piątek, 15 października 2021

7 książek z gatunku reportaż i literatura faktu, które chciałabym przeczytać

Drodzy Czytelnicy.  Dziś chciałabym jeszcze na chwilę wrócić do tematu literatury faktu i pokazać Wam, które  książki z tego gatunku  chciałabym przeczytać. Mam nadzieję, że moi czytelnicy podpowiedzą mi co jeszcze mogłabym do mojej listy dopisać. 

 

źródło

Moja lista prezentuje się następująco : 

1. Anna Herbich Dziewczyny Ocalałe

2. Anna Herbich Dziewczyny z Wołynia

3. Pan Pielęgniarka SOR  to jest dramat  

4. Janusz Szchwertner , Witold Bereś Szramy.

5. Justyna Kopińska Polska odwraca oczy

6. Ludmiła Annanikova Skazani. Historie ludzi skrzywdzonych przez system

7. Magdalena Wolińska- Riedi Z Watykanu w świat  Tajemnice papieskich podróży 

Jak widzicie na mojej liście  są  książki poruszające trudne tematy. Moim zdaniem bardzo dobrze, że takie tytuły powstają , bo może otworzą komuś oczy. Pozwolą poznać historie i problemy, o których nie mówi się za mało lub nie mówi wcale.  Takie książki z gatunku pożytecznych chyba " dostają coraz więcej przestrzeni" na rynku wydawniczym". 

Na dziś to już prawie wszystko. Mam do Was jeszcze pytanie i prośbę.

Pytanie brzmi : Ile książek z mojej listy czytaliście i co sądzicie o tego typu publikacjach, rzeczywiście są potrzebne i mogą coś  zmienić ? 

Prośba natomiast jest taka : Jeśli możecie polecić mi inne wartościowe reportaże bądź blogi, na których recenzowana jest literatura faktu to to zróbcie.

Udanego dnia. Anne 18. 

11 komentarzy:

  1. Nie czytalqm akurat zadnej z tych pozycji,ale tez jestem nimi zainteresowana

    OdpowiedzUsuń
  2. Anna Herbich bardzo ciekawie pisze i warto zwrócić uwagę na te lektury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie reportaż to Kapuściński, jest niedopodrobienia. Bardzo szanuję jego wiedzę i książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam inną książkę autorki "Z Watynaku w świat" - serdecznie polecam. Dodatkowo, reportaże Justynyu Kopińskiej są mocne i prawdziwe. Bardzo, ale to bardzo polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też słyszałam, że są świetne, ale jeszcze nie miałam okazji czytać.

      Usuń
    2. Tak, Wolińska napisała bodaj jeszcze dwie książki. Kobieta w Watykanie i Zdarzyło się w Watykanie. Obie kuszą. Książkę Kopińskiej już zamówiłam. Pozostałe i kilka innych, o których pisałam np. te o pielęgniarkach i medykach też pewnie kupię. Czekam tylko na promocyjne ceny.

      Usuń
    3. Ja miałam okazję zapoznać się z tymi o pielęgniarkach w e-booku.

      Usuń
  5. Książkę o skrzywdzonych przez system też będę chciała przeczytać w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  6. Paulina Kwiatkowska17 października 2021 15:43

    Lubię czytać książki Anny Herbich i sięgam po nie w ciemno.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka z wymienionych przez Ciebie książek już czeka u mnie na spotkanie, ale na razie pragnę uporać się z zaległościami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo fajnie. A które ? Muszę wypatrywać recenzji.

      Usuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.