niedziela, 30 sierpnia 2015

Cykl Film i Telewizja #3 Zastrzyk rozrywki w telewizji naziemnej i cyfrowej - prezentacja kanału TVP Rozrywka.

Film i Telewizja to cykl w, którym  dwa razy w miesiącu  pojawiać się będą notki na temat kanałów/ programów / seriali telewizyjnych oraz recenzje filmów z duszą , z drugim dnem, takich, które warto/ trzeba zobaczyć. 

Lato - czas kiedy w telewizji zawsze lecą tylko i wyłącznie powtórki , rzadko pojawia się jakiś ciekawy film o serialu nie wspominając. Co ogląda wtedy Anne 18 ? Transmisje z meczów siatkarskich, starsze odcinki teleturnieju Jeden z dziesięciu  oraz  kilka filmów na kanale TVN lub w stacjach tematycznych. Pewnego sierpniowego wieczoru, kiedy już myślałam, że naprawdę nic dla siebie nie znajdę natrafiłam na stację  TVP Rozrywka i o to niej chciałabym Wam dzisiaj co nie co opowiedzieć . Będzie  parę słów  pochwały , ale nie zabraknie też odrobiny narzekania i  kilku słów krytyki. Zaintrygowani ? Znakomicie. 
  Źródło zdjęcia
Podstawowe informacje:

Kanał,  którego dyrektorem jest producent filmowy i członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Jerzy Kapuściński oficjalnie wystartował 15 kwietnia 2013r.  Dostępny jest on na IV mulipleksie naziemnej telewizji cyfrowej ( kanał nr  33), w Cyfrowym Polsacie ( kanał nr  57) oraz  na platformie nc+ (kanał nr19).
Tematyka stacji :
  • Audycje kabaretowe
  • Programy typu talk- show i talent show
  • Programy podróżnicze i kulinarne
  • Teleturnieje
  • Spektakle, widowiska, gale kabaretowe , koncerty i festiwale
  • Relacje z rozdania nagród muzycznych, filmowych i telewizyjnych
  • Wywiady z ciekawymi ludźmi
Oferta programowa( zmienia się w zależności od sezonu i długości programów).
Znaczną część ramówki stacji stanowią programy emitowane w Tvp2, a są to : 
  • À la show
  •  Ale mądrale
  • Akademia smaku Zosi i Tomka
  • Boso przez świat
  • Co mi w duszy gra?
  • Czar Par
  • Dzieciaki górą
  • Dzika muzyka
  • Dzięki Bogu już weekend
  • Dzięki Bogu już weekend- kulisy na żywo
  •  Familiada
  • Hity kabaretu 
  • Historia świata według Kabaretu Moralnego Niepokoju
  • Humor w odcinkach
  • Jaka to melodia ?
  • Jeden z dziesięciu 
  • KabereTOP  czyli kabaretowa lista przebojów
  • Kabaret Limo- ostatnie pożegnanie
  • Kabaretowy Klub Dwójki
  • Kabaretowy  Klub Dwójki na wakacjach
  • Kabaretowa Mapa Polski
  • Kabaretowa Noc Listopadowa
  • Kabaretowa scena Dwójki przedstawia 
  • Kocham Cię Polsko
  • Kocham to co lubię 
  • Latający Klub 2- czyli wieczór kabaretowy
  • Laskowik & Malicki - niedziela wieczór
  • Makłowicz w  podróży 
  • Mój pierwszy raz
  • Muzeum  Polskiej Piosenki
  • Najlepszy z najlepszych
  • Niezapomniane koncerty
  • Od  Przedszkola do Opola
  • Okrasa łamie przepisy
  • Podróże z żartem
  • Postaw na  milion 
  • Rolnik szuka żony
  • Rozrywka retro
  • Sierocki na lato
  • Smaki  czasu z Karolem Okrasą
  • Studio Gama
  • Śmiechu warte
  • Śniadanie na trawie
  • Śpiewające fortepiany
  • Święta wojna 
  • Szansa na sukces
  • Szperacze PRL
  • Tele PRL
  • Tele Milenium
  • The Voice of Poland
  • Tylko dla dorosłych
  • Tylko jeden skecz
  • Tylko Ty
  • Wideoteka dorosłego człowieka
  • W rytmie disco
  • Z archiwum kabaretu Tey czyli Retro TEYada
  • Z Andrusem po Galicji
  • Zrób sobie gębę 
  • Życie od kuchni
  • Życie to kabaret
Co oglądam, a czego mi w ramówce brakuje:
Większość programów z listy znam , niektóre są mi obce, ale to dlatego, że były emitowane, gdy miałam kilka lub kilkanaście lat, a wtedy interesowały mnie raczej bajki niż rozrywka. Ja w tej stacji oglądam przede wszystkim teleturnieje. Chętnie od czasu do czasu obejrzałabym też powtórkę jakiegoś koncertu lub programu rozrywkowego gdyby nie te absurdalnie późne godziny emisji . Naprawdę nie można tego puścić wcześniej niż o 22. 30 bądź 23. 10 ?  Aż  takim Nocnym Markiem to nie jestem. Jako miłośniczce wszelkich quizów, krzyżówek i ogólnie programów sprawdzających wiedzę uczestników w ramówce najbardziej brakuje  13- odcinkowego teleturnieju  Burza mózgów jaki w 2004r  emitowała TVP 2. Była to zabawa, w której występowało troje uczniów z różnych poziomów kształcenia : szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Zawodnicy odpowiadali na pytania z rozmaitych dziedzin, w co czwartym programie odbywał się półfinał , do którego zapraszani byli zwycięzcy trzech poprzednich odcinków.  Laureat, programu otrzymał nagrodę w postaci stypendium, które  umożliwiało / ułatwiało mu dalszą edukację w gimnazjum/  liceum / na wyższej uczelni.   Pamiętam do dziś jak wtedy będąc w czwartej klasie szkoły podstawowej siadałam przed telewizorem brałam do ręki kartkę, długopis i oprócz sama odpowiadałam na zadawane przez prowadzącą pytania. Myślę, że starszych widzów ucieszyły by powtórki Koła Fortuny teleturnieju prowadzonego najpierw przez Wojciecha Pijanowskiego, a potem Krzysztofa Tyńca.

