środa, 26 sierpnia 2015

Agnieszka Lingas- Łoniewska : „Pisząc książki na jakikolwiek temat, nigdy nie staram się oceniać tylko prezentować problemy takimi jakie są"

źródło zdjęcia.

Kobieta wszechstronna. Mieszka we Wrocławiu i pełni kilka życiowych ról, jest matką, żoną, autorką oraz  recenzentką książek jednocześnie. Chętnie spotyka się, koresponduje z czytelnikami. Często organizuje konkursy, w których można wygrać książki polskich autorów. Sama ma na koncie takie tytuły jak Bez przebaczenia, Zakład o miłość czy Szósty. Stworzyła także trzy trylogie: Zakręty losu, Łatwopalni oraz Szukaj mnie wśród lawendy. O tym ostatnim cyklu oraz najnowszej powieści, której premiera odbędzie się jesienią opowiada Agnieszka- Lingas- Łoniewska. 

Anne 18 : Jak Pani myśli czy trylogia lawendowa to dobra propozycja dla czytelnika, który jeszcze nie zna twórczości Agnieszki Lingas- Łoniewskiej, proszę o uzasadnienie ?
Agnieszka Lingas - Łoniewska : Trylogia Lawendowa jest trochę innym cyklem powieści od tych, które do tej pory napisałam, z reguły moje książki stanowią połączenie romansu, kryminału lub sensacji. Ta trylogia jest typowo obyczajową i kobiecą serią. Jeśli ktoś lubi takie łagodniejsze książki to myślę, że na pierwsze spotkanie z moją twórczością będzie odpowiednia. 
Ile z autorki mają w sobie bohaterki cyklu : Zuzanna, Zofia i Gabriela ?
Z reguły tworzę bohaterów tak, że każdy z nich ma w sobie cząstkę i mnie i ludzi mnie otaczających, przypadkowo spotkanych osób, więc można powiedzieć, że jest to swoisty miks osobowościowy. Jeśli chodzi o Trylogię Lawendową to można odnaleźć mnie w postaci Zuzy i Gabrieli. 
Ja jako Czytelniczka najbardziej utożsamiam się z  najmłodszą z sióstr, a Pani jako Autorka?
Chyba odpowiedziałam na to pytanie powyżej, ale mentalnie najbliższa jest mi Gabrysia.
Na początku każdego rozdziału tej serii pojawiają się tytuły piosenek, dlaczego są to te , a nie inne utwory ?
Wybór piosenek do playlisty w moich książkach nigdy nie jest przypadkowy. Poszczególne utwory są dopasowane do fabuły, którą opisuję w danym rozdziale. Piosenki oddają nastrój i problemy, które są przedstawiane.
Jest taka scena/ bohaterka, która była w pierwowzorze jakieś części, a w tej finalnej wersji jej zabrakło ? 
Nie ma takich bohaterek, głównymi postaciami są trzy siostry i w każdym poszczególnym tomie jedna z nich wychodzi na prowadzenie, jednakże o pozostałych dziewczynach, również możemy się czegoś dowiedzieć.
     

Czytając historię Zofii zastanawiałam się czy Pani, pisząc ją, tak mieszając na linii Zofia- Adam- Maks próbowała zrozumieć/ oceniać/ stawiać się w sytuacji bohaterów ?
Pisząc książki na jakikolwiek temat, nigdy nie staram się oceniać tylko prezentować problemy takimi jakie są. Jednakże stawiam się w sytuacji bohaterów próbując ich zrozumieć i jak najrealniej przedstawić. Bo w końcu to Flaubert ( Gustaw Flaubert pisarz francuski przyp. red) powiedział :
Pani  Bovary to ja :) 
Czy jest realna szansa na to, że cykl Szukaj mnie wśród lawendy trafi na duży ekran ?
Szansa zawsze jest, aczkolwiek w tej chwili po skończeniu kursu scenopisarskiego pracuję nad scenariuszem do Zakrętów losu. 



Komu Agnieszka Lingas- Łoniewska powierzyłaby rolę sióstr Skotnickich ?
Nie zastanawiałam się nad tym, ale w jednej roli na pewno chciałabym zobaczyć Olgę Bończyk, gdyż jest to moja ulubiona polska aktorka.
Na koniec chciałabym zapytać o  Pani najnowszą książkę, która swoją premierę będzie miała 24 października 2015r. O kim , o czym i dla kogo napisani zostali Skazani na ból
Skazani na ból to dramat poruszający problem międzyludzkich podziałów, rasizmu, antysemityzmu i zagubienia młodych ludzi w dzisiejszym świecie. Historia 20- letniego Aleksa należącego do ruchu skinheadów i 18- letniej Amelii, która ukrywa przed nim prawdę o swoim pochodzeniu,  wpisuje się w nurt powieści New Adult. Jest nie tylko bolesną historią o miłości, która nie miała prawa się wydarzyć, ale także próbą ukazania trudnych wyborów młodych ludzi i fascynacji czasami zgubnymi  ideałami. W tej książce wystrzegałam się oceniania bohaterów, aby uniknąć taniego moralizatorstwa. Przygotowując się do jej napisania zbierałam materiał od ludzi związanych bezpośrednio z ruchem skinheadów. Na końcu powieści znajdziecie wypowiedzi kilkunastu osób, które były lub są skinhedami. Książkę będę podpisywała 24 października na Targach Książki w Krakowie. 
Źródło zdjęcia.

Dziękuję serdecznie za wywiad, Anne 18.
Również dziękuję i pozdrawiam wszystkich czytelników :)

Zapraszam także na :  

Stronę internetowa Autorki : WWW
Blog Autorki : Blog 
 Natomiast  jeśli chcesz  podzielić się z Autorką wrażeniami po lekturze jej książek pisz na  ten oto
e- mail
 
Moje recenzje lawendowej trylogii:
Zuzanna : Recenzja 
Zofia : Recenzja
Gabriela : Recenzja

PS. Ten wywiad to jubileuszowy, czterechsetny post na blogu oraz obiecana niespodzianka, o której pisałam Wam dwa dni temu. Miłego czytania i udanego dnia. Anne 18.  


 
 
 
   


7 komentarzy:

  1. Uwielbiam twórczość tej autorki. Idealnie wpasowuje się w mój czytelniczy gust. Gratuluję świetnego wywiadu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję cieszę się, że się podoba. Pisząc dwa dni temu to zdanie
      "Będzie to coś , co bardzo lubię, a czego dawno tutaj nie było . Wiem, że kilka czytelniczek na pewno ucieszy", miałam na myśli między innymi Ciebie Crysiu. Fajnie, że się nie pomyliłam.

      Usuń
  2. Świetny wywiad! Czytałam tylko jedną książkę Autorki, ale na pewno jeszcze się skuszę na jakąś jej książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dużo dobrego naczytałam się o książkach tej autorki. Muszę w końcu przeczytać jakieś jej dzieło. Super wywiad.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja Autorki nie znam i prędko po nią nie sięgnę - nie mój gatunek :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.