niedziela, 30 grudnia 2012

Podsumowanie roku 2012

Rok 2012 a zwłaszcza okres od maja do  października  to czas kiedy blog Książki Warte Przeczytania bardzo się rozwinął. 

Wzrosła liczba odwiedzających,  obserwatorów i komentarzy. Notki też pojawiały się coraz częściej . W tym czasie nawiązałam kilka współprac recenzenckich dodatkowo parę książek udało mi się wygrać w konkursach blogowych i nie tylko. Zostałam wytypowana do akcji Tydzień dla bloga  co również było dla mnie dużym sukcesem i wyróżnieniem.
Liczba przeczytanych książek też jest całkiem spora. Co ważniejsze niektóre z powieści zasługują na naprawdę wysoką ocenę.Czytałam książki, których autorzy pochodzą   z różnych krajów , ale i tak  dominowała literatura polska i amerykańska.
Wyzwania czytelnicze.
W tym roku  natrafiłam na kilka ciekawych wyzwań czytelniczych. Do niektórych z nich się zgłosiłam  większość trwa nadal . Jednak są też i takie z , których zrezygnowałam z powodu braku odpowiednich lektur . Jednak nie   oznacza to wcale , że mówię im definitywne nie. Być może w 2013r przystąpię do nich ponownie.
Oto wyzwania w, których staram się w miarę możliwości aktywnie uczestniczyć:
I. "Daj się zaczarować Kasi Michalak"- zabawa wymyślona przez autorkę bloga "Śladami książek". Polega na tym , że należy przeczytać wszystkie książki autorki. Wyzwanie nie ma ograniczeń czasowych.
Do tej pory udało mi się przeczytać tylko 3 powieści Pani Katarzyny , ale jak to mówią lepszy rydz niż nic.
Chętnych zapraszam do lektury recenzji wspomnianych powieści. Mają one numery odpowiednio 24, 31 i 82.
II. " Polacy nie gęsi czytajmy polską literaturę".
Książki polskich autorów czytam bardzo chętnie więc z miłą chęcią przyłączyłam się do zabawy . Jej celem jest przeczytanie przynajmniej 12 utworów napisanych przez  rodzimych  pisarzy . Lista książek przeczytanych w ramach wyzwania prezentuje się następująco:

1. Agnieszka Lingas - Łoniewska "Szósty"( recenzja nr 64).
2. Agnieszka Lingas- Łoniewska " Zakręty losu Historia Lukasa"(recenzja nr 74).
3. Katarzyna Michalak "Wiśniowy Dworek( recenzja nr 82).
4.Ilona Bidzan "Moja mała schizofrenia"( recenzja nr 76).

III. History Books- czytajmy książki historyczne- zabawę wymyśliła osoba ukrywająca się pod nickiem anetapzn i prowadząca bloga "Pasje i fascynacje mola książkowego.... nie tylko literackie".
Książki przeczytane w ramach wyzwania:

 1. August Kowalczyk " Refren kolczastego drutu"( recenzja nr 17).
2. Leo Kessler" Dolina zabójców , zamach w Teheranie 1943"(recenzja nr 33).
3. Sven Hassel "Monte Cassino"( recenzja nr 34).
4. Sven Hassel " Gestapo" (recenzja nr 36).
5. Anne Herries " Narzeczone lorda Ravensdena"( recenzja nr 41).
6. Deborah Simmons" Książę złodziei"(recenzja nr 44).
7. Leo Kessler" Operacja Leopard gorzkie zwycięstwo'( recenzja nr 62).
8. Rosemary Rogers "Intryga i namiętność( recenzja nr 81).
Biorę również udział w drugim już wyzwaniu portalu Bookstefa o, którym pisałam tutaj  :http://anne18-recenzentka.blogspot.com/2012/11/kolejne-wyzwanie-czytelnicze-i-ciekawe.html
Wyzwania z, których zrezygnowałam. 
I . Tea  Time z Corridą- dotyczy ono literatury hiszpańskiej i bryjskiej. Bannerek znajduje się na pasku  bocznym. bloga  Po kliknięciu w niego przeniesiecie się na stronę zabawy  i poznacie jej zasady.

