sobota, 1 grudnia 2012

81 Rosemary Rogers Intryga i namiętność.

Od jakiegoś czasu coraz częściej sięgam po romanse historyczne. Nie jest to może literatura ambitna, ale takie książki idealnie nadają się na długie zimowe wieczory. Pozwalają na chwilę przenieść się do przeszłości , poznać obowiązujące wtedy zasady i zwyczaje. Sięgając po utwór napisany przez Rosemary  Rogers nie miałam jakiś wygórowanych oczekiwań co do tej książki . Po pierwsze dlatego , że "potrzebowałam "  tylko lekkiej i przyjemnej lektury a po drugie nie spotkałam się wcześniej z twórczością   owej pisarki.
Pani Rogers zabiera czytelnika na pewną interesującą wycieczkę. Akcja książki rozgrywa się bowiem w  dwóch dziewiętnastowiecznych państwach  Rosji i Anglii . Głównymi bohaterami utworu autorka uczyniła dwóch braci bliźniaków. Pierwszy z nich Edmond od paru już lat mieszka w Petersburgu  u boku cara . Jednak gdy dowiaduje się , że życie  mieszkającego w Anglii brata Stefana  jest zagrożone postanawia czym prędzej ruszyć mu na pomoc. . Wierzy iż  ze względu na uderzające podobieństwo zamachowcy nie zorientują się kim jest . W ten sposób mógłby uchronić brata. Wtedy do akcji wkracza kolejna bohaterka   Briana Quinn- towarzyszka zabaw z dzieciństwa. . Dziewczyna mimo młodego wieku  szybko odkrywa mistyfikację. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej z chwilą gdy pomiędzy  Edmondem a Brianą zaczyna iskrzyć. Bohaterka stawia  mężczyźnie ultimatum:  jeśli ten  pozwoli jej u siebie zamieszkać ona powie wszystkim całą prawdę .
Jaką decyzje podejmie jeden z braci? o tym już w książce.
Największym atutem powieści  jest jej wartka akcja oraz ciekawi bohaterowie , którzy  jak każdy mają swoje zalety ale także i małe grzeszki. Autorka pokazała czytelnikowi  jak żyło się kilka wieków temu. Skupiła się na  detalach takich jak wystrój, ubiór , ale przede wszystkim zachowanie głównych postaci. Na kartach książki obserwujemy pewnego rodzaju  grę pozorów. Zarówno Briana jak i Edmond  uciekali przed  miłością.  Wątek miłosny, dokładnie zaplanowana intryga  i polityczne wydarzenia w tle. Lektura obowiązkowa dla miłośników romansów historycznych.
Za egzemplarz recenzyjny dziękuję Wydawnictwu Mira.
Książka czytana także w ramach wyzwania History Books.

8 komentarzy:

  1. Romans historyczny to zupełnie nie mój klimat ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uhh chyba już wiem co kupić, rodzicielce na gwiazdkę :) Uratowałaś mnie tą recenzją. Z pewnością się jej to spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kup, kup. Książka jest naprawdę dobra. Dzisiaj do 3 w nocy siedziałam i ją czytałam, bo trudno było mi się od niej oderwać ;)

      Usuń
  3. Każda recenzja tylko wzmaga apetyt na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na okres letni - jak najbardziej jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od jakiegoś czasu sobie obiecuję, że po tę książkę sięgnę :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie moje klimaty, przeczytam

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.