poniedziałek, 8 kwietnia 2024

Książki o pierwszej pomocy

Drodzy Czytelnicy. Dziś chciałabym Was zapytać o książki, których   na naszym rynku  chyba ? nie ma zbyt wiele. Mam na myśli książki o udzielaniu pierwszej pomocy. Oczywiście każdy ma nadzieję, że wiedza zawarta w tego typu publikacjach nigdy mu się nie przyda , ale warto ją mieć. 
 
Pierwsza pomoc inaczej wygląda w przypadku dzieci, a inaczej dorosłych. Inaczej w górach/ autobusie czy sklepie.  Wiele zależy od rodzaju i okoliczności zdarzenia.  Niekiedy takiej pomocy mogą potrzebować także zwierzęta. 


 źródło

 W styczniu tego roku czytałam bardzo dobrą książkę o tej tematyce tj. Halo Pogotowie ? Czyli jak ratować życie i nie przesadzić  znanego ratownika medycznego Janka Świtały . Znacie inne tego typu publikacje ? Jeśli tak to co możecie polecić ? 
Zdarzyło Wam się udzielać pierwszej pomocy ?  Czytaliście o niej książkę, a może zamiast czytać  wolicie iść na kurs ? 

Udanego dnia. Anne 18.

8 komentarzy:

  1. Nie sięgam raczej po takie publikacje. Wole jednak iść na dobry kurs pierwszej pomocy, i co jakiś czas przypominać sobie zdobytą tam wiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam okazję, ale to było typu krwotok z nosa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy sposób zdobywania wiedzy na ten temat jest dobry, ale najlepsza jest praktyka i każdy powinien mieć minimum wiedzy jak prawidłowo udzielić pierwszej pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ważny temat, zdecydowanie wart zapoznania by wiedzieć w razie... no odpukać w nie malowane

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie polecę zadnych naukowych publikacji, bo nie znam, natomiast czytałam książkę obyczajowa "Jak ocalić życie" Evy Carter i tam jest mocny wątek udzielania pierwszej pomocy, przewija się w życiu bohaterów. Warto przeczytać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygooglałam ją i po komentarzach w stylu "nieodkładalna i zapadająca w pamięć" chyba się skuszę ;)
      W sumie to ciekawe pytanie, temat pierwszej pomocy jest ważny, a książek o tym nie kojarzę. Chociaż tu chyba jednak ważniejsza jest praktyka niż teoria, tak żeby w razie potrzeby zadział odruch

      Usuń
  6. Ja przechodzę regularne szkolenia z pierwszej pomocy ze względu na charakter swojej pracy, ale z książkami stricte na ten temat nigdy się nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chętnie przygarnę taką książkę - warto mieć pod ręką. Tego nauczyło mnie ostatnio życie :(

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.