niedziela, 17 października 2021

Książki o ratownikach, policjantach i lekarzach - czytacie, możecie coś polecić ?

Drodzy Czytelnicy. W dzisiejszym poście ponownie poruszę temat literatury faktu. Chciałabym porozmawiać o książkach, które mam wrażenie zaczęły się lawinowo pojawiać na rynku po wybuchu pandemii koronawirusa.  

Mam na myśli publikacje  o lekarzach, ratownikach medycznych , policjantach i  innych służbach.  Są to zarówno książki pisane przez samych przedstawicieli tychże zawodów jak i dziennikarzy, którzy z nimi rozmawiają.  Naturalną rzeczą  jest, że teraz w tego typu publikacjach dominują wątki pandemiczne, ale czy na pewno ?  Może są takie, które po prostu opowiadają o ich pracy.








źródło

Jest kilka książek, na te tematy o których słyszałam sporo dobrego i zastanawiam się czy ktoś z Was je zna.  

1. Paweł Kapusta Pandemia raport z frontu

2. Weronika Nawara W czepku urodzone

3. Marianna Fijewska Tajemnice Pielęgniarek. Prawda i uprzedzenia

4. Marianna Fijewska Policjantki. Kobiece oblicze polskich służb

5. Dorota Kowalska Policjanci.Ich najważniejsze sprawy

Przyznam szczerze, że przed wybuchem pandemii nie do końca zdawałam sobie sprawę jak ciężką pracę wykonują lekarze, niektórych specjalności i  jak wygląda codzienność ratowników medycznych.  Nie czytałam książek na ten temat , a teraz mam na to coraz większą ochotę. 

Wierzę, że ukazują one rzeczywistość danego zawodu taką jaką jest, bez koloryzowania i lukru.  

Czy Wy również w czasie pandemii zaczęliście się interesować realiami pracy medyków ? Czy rzeczywistość, w jakiej obecnie żyjemy skłoniła Was do refleksji w tym temacie ? Może znacie którąś z wymienionych powieści i chcecie podzielić się wrażeniami ?   Polecicie inną tego typu publikację ? 

Udanego dnia. Anne 18. 

11 komentarzy:

  1. Siostra czytała książki Marianny Fijewskiej i bardzo przypadły jej do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulina Kwiatkowska17 października 2021 15:40

    Bardzo podoba mi się ta seria Marianny Fijewskiej, jej książki są naprawdę świetne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pandemia sprawiła, że powstało sporo książek na ten temat. Czytałam kilka z nich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ,,Pandemia" Paweł Kapusta i jeszcze jakieś, ale teraz nie pamiętam tytułów.

      Usuń
    2. Czytałam Agonię Pawła Kapusty. Mocna, ale świetna.

      Usuń
  4. Chętnie zwrócę uwagę na nieznane mi lektury, kilka z nich już czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tych książek.
    Zgadzam się z tym, że praca medyków jest jedną z najtrudniejszych. Trzeba posiadać ogromną wiedzę, bo orgaznizm człowieka to ogromna machina, a chorób jest bez liku. Taki np. neurochirurg operuje mózg człowieka - po prostu kosmos.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba nie czytałam nigdy takich książek, w tym temacie czytam internet 😀 choć to podobno niewiarygodne źródło medyczne 👍

    OdpowiedzUsuń
  7. Po porodzie czytałam książkę najbardziej znanej w Polsce położnej, a i kilka historii innych trafiło w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.