wtorek, 10 września 2013

132. Martyna Wojciechowska Kenia

  • Wydawnictwo: G+J
  • Rok wydania: 2012
  • Oprawa: miękka 
  • Ilość stron: 127
  • Gatunek: literatura podróżnicza

Martyny Wojciechowskiej raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Jej podróżnicze dokonania są naprawdę imponujące. Poza zwiedzaniem kolejnych ciekawych miejsc, zajmuje się wychowaniem córki, pisze książki i prowadzi własny program "Kobieta na krańcu świata". Pokazuje w nim, jak wygląda życie kobiet w różnych częściach świata. 
W  książce "Kenia" mamy okazję poznać historię siedemdziesięciopięcioletniej Daphene Sheldrick. Kobieta jest założycielką „sierocińca" dla słoni. Każdy zwierzak, który tam trafia ma zapewnioną troskliwą opiekę i przede wszystkim jest zupełnie bezpieczny. Do ośrodka trafiają słonie w różnym wieku i z różnymi schorzeniami. Nie każdemu można pomóc, jednak pracownicy robią wszystko ,aby ich małym przyjaciołom niczego nie zabrakło.

Poza historią, której głównymi bohaterami są afrykańskie zwierzęta, w publikacji znajdziemy również sporo dobrej jakości zdjęć ilustrujących to, o czym kilka chwil wcześniej przeczytaliśmy. Są tam także ciekawostki o Kenii oraz przydatne informacje dla wszystkich tych, którzy chcieliby ten kraj kiedyś odwiedzić.

Chociaż  doskonale pamiętam ten odcinek programu z TV, to i tak miło było sobie go przypomnieć. Książka została wydana w małym formacie, tak zwany pocket, więc jeśli tylko chcemy, możemy ją mieć zawsze przy sobie. Jest dość  krótka, czyta się ją bardzo szybko. To coś w sam raz dla osób, które interesują się podróżami i lubią od czasu do czasu poczytać o zwierzętach. 

Za egzemplarz recenzyjny dziękuję wydawnictwu G+J. 
Książka zaliczana do wyzwań : 
  • 52 książki 2013. 
  • Trójka E- pik 2013 sierpień - książka, której jednym z głównych bohaterów jest zwierzę. 


  •     Czytamy serie wydawnicze. 
 

11 komentarzy:

  1. Pamiętam odcinek programu. Z chęcią bym przeczytała tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością by mi się spodobała, przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  3. Z panią Wojciechowską do Kenii - zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zbieram książki Martyny, mam nadzieję, że i ta do mnie kiedyś trafi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię te książeczki :) Czytałam kilka i jestem jak najbardziej na "tak" :) Idealne na krótką podróż, bo nie zajmują dużo miejsca :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że kiedyś sięgnę po książki tej Pani, bo chciałabym w końcu zacząć czytać literaturę podróżniczą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja siostra jest wielką miłośniczką Pawlikowskiej i posiada chyba niemal wszystkie jej książki. Nie wiem, czy powyższą również ma, ale jak coś to jej polecę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś w końcu przeczytam...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie zaczęłam czytać, mam nadzieję, że mi się spodoba jak pozostałe książki Martyny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam, że rownolegle do produkcji tvn powstają ksiazki :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.