piątek, 22 października 2021

Książki, których jest niewiele

Drodzy Czytelnicy.W dzisiejszym poście chciałabym poruszyć temat książek, których na rynku jest niewiele.  Mam  tu na myśli zarówno ilość jak i tematykę.

Chociaż teraz pisze się praktycznie o wszystkim to może natrafiliście na książkę o niespotykanej tematyce, w unikalnym wydaniu lub taką, którą  ciężko było zdobyć.  

Wydaje mi się, że stosunkowo niewiele jest książek o blogowaniu bądź pisanych przez blogerów, nie spotkałam się z wieloma tytułami dotyczącymi historii filmu, teatru czy literatury. 

Nie wiem jak wygląda sytuacja  np. z podręcznikami akademickimi na kierunkach artystycznych i ścisłych czy jest ich dużo czy też nie. Myślę, że kilka lat temu tych  książkowych unikatów byłoby więcej niż teraz.




 źródło 

Ja napiszę zupełnie szczerze, że nigdy nie natrafiłam na czytelniczy unikat. Nie przepadam za starszymi wydaniami, więc nie szukam ich na siłę. 

Myślę jednak, że  do tej kategorii można także zaliczyć : 

  • Wydania z tak zwanej Edycji Limitowanej, w której drukowanych jest kilkadziesiąt egzemplarzy
  • Wydania kolekcjonerskie
  • Encyklopedie, choć one jeszcze nie całkiem odeszły do lamusa.
  • Książki specjalistyczne- związane z konkretnym zagadnieniem z jakiejś dziedziny
  • Podręczniki akademickie na rzadko spotykanych kierunkach 
  •  Poradniki na temat, który w danej chwili jest modny
  • Inne, bo zapewne znajdziecie jeszcze kilka kategorii
 
 
Jakie macie podejście do unikalnych książek, czy rzeczywiście myślicie, że takich nietypowych tytułów  zarówno jeśli chodzi o ilość jak i tematykę jest sporo, a może teraz to zagadnienie  zupełnie nie istnieje, bo pisze się praktycznie na każdy temat ? 
 
Udanego dnia. Anne 18.  




 
 



 

 

 

 

 

 

 


13 komentarzy:

  1. Bardzo trudno jest zdobyć pierwsze wydania Pottera. Książek blogerów na rynku pojawia się coraz więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet jeśli napotkam na książkę o blogowaniu, przyznaję, że zupełnie nie jestem nią zainteresowana, ale jeśli kogoś interesuje tematyka, to zawsze dotrze do właściwych tytułów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przy blogowaniu raczej stawiałabym na kursy, a nie książki, lepiej mieć jednak wiedze praktyczną w tym temacie :-)

      Usuń
  3. Encyklopedie- to one w mojej ocenie są już rzadkością...

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, że książek blogerów jest zdecydowanie za mało, i nie wiem czy da radę to zwiększyć bo blogowanie robi się coraz mniej popularne :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Paulina Kwiatkowska22 października 2021 17:52

    Książek o blogowaniu jest sporo, także e-booków. Bardzo popularne są Jasona Hunta.

    OdpowiedzUsuń
  6. zaskoczyłaś mnie encyklopediami, nie myślałam nawet, że mogą kiedykolwiek odejść do lamusa

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam mega problem z jedną książką, która wydana była lata temu, ale potrzebuję do magisterki, a nie jest ściśle akademicka...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja choć książek przez moje czytelnicze półki przewija się sporo, nie szukam na siłę jakiś unikatowych wydań czy perełek. Choć nie ukrywam, że chciałabym mieć wydanie klasyki literatury w jakiejś takiej tłoczonej oprawie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam mnóstwo starych książek, a czy unikatów? Kilka na pewno, a inne mogą być unikatami kiedy już będę na emeryturze, haha :P

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.