sobota, 2 lipca 2022

Książki na temat mniej popularnych sportów i dziedzin kultury. Znacie jakieś, czytacie je ?

Drodzy Czytelnicy.  W dzisiejszym poście chciałabym Was zapytać o książki dotyczące mniej popularnych sportów oraz dziedzin kultury. Jakich ? Takich jak choćby gimnastyka artystyczna, wioślarstwo, szermierka, taniec sportowy, pływanie czy żeglarstwo, a także balet i operę.  Rzadko natrafiam na literaturę z nimi związaną, ale szczerze mówiąc też nigdy specjalnie jej nie szukałam.  Jestem po prostu ciekawa jak dużo jest jej na rynku. 

 
O ile na sklepowych półkach można znaleźć wiele książek w tym także biografii przedstawicieli sportów takich jak: Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, boks, tenis, lekkoatletyka czy skoki narciarskie o tyle te mniej popularne czy wręcz niszowe w Polsce  dyscypliny  niezbyt często są brane na pisarski warsztat. 
 
Chyba podobnie jest z dziedzinami kultury. Sporo pisze się o  filmie, muzyce , teatrze, a dużo mniej o operze, balecie czy sztukach plastycznych. Jeśli już to są to książki popularno- naukowe pisane równie naukowym językiem.  Nie wiem czy się ze mną zgadzacie czy to tylko moje odczucie. 
 
Być może wynika to z tego, że zapotrzebowanie na tego typu literaturę nie jest duże i książki o niszowych sportach bądź dziedzinach kultury czytają tylko ich miłośnicy ? Może to publikacje  jedynie dla koneserów. 

Czy Wam zdarza się czytać publikacje dotyczące niszowych sportów lub " elitarnych" dziedzin kultury? Czy rzeczywiście na rynku nie ma zbyt wielu tego typu tytułów ? Może się mylę i jest zupełnie odwrotnie ? 
 
Zachęcam do wymiany poglądów. Udanego dnia. Anne 18. 

6 komentarzy:

  1. Ja nie czytam tego typu książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. W ogóle rzadko czytam książki o sporcie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie ciągnie mnie do książek o sporcie

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie sięgam po ten gatunek. Może kiedyś coś mnie zaciekawi

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam podobne odczucie, niektóre dziedziny są mniej opisywane. Jednak zwrócę jeszcze na to uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrym pomysłem jest poszukanie takich pozycji w bibliotece według kategorii.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.