piątek, 9 maja 2014

[Dyskusja] Blog jedno czy wielotematyczny?

Blog- rodzaj strony internetowej  zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizacje  oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego. Ogół blogów traktowany jako medium komunikacyjne nosi nazwę blogosfery. 

Taka jest encyklopedyczna definicja bloga. Jednak każda osoba, która go zakłada może mieć własną wizję , pomysł i wytłumaczenie. W sieci znajdujemy blogi książkowe, modowe, kulinarne, filmowe, fotograficzne , podróżnicze itp. Coraz więcej jest też  stron, które choć z założenia są poświęcone jakieś określonej tematyce z czasem stają się wielotematyczne. Ja osobiście wolę gdy na stronie dominuje jeden temat np recenzje książek bądź płyt. Nie lubię blogów gdzie jest tak zwany misz- masz no chyba, że wszystko zostało  odpowiednio uporządkowane i oznaczone. Wtedy zaglądam tylko do tych " działów", które  mnie interesują. 
 Jak jest z Wami?

1) Jakie Blogi wolicie jedno czy wielotematyczne i dlaczego?
2) Czy Waszym zdaniem warto prowadzić kilka Blogów jeśli ktoś interesuje się np literaturą muzyką i powiedzmy filmem ?
3) Czy sami macie na swoich Blogach różne podstrony poświęcone innym dziedzinom niż literatura?
4) Prowadzicie jeszcze inne Blogi poza książkowym/ muzycznym/ modowym niepotrzebne skreślić Jeśli tak podzielcie się linkiem chętnie zajrzę.

Wiem , że Blog i jego prowadzenie to kwestia indywidualna, ale chcę poznać Wasze zdanie na ten temat. Stąd ta dyskusja. Zapraszam do komentowania i mam nadzieję, że będzie ciekawie. Zaczynamy . 

12 komentarzy:

  1. Ja sama lubię dodawać posty z innych dziedzin niż książki na moim blogu i zdecydowanie wolę tak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię zaglądać na blogi wielotematyczne, ale pod warunkiem, że łączą pokrewne dziedziny. Książki, muzyka, filmy i fotografia - to lubię i cenię. Nie zaglądam na blogi modowe i nie lubię osobistych zwierzeń blogujących małolat. Chociaż wirtualnie chcę odpocząć od takich tematów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie są tylko książki, choć oczywiście czasami jakiś post z innego tematu się pojawi to nie są to ani filmy ani moda. Uważam, że jeśli ktoś chce napisać na inny temat powinien mieć drugi blog albo dobrze oznaczony post i tytuł na blogu podstawowym. Jeśli lubię czytać u kogoś o książkach to jak zobaczę post o serialu, którego czytać nie chcę, to po prostu nie zajrzę...

    OdpowiedzUsuń
  4. Literacka Fantazja jest moim 5 blogiem... mam 2 do własnych opowiadań, tyle, że na innych portalach, oraz 2 o tematyce wielowątkowej... niestety ciągle brakowało mi tego czegoś... i to znalazłam w blogu przeznaczonym tylko książką. Od czasu do czasu umieszczam luźniejsze posty na temat siebie, ale z regóły one również mają odniesienie do książek. resztę umieszczam na innych blogach. Myślę, żeby pisac blogi wielowątkowe trzeba mieć na nie pomysł... i ja raczej wolę jednotematyczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak już wiesz, mój blog miał być czysto o tematyce książkowej, a teraz wzięło mnie na zmiany. Chcę pisać również na inne interesujące mnie tematy. Jednak co z tego wyjdzie, to czas pokaże :) Być może nic, a może całkiem sporo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja czytam naprawde mega duzo roznych blogów ;) jeden temat jednak by mnie po czasie znuzyl ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Osobiście wolę prowadzić bloga jednotematycznego, gdyż nie mam czasu na pokazywanie swoich dodatkowych ,,pasji'', co nie oznacza, że nie lubię je ,,podglądać'' na innych blogach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja, zdecydowanie wolę bloga jednotematycznego. Skupiam się wówczas maksymalnie wyłącznie na jednym aspekcie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja lubię blogi wielotematyczne, ale nie mam nic przeciwko jednotematycznym. Myślę, że wystarczy prowadzić jeden blog i tworzyć więcej postów. Na swoim blogu nie tylko piszę o książkach, ale także o wierszach i filmach.
    http://ksiazkowo-filmowyzawrot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdarza mi się przemieszać tematykę książek i ogólnie literatury z filmami, serialami. Może kiedyś wmieszam w to muzykę bądź fotografię, jednak nic więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. 1) Jakie blogi wolicie jedno czy wielo-tematyczne i dlaczego?
    Zdecydowanie jednotematyczne. Zauważyłam, że wszystkie blogi, które obserwowałam wcześniej, a zmieniły profil lub rozszerzyły tematykę usunęłam z obserwowanych (poza blogiem Miłośniczki Książek i Futbolowej), bo i tak mam mało czasu na czytanie tego co mnie interesuje, a te dodatkowe wpisy mówiąc brzydko zaśmiecają mi blogrola. Czasem mam czas na zerknięcie do zaledwie 10 blogów, więc nie chcę tracić czasu na selekcje.
    Zdarza mi się czasem zaglądać na blogi nieksiążkowe i choć nie mam ich w obserwowanych to ich linki wrzuciłam do odpowiednio opisanych folderów, by łatwiej mi było odszukać to czego czytam. Gdy muszę dokonywać selekcji postów zwyczajnie szkoda mi na to czasu.
    2) Czy Waszym zdaniem warto prowadzić kilka blogów jeśli ktoś interesuje się np literaturą muzyką i powiedzmy filmem ?
    Tak, bo wtedy jest wszystko uporządkowane, a nasi czytelnicy i tak nas znajdą.
    3) Czy sami macie na swoich blogach różne podstrony poświęcone innym dziedzinom niż literatura?
    Nie.
    4) Prowadzicie jeszcze inne blogi poza książkowym/ muzycznym/ modowym niepotrzebne skreślić Jeśli tak podzielcie się linkiem chętnie zajrzę.
    Tak jest to blog dotyczący scrapbookingu i rękodzieła. Ostatni wpis był co prawda chyba pół roku, ale po prostu od tego czasu nic nie tworzę. Zupełnie nie zależy mi na jego popularności i nie dbam o to. Zamieszczam tam zdjęcia swoich tworów dla siebie, na pamiątkę. Wcześniej bawiłam się w wyzwania rękodzielnicze i publikowałam na nim zgłaszane prace, które często powstawały tylko na wyzwanie. Czysto dla zabawy. Miałam z tego ogromną frajdę. Jednak wena opuściła mnie już dawno (chęci w sumie też) i blog leży odłogiem. Nie zamierzam go jednak usuwać, bo często zaglądam do niego i patrzę z sentymentem na moje prace :)
    Jeśli masz ochotę to zajrzyj: www.magdalenardo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.