wtorek, 18 grudnia 2012

TOP 10 KSIĄŻKI NA ZIMOWE WIECZORY.



Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu.

Niedługo dokładnie za cztery dni rozpoczęcie kalendarzowej zimy. Dlatego też dziś prezentuje ranking dziesięciu książek, które idealnie nadają się do przeczytania w pochmurny  zimowy wieczór . Kubek gorącej herbaty i książka a jaka? oto moje propozycje.Kolejność przypadkowa.
1. Powieści Nicholasa Sparksa.
2. Książki Jodi Picoult. . Tytuły tej autorki  zawsze mają po kilkaset stron a to nie pozwala czytelnikowi się nudzić.
3. J.K Rowling Seria  Harry Potter. Przygody nastoletniego czarodzieja i jego najlepszych  przyjaciół na pewno w jakiś sposób przyczyniły się  do tego , że młodzież  ponownie zaczęła czytać.
4. Margaret  Mitchell Przeminęło z wiatrem . Wydanie trzy tomowe to świetna propozycja np na ferie zimowe.Oczywiście jeśli ktoś lubi sięgać nie tylko po nowości ale i klasykę.
5. C.S Lewis  Opowieści z Narnii- kolejna kilkutomowa seria dzięki, której choć na chwilę przenosimy się do magicznej krainy.
6.  David Nicholls Jeden dzień- historie miłosne od czasu do czasu też można przeczytać.


7.John Grogan Marley i ja - na tytuł z psiakiem w roli głównej też warto znaleźć chwilkę czasu.
8. Katarzyna Michalak Seria  Sklepik z niespodzianką - lekkie , optymistyczne i niezobowiązujące książki pasują idealnie.
9.  Richard Paul Evans Podarunek , Stokrotki w śniegu, Obiecaj mi - zima większości z nas kojarzy się ze świętami Bożego Narodzenia. W wymienionych książkach i całej twórczości  Evansa  często  pojawia się ten szczególny motyw.


10. Olga Tokarczuk Prawiek i inne czasy.- co prawda nie jest to książka łatwa i przyjemna , ale na pewno watra uwagi.
Jakie tytuły dodałyście do tej listy?. Zima długa więc będzie chwila czasu na lekturę. Coś szczególnie polecacie?




12 komentarzy:

  1. Ja dodałabym coś z klasyki, np.:
    Wojna i pokój - Tołstoja
    i Annę Kareninę -Tołstoja
    Krystynę córkę Lawransa - Sigrid Undset,
    Nędzników - Hugo.)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Noce w Rodanthe" stoją na mojej półce, więc jeżeli uważasz, iż jest to nastrojowa lektura na zimowe wieczory to przeczytam :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Forever Potter and Sparks ! ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój ukochany Sparksa!!! Czytajcie jego książki!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nie wiem, co dodałabym do tej listy :)
    Hmmm sama z chęcią sięgnęłabym teraz po obie części Glukhovskiego Metra :) Zarówno "Metro 2033" jak i "Metro 2034" czekają na półce. Obie mają po kilkaset stron, więc też idealne na nudę. Ale ciągle coś innego wpada mi w ręce ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Potterem i Marleyem się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sparks, Picoult i Evans - uwielbiam <3
    Muszę się wziąć za Harrego Pottera, bo jeszcze nie czytałam, tak wiem, wstyd :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Narnia i Harry! Pozostałych nie czytałam. Zainteresowałam się książką "Przeminęło z wiatrem", którą umieściłaś w swojej liście. Obym miała okazję ją jakoś zdobyć. (:

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i również go zaobserwujesz ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Baaaardzo znane książki : ) ; )

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.