poniedziałek, 21 sierpnia 2023

Cykl Językowo #47 Nauka poprzez piosenki - z jakimi językami tak próbowaliście ?


Drodzy Czytelnicy. Dziś w Cyklu Językowo  chciałam zadać pytanie o to jak często i czy w ogóle próbowaliście uczyć się języków obcych przez muzykę. Ja tak i to kilkakrotnie. Co ciekawe chyba nigdy nie był to język angielski, którego zawsze uczyłam się tylko z książek, bądź kanałów w serwisie Youtube. 
W latach 2009- 2013 piosenki pomagały mi w nauce francuskiego. To właśnie od włoskich piosenek próbowałam zacząć naukę tego języka. 
 
Obecnie uczę się przede wszystkim hiszpańskiego i tamtejsze piosenki są dla mnie ogromną pomocą.  Na mojej playliście dominują teraz piosenki : 
  • RBD
  • Alvaro Solera
  • Dulce Marii
  • Anahi 
  • Maite Perronii
  • Inne tj. pojedyncze utwory różnych artystów. 
Niebawem napiszę o tym na drugim, muzycznym blogu.  Według mnie najbardziej śpiewnymi europejskimi językami są hiszpański i włoski. Tamtejsze hity zna chyba każdy. 

Czy Wy próbowaliście uczyć się jakiegoś języka obcego lub "podszkolić go na piosenkach" ? Jeśli tak to jakiego i z jakim skutkiem  ?  Jakie utwory wykorzystywaliście ?  Który język uważacie za najbardziej śpiewny  i dlaczego ? Lubcie piosenki w języku hiszpańskim ? 

Udanego dnia. Anne 18.


4 komentarze:

  1. Szczerze? Z żadnym, bo kiedy słyszę piosenkę w obcym języku w ogóle nie wsłuchuję się w tekst.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo! Mnie zniechęcało zawsze to, że gdy słyszę obcą piosenkę, to nie rozumiem, o czym ona jest - a nie zawsze miałam ochotę te piosenki tłumaczyć.

      Usuń
  2. Muszę szczerze stwierdzić, że z żadnym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię wiedzieć, o czym jest utwór, jeśli znam język łatwo to przychodzi, kiedy nie, sprawdzam tłumaczenie w internecie.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.