Przydatne linki : 
Strona internetowa : www 
Strona na portalu społecznościowym Facebook : Facebook

W dzisiejszym poście to wszystko. Na koniec powtórzę pytania podobne do tych jakie postawiłam przy okazji prezentacji  stacji TVN Fabuła : Oglądacie  ten kanał ? Co byście do jego ramówki dodali bądź z niej usunęli ?
Zapraszam do dyskusji życząc miłej niedzieli. Anne 18. 
Źródło  


5 komentarzy:

  1. Na pewno kazdy zajdzie cos dla siebie :) ja ogólnie nie raz lubie poogladac tv, ale raczej portowe programy :) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż często ogląda kabarety w tej telewizji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że rzadko zasiadam przed telewizorem, ale Kabarety, tak często emitowane przez kilka kanałów TVP zwykle zatrzymują mnie na dłużej i umilają wieczór :) A co do późnych emisji - w pełni się zgadzam. Człowiek idzie następnego dnia do pracy, szkoły, na uczelnie. Ma swoje zobowiązania i zwykle brak siły po męczącym dniu, by siedzieć do późnych godzin nawet w oczekiwaniu na najlepszy film czy koncert...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem dzieckiem TV satelitarnej i oglądam właściwie tylko HBO ze względu na filmy i FOX ze względu na seriale, więc oferta polskiej TV jest mi niestety zupełnie obca i obojętna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam tak, że nie rzucam się na żaden kanał - po prostu sprawdzam w programie co jest i wciskam odpowiedni numer ;) Głównie wybieram filmy lub ulubione seriale, czasem ale rzadko stawiam na rozrywkę. Ten kanał jest mi praktycznie obcy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.