czwartek, 8 czerwca 2023

Książki, których akcja toczy się w szkole

Drodzy Czytelnicy. Dziś chciałabym zapytać o książki, których akcja toczy się w szkole lub, których bohaterowie są w wieku szkolnym.   Po pierwszym, krótkim zastanowieniu  do głowy przychodzi kilka  dość znanych i popularnych serii książek. Jakich ?


1. J.K Rowling  Harry Potter nazwa szkoły Hogwart
2. Rene Gościnny  Mikołajek- francuska szkoła podstawowa
3. Nacy H. Kleinbaumn  Stowarzyszenie umarłych poetów- nazwa szkoły Akademia Weltona 
4. Stephanie Meyer  Zmierch - nazwa szkoły Forks High School
5. Sara Stephard Pretty Litte Liars

Szczerze mówiąc żadne inne tytuły nie przychodzą mi do głowy. Powodem tego może być też to, że  nie śledzę nowości w temacie literatury młodzieżowej, a to właśnie w książkach skierowanych  do tej grupy wiekowej akcja  często toczy się w szkole.  Jeśli znacie/ pamiętacie ze swojego  dzieciństwa tego typu powieści dajcie znać w komentarzu. 
 
Pamiętacie  inne " szkolne książki"? Jak wspominacie swoją szkołę podstawową, gimnazjum i średnią ? Lubiliście do niej chodzić ?  Jaki przedmiot był  Waszym ulubionym i dlaczego ? 
 
Udanego dnia. Anne 18.


2 komentarze:

  1. Ja pamiętam szkolne lata bardzo lubiłam prawoznawstwo (zwłaszcza w liceum) i język rosyjski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, że w szkole podstawowej "połykałam" książki. Była to jednak literatura niekoniecznie obowiązkowa :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.