poniedziałek, 14 sierpnia 2023

[Dyskusja] Największe blogowe statystyki- kiedy je notujecie i czy w ogóle zwracacie na to uwagę ?

Drodzy Czytelnicy. Dziś w dawno nie widzianym cyklu  Dyskusja chciałabym poruszyć temat blogowych statystyk i tego  kiedy są u Was najwyższe i czy w ogóle przywiązujecie do nich wagę. 
 
 
Poruszam ten temat z czystej ciekawości, bo sama już nie zwracam uwagi na to jaką dokładnie liczbę wyświetleń mają moje posty. Piszę już, bo kiedyś  czyli na początku blogowania cyferki i inne statystyki były dla mnie ważniejsze niż teraz. Oczywiście od czasu do czasu je sprawdzam i wiem, że  są momenty gdy się zwiększają. 

Te momenty to np : 
  • Dzień publikacji posta lub kilka dni po niej.
  • Opublikowanie linku na grupach blogowych.
  • Opublikowanie kolejnego wpisu z lubianego cyklu.
  • Regularne publikowanie nowych wpisów  w moim przypadku w tym roku jest to raz lub dwa razy w tygodniu. 
  • Publikowanie większej ilości nowych treści w momencie gdy czytelnicy poszukują informacji na konkretny temat. Przykład ? Blogi podróżnicze mogą mieć większe statystyki w okresie  ferii zimowych  lub wakacji lub tuż przed ich rozpoczęciem.  bo wtedy szuka się pomysłu na wyjazd. Blogi poświęcone filmom i książkom  kiedyś dużo częściej były odwiedzane jesienią i zimą , bo wtedy zazwyczaj mamy najwięcej czasu na czytanie, a  repertuar kin pełen jest premier.
  • Dzień tygodnia i godzina publikacji posta.  Ja od jakiegoś czasu staram się publikować post na początku i w środku tygodnia. Zazwyczaj w godzinach popołudniowych. Po części wynika to z mojego zeszłorocznego postanowienia, a po części z tego, że większość osób  zagląda na blogi właśnie po południu bądź wieczorem.
Oczywiście to tylko kilka czynników wpływających na statystyki. Teraz mam dla Was kilka pytań, które mogą być   przyczynkiem do dyskusji. 
1. Jak dużą wagę przywiązujecie do blogowych statystyk i kiedy są u Was największe ? 
2. Myślicie, że czas  czyli dzień i godzina publikacji posta znacząco wpływa na jego statystyki ? 
3.  Jak często publikujecie posty i z czego ta częstotliwość wynika ? 
4. Obserwujecie " większy  ruch" na swoim blogu w konkretnych dniach/ miesiącach/ sytuacjach ?
5. Jak często wstawiacie swoje posty na grupy blogowe ? 
6. Pytanie bonus- czyli takie, które sami możecie wymyślić i napisać odpowiedź
 
 

Zapraszam do dyskusji. Udanego dnia. Anne 18.

6 komentarzy:

  1. Regularność jest podstawą - nie tylko w przypadku blogów, ale i social mediów, gdy chcemy budować markę osobistą. U mnie niestety to leży :P Na początku blogowania miałam o wiele większą regularność, teraz mam więcej na głowie i schodzi to na dalszy plan. Mój blog powstał z potrzeby pisania i dlatego bardziej cieszy mnie wracający czytelnik niż ilość kliknięć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie mam podobnie 🙂 Najbardziej mnie cieszy, jeśli ludzie naprawdę chcą przeczytać to, co napisałam. Statystyk jakoś specjalnie nie sprawdzam 🙂 Na grupy wrzucam posty, ale za każdym razem liczę, e może ktoś po prostu polubi moje pisanie i będzie zaglądał sam z siebie 🙂 Asia z Pisane z uśmiechem

      Usuń
  2. W zasadzie nie przyglądam się statystykom, płynę nurtem pasji i nie chcę tracić cennych chwil życia, by jeszcze takim rzeczom poświęcać się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zwracam uwagi na statystyki, bo bloga prowadzę raczej towarzysko i ze względu na to że mam tam najlepsze zdjęcia, wspomnienia...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zajmuję się tym specjalnie, ale od lat wzrost widoczny jest w wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdy zaczynałam blogowanie, to bardzo zwracałam na to uwagę. Dzisiaj wiem, że od blogowania się odchodzi. Dzisiaj raczej bloguję głównie dlatego, że jeszcze nie mam innych mediów... I ciężko mi się przełamać, żeby je założyć (bo to wiąże się z zaczynaniem od zera).

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.