wtorek, 5 lipca 2022

Kursy z blogowania i obsługi social mediów - korzystacie, a może sami je organizujecie ?

Drodzy Czytelnicy. Dziś biorę na tapet temat związany z kursami i szkoleniami dotyczącymi blogowania i obsługi social mediów.  Mam wrażenie, że w ostatnich trzech latach stał się on bardzo popularny.  Powstaje mnóstwo artykułów dotyczących choćby np. tego Jak prowadzić i czym przyciągnąć obserwatorów na Instagram, co, jak i dlaczego na nim publikować.    Są też teksty z poradami dla początkujących blogerów oraz dla tych, którzy chcą na blogowaniu zarabiać. 

 

 

 

 

 

 

źródło

Oprócz tego blogerzy mają do  wyboru mnóstwo darmowych bądź płatnych materiałów w tym : 

  • Ebooków
  • Kurso książek 
  • Kursów np. z Kreatywnego Pisania
  • Newsletterów
  • Szkoleń
  • Webinarów
  • Transmisji na żywo przeprowadzanych na Facebooku lub/i Instagramie 
  • Innych form dokształcania się - każdy bloger może przygotować  własne " pomoce blogowe"
Ja jak dotąd nigdy nie korzystałam z żadnych kursów dotyczących obsługi social mediów, ponieważ nie prowadzę i nie zamierzam prowadzić kont blogów na portalach społecznościowych. Nigdy też nie czułam potrzeby, aby na siłę dokształcać się w tym temacie. Przeczytałam za to kilka książek dotyczących blogowania, czasem korzystam z różnych darmowych materiałów, jestem też zapisana do paru newsletterów. Nie czuję się ekspertem, ani w dziedzinie blogowania ani social mediów, więc nigdy nawet nie pomyślałabym, aby takie kursy  przygotowywać bądź organizować. To na pewno mocno czasochłonne zajęcie. Dlatego bardzo szanuję i doceniam osoby, które te wszystkie materiały, warsztaty, transmisje i spotkania organizują.  Ja blogowania uczyłam się po prostu poprzez prowadzenie  bloga. Uczyłam się  podpatrując innych. Dużo nauczyłam się też na błędach zarówno własnych jak i cudzych. 
 
Czy Wam zdarzyło się korzystać z kursów dotyczących  blogowania i obsługi social mediów ? Może sami je przygotowujecie/ prowadzicie ? Czy blogerzy, których podpatrywaliście zaczynając pisanie bloga nadal są obecni w blogosferze ? 
 
Na koniec pytanie dotyczące nauczania , ale w trochę innym kontekście. Czy Wasi nauczyciele języka polskiego wiedzą, że prowadzicie blogi ? Często to właśnie oni jako pierwsi zauważają i pomagają rozwijać tę szeroko rozumianą  pisarską pasję.
 
Udanego dnia. Anne 18.  



 

8 komentarzy:

  1. Ja nie korzystam z takich kursów, ale nie wykluczam w przyszłości takiej opcji. W szczególności chodzi mi o Instagram.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie korzystałam z takich kursów. Może kiedyś spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym chętnie skorzystała z takich kursów

    OdpowiedzUsuń
  4. Raz wykupilam sobie kurs specjalista social media i w sumie nic nowego się z niego nie dowiedziałam. Poznałam trochę teorii, za to nic z praktyki, w ogóle mi to nie pomogło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie korzystam z takich kursów

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie korzystałam z takich usług, czasem u innych twórców trafiam na porady.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasem oglądałam jakieś nagrania, ale doszłam do wniosku, że nie jest mi to teraz potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie korzystam z takich kursów, jakoś tak samo się to toczy.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.