poniedziałek, 15 października 2012

64. Agnieszka Lingas- Łoniewska Szósty .

Agnieszka Lingas- Łoniewska  pokazuje  , że również polskie autorki są w stanie napisać intrygującą   powieść kryminalną.  Akcja książki"Szósty"  toczy się na  Śląsku .  Główny bohater Marcin Langer to trzydziestoośmioletni policjant, który  tracąc przytomność trafia do szpitala. Wtedy jeden z pacjentów wiedząc  , że niedługo umrze prosi chłopaka aby  zaopiekował się czuwającą przy nim ukochaną. Od tamtego wydarzenia   mężczyzna  nie może przestać myśleć o tym co usłyszał a zielonooka piękność ze szpitala nadspodziewanie często pojawia się w jego snach. Po sześciu latach   od wypadku nadal nie potrafi zrozumieć dlaczego to on został poproszony o to aby wspierać kogoś kogo w ogóle nie zna.Teraz jednak na ma na głowie coś innego. Od jakiegoś czasu  jest szefem    SGŚ(śląska grupa śledcza). Aktualnie wraz  z kolegami po fachu zajmuje się sprawą seryjnego mordercy. Mężczyzna  porywa  kobiety , gwałci je a na końcu  zabija. Robi to zawsze w tym samym czasie czyli szóstego dnia każdego tygodnia bo jak twierdzi:
"W szóstym dniu Bóg stworzył człowieka - mężczyznę i kobietę. W szóstym dniu... odbiorę ci życie, bo ja jestem twoim bogiem". Życie straciło już kilka kobiet. Wszystkie te dziewczyny były blondynkami i miały zielone oczy Policjant  wie , że nie może dopuścić do kolejnych tragedii. Chcąc jak najszybciej odszukać winnego prosi o pomoc   Alicję Szymczak. Dołącza ona do ekipy i ma za zadanie  przygotować portret psychologiczny mordercy. Od tego momentu wszystko zaczyna się komplikować. Grupa długo nie potrafi wpaść na żaden sensowy trop ani zauważyć jakieś poszlaki. Dodatkowo  demony   przeszłości ponownie dają o sobie znać . Panią psycholog i jej szefa  zaczyna łączyć coś więcej niż przyjaźń . Marcin odnajduje odpowiedź na pytanie , które zadawał sobie od lat. Wierzy , że uda  mu się dać kobiecie , którą kocha to na co zasługuje . O ile w życiu prywatnym wszystlko układa się dobrze to w pracy nie jest już tak różowo. Sekcja nadal  próbuje dowiedzieć się kim jest tytułowa postać i z jakiego powodu  krzywdzi  tylko i wyłącznie blondynki z zielonymi oczami. Czy policjanci  dowiedzą się prawdy   o szaleńcu a tym samym odkryją jego tożsamość ?. Tego dowiesz się gdy powieść zagości na Twojej półce a potem zostanie przeczytana. 
Muszę przyznać , że choć nie przepadam za kryminałami to  tę książkę czytało mi się bardzo przyjemnie. Pisarka po raz kolejny  wykreowała  ciekawe postaci  a pomysł na fabułę mimo, że trochę mnie zaskoczył i tak zasługuje na uznanie. Język  podobnie jak w przypadku innych powieści autorki jest przystępny i zrozumiały dla każdego czytelnika. Bohaterowie pierwszoplanowi mają ciekawą ale też mroczną przeszłość .  Wartka akcja , intrygi ,  ciągłe napięcie  plus ciekawa narracja. To chyba największe atuty utworu. Mocną stroną jest też  to , że    pisarka  umiejętnie łączy  wątki kryminalne z romansowymi.   Jedyną rzeczą  do , której  mogłabym się przyczepić  jest  sposób ujawnienia mordercy. Myślałam , że zostanie on  "przedstawiony" czytelnikowi w  nieco   inny sposób, ale to drobnostka. Nie ma ona wpływu na moją ocenę . Uważam , że Pani Agnieszka  ponownie stanęła na wysokości zadania. Stworzyła opowieść w, której  prawie   wszystko  jest dopięte na ostatni guzik. Polecam  wszystkim wielbicielom powieści  z dynamiczną akcją,   intrygującymi bohaterami i zagadkami kryminalnymi. 
Za egzemplarz recenzyjny serdecznie dziękuję samej autorce.
Książka przeczytana również w ramach wyzwania czytelniczego:

8 komentarzy:

  1. Ta książka już stoi na mojej półce i czeka na przeczytanie, nie mogę się doczekać, kiedy po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie skończyłam ją czytać, świetna jest!

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę mam od jakiegoś czasu we własnych zbiorach. Muszę się w końcu za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam - rewelacja, niestety jak dotąd żadna inna książka autorki nie wpadła mi w ręce, ale obszukuje biblioteczne półki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę mam już w planach, sporo dobrego przeczytałam o autorce:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już o tej książce, mam w planach :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Już słyszałam coś o tej książce, ale kompletnie o niej zapomniałam. Teraz widzę (ze zdwojoną siłą), że warto ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja nie miałam okazji czytać książki A. Lingas-Łoniewskiej. Też zachęcają mnie pozytywne recenzje, ale nie posiadam jej książek. Ale na pewno kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.