się dokładniej co tu zaproponować;))
    PS popraw sobie błąd: masz mini-projekt, a poprawna jest pisownia łączna - miniprojekt;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja spasuje, ale popytam się kilku moich znajomych blogerów. Może znajdzie się ktoś zainteresowany.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cykl naprawdę super :)
    Ja obecnie jestem jeszcze w szkolnych klimatach, więc chętnie mogę podzielić się swoim własnym doświadczeniem - co czytałem, czy mi się podobało :)
    Powodzenia z cyklem! :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.