piątek, 28 lutego 2020

Nowości wydawnicze- literatura obyczajowa i literatura faktu. W poszukiwaniu czytelniczej inspiracji

Drodzy Czytelnicy. Ostatni post w lutym 2020 roku będzie krótki.  Jako, że nie śledzę nowości wydawniczych tak mocno jak kiedyś mam do Was kolejną prośbę. Chciałabym abyście polecili mi dziś te  warte uwagi. Tym razem to ja pytam  o to co jest warte przeczytania. 
  
Chodzi mi o książki z dwóch konkretnych gatunków tj. literatury obyczajowej i literatury faktu wydane w ciągu ostatnich trzech miesięcy zarówno przez polskich jak i zagranicznych autorów. 


Co prawda codziennie zaglądam na kilkanaście blogów, czytam różne recenzje, ale nie jestem w stanie zapamiętać wszystkich tytułów. Wiem, że nowe książki wydały np. Agnieszka Lingas- Łoniewska, Katarzyna Michalak i kilkanaście innych polskich autorek. Słyszałam też o nowych powieściach Richarda Paula Evansa, ale to tyle. Raczej nie jestem na bieżąco. 

W zapowiedziach i na sklepowych półkach pojawiają się coraz to nowe tytuły. Mam nadzieję, że w tym gąszczu literackich propozycji pomożecie mi wyłowić  tak zwane czytelnicze perełki. 
 
Przypominam, że cały czas pod tym postem możecie polecać mi książki o tematyce kulturalnej. Zarówno te dotyczące literatury, muzyki jak i filmu.  Interesuje mnie beletrystyka, ale też  literatura popularno- naukowa.

Będę wdzięczna za każdą podpowiedź pod tym jak i poprzednim postem. 
 
Udanego dnia. Anne 18.
 
PS. Możecie być spokojni, nie zapomniałam o akcji Q& A. Post z odpowiedziami na Wasze pytania pojawi się w pierwszych dniach marca. 

10 komentarzy:

  1. Z tej literatury chyba nie pomogę, bo najczęściej sięgam po thrillery, ale ostatnio w moje ręce wpadła książka Światło ukryte w mroku, która opowiada prawdziwą historię Stefanii i Heleny Podgórskich, polskich bohaterek, które podczas II wojny światowej uratowały od śmierci trzynaścioro Żydów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to tylko o kotach ostatnio :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja póki co, czytam tylko recenzje, a listę do zakupienia sporządzę przed wyjazdem do Polski. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio tylko fantastykę i sensacje czytałam. W razie gdybym znalazła coś wartego uwagi to będę pamiętać, by coś tu podrzucić. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nowości jest sporo, mam też książki, które już dawno się pojawiły, a ja ich jeszcze nie przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja aktualnie nadrabiam zaległości i czytam książkę laureatki Paszportu Polityki za 2019 rok.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie wciąż mocne i mroczne klimaty królują, choć ostatnio tematyka górska wpadła. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mogłabym polecić co nieco, ale z innych gatunków...

    Ostatnio mnie urzekło "Piękne zło" i "Droga Jana" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm na moim blogu jest przeczytanych w lutym tylko 5 książek. Z nich wszystkich polecam Tobie: Tak wygląda prawdziwa poetka. Podciągnij się!, i Sek(s)ta.

    OdpowiedzUsuń
  10. My ostatnio czytamy literaturę dziecięcą razem z dziećmi 🙂

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.