wtorek, 22 grudnia 2015

Moje plany na 2016 rok dotyczące wyzwań czytelniczych i innych nie tylko blogowych projektów.

Witajcie przedświątecznie Jak tam prezenty od Św Mikołaja ?  Jeśli  były wśród nich książki to pochwalcie się co nowego trafiło do Waszej biblioteczki. Ja za to  chwalę się kolejnymi planami na  2016 rok. Były już te blogowe Plany blogowe oraz czytelnicze Pany czytelnicze. Dzisiaj przyszła pora , aby opowiedzieć Wam o wyzwaniach czytelniczych, w których zamierzam wziąć udział i projektach, w które się zaangażowałam/ które zamierzam stworzyć.  Zaintrygowani ? Genialnie, tak więc  zapraszam do czytania  i zdradzania własnych planów.

I. Wyzwania czytelnicze 
W tym roku ograniczyłam swój udział w nich do absolutnego minimum w przyszłym będzie podobnie. Zostawiam sobie wyzwanie Polacy nie gęsi to po pierwsze. Po drugie przyłączam się do  zabawy zaproponowanej przez Ewelinę z bloga Ejotkowe postrzeganie świata Tym razem zadanie uczestników polega na przeczytaniu ( w ciągu całego roku) zaledwie pięciu książek pasujących do następujących kategorii ( pogrubioną czcionką podaję tytuły  wybranych przez siebie książek zaliczanych do wyzwania).
 źródło

 Wybrane lektury
1. Książka pożyczona [od kogoś lub z biblioteki już dawno, czas oddać]- Lucy Maund Montgomery Opowieści z Avonlea
2. Książka nieznanego mi autora [nie znam żadnej jego książki]Marek Bieńczyk Książka twarzy
3. Książka z kiepską okładką [okładka nie zachęca, ale opis i/lub recenzje zachęcają] Natalia Krzesłowska Na krawędzi widelca. Spowiedź bulimiczki.
4. Książka będąca pierwszym tomem trylogii [bo jak poznam pierwszy to na kolejne będzie większa ochota] Katarzyna Michalak Poczekajka
5. Książka 3-letnia [pojawiła się na mojej półce minimum 3 lata temu i wciąż czeka na przeczytanie] Nora Roberts Niebo Montany

 Po trzecie w tym miejscu obiecuję również Ewelinie, że w końcu odpowiem na rzucone mi wieki temu ( 15 kwiecie 2015, potem jeszcze na moją prośbę przedłużany termin) Indywidualne wyzwanie czytelnicze.
źródło
Niejako sama o to wyzwanie prosiłam, tak więc teraz sama postanowiłam, że przeczytam nie jedną,  a co najmniej dwie książki Anny Ficer- Ogonowskiej, bo  celem było przeczytanie dowolnej książki wyżej wymienionej pisarki. Alibi na szczęście oraz Krok do szczęścia czekają na półce. Być może sięgnę także po Zgodę na szczęście.

Po czwarte swoim wyzwaniem  Cztery pory roku skusiła mnie Magda z bloga Moje czytanie .
Wszyscy, którzy zdecydują się wpisać na listę uczestników będą czytali książki , których okładki jednoznacznie kojarzą się z daną porą roku lub odpowiadają bonusowi.  Każdy śmiałek będzie rozliczany w cyklach kwartalnych.  Szczegółowe zasady oraz przykłady okładek znajdziecie tutaj : Wyzwanie Cztery pory roku. 
Zabawa ruszy 2  stycznia. W imieniu Magdy zapraszam do zapisów. 

Mam już autorskie wyzwanie filmowe, więc wymyśliłam sobie także literackie.  Tytuł to Z zakurzonej  półki Polega ono na tym, żebym przeczytała jak najwięcej książek ze swojej własnej biblioteczki takich , które czekają na swoją kolej dłużej niż rok czyli zdążyły się trochę zakurzyć. Ostateczna lista powieści wciąż się tworzy, ale na początku stycznia pojawi się tutaj  specjalna zakładka. Wtedy poznacie konkretne tytuły.

II. Inne projekty i wpisy gościnne. 
O większości z nich pisałam już wcześniej, ale ostatnio w mojej głowie  narodził się pomysł na teksty gościnne. Blogerzy mają różne zawody, zainteresowania pasje i spojrzenie na różne sprawy. Dlatego postanowiłam, że od czasu do czasu poproszę jakąś osobę o napisanie czegoś dla mnie. To działa również w drugą stronę Wy również możecie mnie zapraszać i do wpisów gościnnych. Nie wiem ile takich notek się pojawi może 5-10 w ciągu całego roku ? a może ten pomysł w ogóle nie wypali ? Czas pokaże.

III. Anne 18 współautorką portalu Be Good Art- od paru tygodni wraz z kilkoma innymi osobami z pasją do pisania tworzę portal o kulturze. Będzie trochę o literaturze, filmie, muzyce,  z czasem być może  także o  poezji i teatrze. W Nowym Roku zamierzam się mocno zaangażować w ten projekt i mam nadzieję, że przetrwa dłużej niż Debiutext, który kilku blogerów może kojarzyć.  Zapraszam do odwiedzania Be Good Art .
 
źródło

Więcej rzeczy na razie nie planuje, bo to co już sobie wymyśliłam to i tak dużo. Zamierzam też mocno ograniczyć współprace recenzenckie oraz jeszcze staranniej dobierać sobie lektury.  Ponadto chcę rozpocząć naukę języka włoskiego, przeczytać co najmniej sto powieści, skompletować wszystkie tytuły Cathy Glass i kilku innych autorów oraz w końcu poznać to, co nazywam licealnymi obietnicami czyli między innymi, książki, które otrzymały nagrodę Nike/ Nobla, ale nie tylko te.

Jakie są Wasze plany czytelnicze , wyzwaniowe i blogowe na 2016 rok ? 
Opowiadajcie jestem  ich bardzo ciekawa. 

Na koniec jeszcze świąteczna piosenka, którą znalazłam dzisiaj na jednym z blogów.
 
Miłego wieczoru, Anne 18. 
 
 



 

5 komentarzy:

  1. Dziękuję za zachęcanie innych do udziału w moim wyzwaniu :)
    Też podejmuję się wyzwaniu Mini czelendż :)

    100 powieści?! Uff... ambitny plan...

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że przystępujesz do Mini czelendżu :)
    Na Indywidualne wciąż cierpliwie czekam :)
    I też biorę udział w Czterech porach roku! Zresztą o moich planach wyzwaniowych będzie specjalny post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie mam żadnych planów czytelniczych ani wyznaniowych, ani blogowych. U mnie wszystko dzieje się spontanicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzymam kciuki za Twoje plany, niech sie spelnia! :) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sobie żadnych wyzwań nie ustawiam, bo tegoroczne mi się nie udało, więc pas - czytam, na co mam ochotę i kiedy mam na to czas.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.