poniedziałek, 20 stycznia 2014

Kreatywny Klub Dyskusyjny #8 My i czytanie.

Kreatywny Klub Dyskusyjny skupia miłośników książek, którym niestraszne są długie dysputy na tematy (około)literackie. Jeżeli jesteś zainteresowany dialogiem z innymi molami książkowymi - w każdą środę włącz się do nowej dyskusji! Odpowiedz na pytania związane z tematem (zawsze jest ich kilka), a potem opowiedz, do jakich refleksji skłonił Cię dany problem. Możesz rozpocząć dyskusję u siebie na blogu (koniecznie podaj link, dodam go do bazy KKD) i/lub dołączyć do wymiany zdań, jaka wywiąże się pod danym postem, oznaczonym logo Kreatywnego Klubu Dyskusyjnego. Zainteresowany? Znakomicie! Zachęcam do wymiany poglądów :)

W tej odsłonie cyklu Klaudyna przygotowała małą ankietę. Oto moje odpowiedzi na jej pytania.

1) Gdzie najchętniej czytacie - czy macie swoje ulubione miejsca, w których czytanie smakuje najlepiej?

W swoim pokoju czasem na fotelu ,czasem przy biurku ,czasem na uczelni w przerwach między kolejnymi zajęciami,  ale ogólnie miejsce to drugorzędna sprawa.


2) Jak wiele czasu poświęcacie książkom? Czy czytacie tylko do poduszki, tylko do kawy czy może zawsze i wszędzie, kiedy tylko się da? 

Książkom poświęcam dużo czasu czytam gdy mam czas i ochotę. Jestem wymagająca dlatego muszę mieć ciszę, spokój, odpowiedni nastrój na daną lekturę+ zawsze jakieś umilacze czytania pod ręką czyli, paluszki, ciastka, cukierki. Uwielbiam słodycze. 


3) Czy macie jakieś książkowe nawyki? Odprawiacie szczególne rytuały przed przystąpieniem do lektury?

Zawsze czytam opis wydawcy i recenzje innych osób np na stronach, które są patronami medialnymi danej pozycji. Jeśli książka jest zupełnie nowa lubię ją obejrzeć z każdej strony przeczytać pierwsze i ostatnie zdania. Najzwyczajniej w świecie  nacieszyć się nowym książkowym nabytkiem. 



4) Jak oznaczacie stronę, na której skończyliście lekturę? Zaginacie rogi? A może odkładacie książkę grzbietem do góry? Używacie zakładek, papierków, długopisów i wszystkiego, co wpadnie w ręce?

 
 
Używam zakładek ale też zapamiętuje numer strony bądź rozdziału na, którym przerwałam czytanie .Czasem gdy przerywam tylko na chwilkę wkładam długopis ale to zdarza się rzadko. Częściej odkładam grzbietem do góry . Zaginanie rogów? Nigdy to jeden ze sposobów niszczenia książek choć często się o tym w ten sposób nie myśli. 



5) Czy zdarza Wam się czytać kilka książek jednocześnie? Z jakiego powodu?



Gdy miałam dużo egzemplarzy do recenzji a czasu mało wtedy czytałam kilka książek naraz. Szybko z tego zrezygnowałam bo nie potrafiłam się skupić jednocześnie na dwóch książkach. No chyba , że muszę ją komuś oddać w danym terminie a bardzo chcę ją  przeczytać wtedy tak. 



6) Najczęściej kupujecie książki na własność czy wypożyczacie? Należycie do grona gromadzących zbiory czy nie zależy Wam na wypychaniu półek książkami?
 

 
 
Moje szkolne biblioteki czy to w podstawówce , gimnazjum czy liceum zawsze były bardzo dobrze wyposażone . Dlatego  często je odwiedzałam byłam tam kilka razy w tygodniu pożyczałam 5-6  książek naraz i tak bardzo długi czas. Teraz gdy liceum już za mną kupuję sporo książek ale też nie przesadzam. Mam to co chcę mieć i tyle. Lubię popatrzeć na swoją półeczkę z książkami i w miarę możliwości systematycznie ją powiększam ale nie jestem osobą, która kupuje  powieści  np co miesiąc kilkanaście. Znakomita większość mojego księgozbioru to egzemplarze recenzyjne  lub prezenty . 


7) Czy chcielibyście, aby w autobusach pojawiały się specjalne oznaczenia Ustąp miejsca czytającemu?


Nie korzystam z tego środka transportu więc mi to nie potrzebne.  Zresztą to  byłaby już  lekka przesada. 

A Wy co sądzicie ? Wypowiadajcie się . 

2 komentarze:

  1. Ja dużo książek wypożyczam, trochę wygrywam, od czasu do czasu kupuję, ale te na których bardzo mi zależy. Co jakiś czas książki, do których nie będę wracać i nie są ulubione sprzedaję lub wymieniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja książki głównie wypożyczam, a sam czytam w autobusie, to chyba lekka przesada, lepiej coś dla starszych pań, bo nikt im nie chce miejsca ustępować. :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.