czwartek, 24 maja 2012

18 .Nora Roberts "Bezwstydna cnota."

Bardzo często tym co przyciąga uwagę i zachęca do przeczytania jakieś książki jest zawarty w niej wątek kryminalny. Wtedy każdy czytelnik mówi sobie w duchu " będzie się działo". Zaczyna z zapartym tchem śledzić losy bohaterów i czeka na często zaskakujący go finał. W Bezwstydnej cnocie Nora Roberts łączy ze sobą wątek miłosny, który znajdziemy w wielu jej powieściach , z wątkiem kryminalnym. Dodając tym samym jakiś nowy element . Czy interesujący? Oceńcie sami. Główna bohaterka Grace McCab jest znaną pisarką . Stara się wesprzeć siostrę , która potrzebuje pomocy. Zrozpaczona Kathleen  walczy o  odzyskanie prawa  do opieki nad synkiem Kevinem. Nie stać jej jednak na to aby wytoczyć byłemu mężowi proces dlatego decyduje się na bardzo poniżające i upokarzające zajęcie. Niedługo po przyjeździe siostry Kathleen zostaje brutalnie zgwałcona i zamordowana przez jednego ze swoich klientów .  Grace długo nie może pogodzić się z jej odejściem. Załatwia wszystkie niezbędne formalności zawiadamia rodziców i męża zmarłej. . Pisarka, która morderstwa i zabójstwa znała  do tej pory jedynie z pisanych przez siebie książek  musi zmierzyć się z nimi w prawdziwym świecie. Nie zamierza w nieskończoność czekać na wyniki śledztwa  prowadzonego przez policje. Chociaż  musi podjąć trudną decyzję i narazić swoje życie  decyduje się na radykalny krok. Mimo licznych próśb zakochanego w niej detektywa Eda Jacksona nie rezygnuje. Pragnie za wszelką cenę odszukać mężczyznę który pozbawił życia jej siostrę. Zrobi wszystko aby zabójca poniósł odpowiednią karę.

W powieści tej został ukazany obraz "chorej miłości", która z dnia na dzień staje się coraz silniejsza, Zaletami książki są niewątpliwie wartka akcja, prowadzona w bardzo  ciekawy sposób narracja , oraz lekki i przyjemny styl , którym posłużyła się autorka. Każdy czytelnik  sam odpowiada   sobie na pytanie po , której stronie chce stanąć, Może on utożsamiać się z bohaterką . Dzieli z nią troski i wątpliwości . Zostaje wtajemniczony w jej plany. Ma możliwość spojrzeć na sprawę oczyma wielu postaci. Zarówno policjantów prowadzących śledztwo , jak i  siostry zamordowanej . Książka jest bogata w opisy. Roberts bardzo szczegółowo charakteryzuje bohaterów , ich wygląd, sposób zachowania a także miejsce w, którym żyją.
Nagłe zwroty akcji i ciągłe napięcie powodują , że czytelnik z niecierpliwością czeka na finał.
Polecam tę książkę  nie tylko fanom amerykańskiej pisarki, ale również tym, którzy mają ochotę oderwać się od codziennych spraw i poczuć dreszczyk emocji.

18 komentarzy:

  1. nie czytałam dotąd żadnej książki tej autorki, jakoś specjalnie mnie nie ciągnęło, ale może w przyszłości zechcę zapoznać się z jej twórczością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również nie czytałam do tej pory żadnej książki tej autorki, może warto będzie kiedyś zacząć właśnie od tego tytułu?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj prawie już o Norze zapomniałam :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Dość ciekawie prezentuje się ta książka. Może warto by było się skusić?

    OdpowiedzUsuń
  5. nie czytałam ale widze że warto... :) polecam " dom orchidei". Troche inna kategoria, ale książka fantastyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze przyznam, że okładka nie zachęciłaby mnie do sięgnięcia po tę książkę. Jednak - ważniejsze jest wnętrze, a po zapoznaniu się z Twoją recenzją, myślę, że "Bezwstydna cnota" może spodobać mi się. Mam nadzieję, że uda mi się ją zdobyć! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kryminały to jeden z moich ulubionych gatunków :) uwielbiam ten dreszcz emocji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam żadnej książki tej autorki. Kiedyś to się zmieni, może we wakacje

    OdpowiedzUsuń
  9. Duzo słyszałam o tej autorce i mam jej ksiazki w domowej biblioteczce, kiedy juz przeczytam je i styl Nory Roberts spodoba mi się, to poszukam innych dzieł, np to które proponujesz.

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Są jeszcze "Święte grzechy"

      Usuń
    2. oo to nie wiedziałam dzięki za info.

      Usuń
  11. Hmm nie czytalam, ale fajna recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Roberts jest mi znana, ale nie czytałam żadnej jej książki. Nie wiem, może kiedyś to się zmieni... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię Norę Roberts, bo właśnie łączy romans z wątkiem kryminalnym. Jak będę miała okazję, to książkę przeczytam :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam się szczerze, że jeszcze nie czytałam nic tej autorki. Jednak mam slabośc do romansów jako zagorzała romantyczka, więc chyba czas po coś sięgnąć. ;)
    http://zirtael-bibliomaniak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś/ aś i przeczytałeś / aś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę i czas zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Pamiętaj o jednym: Nie obrażaj nikogo. Jeśli chcesz mnie skrytykować/ zwrócić uwagę na błąd bądź literówkę możesz to zrobić, ale w kulturalny sposób. Komentarze wulgarne lub zawierające SPAM będą natychmiast usuwane.. Anne 18.