poniedziałek, 15 kwietnia 2024

Nowe książki pisane przez polskie dziennikarki- co polecacie ?

Drodzy Czytelnicy.  Z  racji swojego dziennikarskiego wykształcenia bardzo lubię czytać, oglądać wywiady z przedstawicielami tego zawodu.  Zarówno te które przeprowadzają jak i te, których udzielają. Wśród moich ulubionych dziennikarek mogę wymienić : Magdę Mołek, Małgorzatę Ohmę, Joannę Górską, Joannę Racewicz, Beatę Tadlę, Anitę Werner, Agatę Młynarską, Małgorzatę Świtałę  i całą grupę dziennikarzy sportowych. Cenię także warsztat , kulturę dziennikarską Bogdana Rymanowskiego i Krzysztofa Ziemca. 

Sporo  z nich ma na koncie książki. Niektóre czytałam, część być może przede mną. Jeszcze inne nie są już dostępne na  rynku. 


O niektórych z tych książek pisałam już tutaj 

Od napisania tamtego tekstu minęły niecałe dwa lata. Przez  ten czas na rynku pojawiło się kilka innych. Są wśród nich następujące publikację. 
1. Joanna Racewicz To nie kraj to ludzie. historie zebrane na granicy.
2. Joanna Racewicz, Sypiając z prezesem. Historie kobiet w przemocowych związkach
3. Joanna Górska  Robert Szulc, Dziad on silny my silniejsi o naszej walce z rakiem 
4. Joanna Górska , Robert Szulc Przeżyć raka i co dalej ? 

Każda z tych książek jest bardzo trudna tematycznie i wiem, że po te pod numerem 3 i 4 na razie nie sięgnę. Ważniejszy niż ciekawość jest mój komfort psychiczny.  Z tej listy na pewno kiedyś przeczytam To nie kraj to ludzie historie zebrane na granicy. 

Czy Wy znacie którąś z tych publikacji ? Jeśli tak to co o niej myślicie ? Czytacie " dziennikarskie książki?  Kto jest Waszym ulubionym dziennikarzem/ prezenterem telewizyjnym ?  

Udanego dnia. Anne 18. 

8 komentarzy:

  1. Nie znam tych książek i raczej się za takimi nie rozglądam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki powiązane z rakiem niestety obecnie nie dla mnie, wystarczy mi to, co mam w codziennym życiu, ale za inne tematyki chętnie bym się wzięła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej w ostatnim czasie nie sięgałam po książki napisane przez dziennikarzy - nawet w sumie nie mam ulubionego dziennikarza ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie słyszałam o tych książkach, ale - widząc nazwiska autorów- z pewnością warto je przeczytać. To również moi ulubieni dziennikarze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziennikarze z pewnością mają wiele wartościowych historii do spisania

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam żadnej z wymienionych książek, ale nic straconego chętnie to zmienię

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię czytać reportaże, ale jakoś mi nie przyszło do głowy, żeby sięgnąć po wywiady z twórcami. Może powinnam nadrobić braki?

    OdpowiedzUsuń
  8. Z książek dziennikarek czytałam tylko zbiór wywiadów z bliskimi himalaistów, które przeprowadziła Katarzyna Zdanowicz.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.