II. Book-Trotter- wyzwanie Kasi J, która od 26 grudnia 2011 r prowadzi bloga "Kącik z książką". Zabawa polega na tym aby przeczytać choć jedną  książkę pisarza/pisarki pochodzącej z kraju który w ankiecie wybierają uczestnicy wyzwania i czytelnicy bloga. Sama idea bardzo fajna, ale jakoś nie mogłam trafić z lekturami.
Udało mi się ukończyć wyzwanie "Lato z książką" zorganizowane przez wspomniany wcześniej portal. Do opublikowania na stronie wybrałam recenzję książki Anne Heries" Narzeczone lorda Ravensdena".
Inne blogowe akcje.
W ostatnim czasie bardzo często na tym blogu pojawiały się różne rankingi w ramach akcji  Top 10, którą zaproponowała  Futbolowa prowadząca bloga www.kreatywa.net. Wybierałam tylko interesujące mnie tematy. Obok rankingów książkowych pojawiły się również dwa nieco inne  zestawienia . Muzyczne  i filmowe.
Zestawień nie zabraknie również w nadchodzącym roku, ponieważ  jest to fajna inicjatywa.
Na stronie pojawiły się też dwa wywiady. Pierwszy z nich to taki w, którym na Wasze pytania odpowiadała Pani Agnieszka Lingas - Łoniewska. Drugi natomiast to moja rozmowa z popularną wśród bloggerów pisarką - Katarzyną Michalak. Dołączyłam również do ciekawego projektu "Rozmawiajmy". Więcej informacji tutaj : http://rozmawiajmy.blogspot.com. Wzięłam  udział w zabawach blogowych "Otagowani" oraz "11 pytań".

Plany na 2013 r.
  • Przeczytać wszystkie książki z  listy pokazywanej w notce "Książki do przeczytania w 2013".
  • Systematycznie" uszczuplać" półkę "Chcę przeczytać" na LC. Jak na razie liczy ona  230 pozycji. :http://lubimyczytac.pl/polka/609098/chce-przeczytac/lista
  • Czytać więcej klasyki i powieści , które polecano mi już od jakiegoś czasu a do tej pory po nie nie sięgnęłam( Tokarczuk, Masłowska , Pilch, Kapuściński itd).
  • Zapoznać się z kolejnymi utworami  Nicholasa Sparksa i Jodi  Picoult .
  • Regularnie uczestniczyć w wyzwaniach czytelniczych zwłaszcza w trójce E-pik.
  • Pisać jeszcze lepsze bardziej profesjonalne recenzje(unikać w nich powtórzeń i nie robić błędów interpunkcyjnych).
Aby dowiedzieć się do, których wyzwań planuję przystąpić w nadchodzącym roku zajrzyjcie do zakładki Wyzwania  czytelnicze 2013.
Jakie są Wasze czytelnicze i wyzwaniowe plany na  2013?, zrealizowaliście w 100% tegoroczne ?. Czekacie szczególnie na jakaś czytelniczą premierę?

9 komentarzy:

  1. Ciekawe podsumowanie i świetne wyniki. Oby tak dalej!
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe podsumowanie :)
    sama swoje bodaj opublikuję jutro :)
    niczego w sumie szczególnego nie planuję, oprócz tg, że zapisałam się do kilku wyzwań i sama jedno z nich zorganizowałam :)
    jak to się mówi - czas pokaże :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zamierzam wziąć udział w wyzwaniu pod hasłem i czytam fantastykę, ale zaraz zajrzę w Twoją zakładkę, może jeszcze coś ciekawego dla siebie znajdę :) Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
    niech sie spelnia takze wszystkie Twoje czytelnicze plany!

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam cię, że wzięłaś udział w tylu wyzwaniach. Ja nigdy nie biorę udziału w żadnych, bo potem mam problemy z ich realizacją. Tak samo nigdy nie robię żadnych planów noworocznych. Żyje po prostu dniem dzisiejszym.
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym nadchodzącym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też sama biorę udział w kilku wyzwaniach, podoba mi się to :) Gratuluje wytrwałości.
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś nie mogę się zebrać, by wziąć udział w jakimś wyzwaniu. Zobaczymy, co przyniesie 2013... ;)

    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja właściwie nie miałam jakichś sprecyzowanych planów czytelniczych na ten rok, bo z doświadczenia wiem, że zwykle i tak nie udaje mi się ich wypełnić. ;) Niemniej, przeczytałam kilka naprawdę niezłych książek - i to dla przyjemności, nieśpiesznie, nie na czas ;) Pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że kolejny rok będzie obfitował w równie udane spotkania z literaturą, tym razem może odrobinę ambitniejszą.
    A wyzwania to zawsze dobra rzecz! :D

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.